شناسهٔ خبر: 25743007 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

بدعهدی امریکایی‌ها راه را برای مذاکره می‌بندد

گروه سیاسی- امام جمعه زاهدان گفت: امریکایی‌ها نشان دادند که هرگاه معاهده‌ای را امضا کنند، از آن طرف به‌راحتی آن را زیر پا می‌گذارند و این بی‌تعهدی و بدعهدی امریکایی‌هاست که راه را برای مذاکره می‌بندد، چراکه قابل اعتماد نیستند

صاحب‌خبر -

بدعهدی امریکایی‌ها راه را برای مذاکره می‌بندد

به گزارش ایکنا از سیستان و بلوچستان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه، 4 خردادماه، گفت: در دوران طاغوت، امریکایی‌ها از منابع طبیعی کشورمان استفاده می‌کردند، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، دست بیگانه از این سرزمین کوتاه شد و در نتیجه، دشمنی‌های آنان آغاز شد.
وی اظهار کرد: اگر تاریخ را مرور کنیم، خواهیم دید که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، امریکا به هر گونه ابزار سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دست برده است تا به نظام ضربه بزند و ادعای براندازی نظام نیز مسأله جدیدی نیست.
امام جمعه زاهدان ادامه داد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، امریکایی‌ها مشکلشان با ما، نیروگاه هسته‌ای نیست بلکه با اصل نظام مشکل دارند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و سران سه قوه، اظهار کرد: امریکایی‌ها نشان دادند که هرگاه معاهده‌ای را امضا کنند، از آن طرف به‌راحتی آن را زیر پا می‌گذارند و این بی‌تعهدی و بدعهدی امریکایی‌هاست که راه را برای مذاکره می‌بندد، چراکه قابل اعتماد نیستند.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند ایستادگی در مقابل غربی‌ها باید همیشگی باشد؛ زمانی که مقابل زیاده خواهی آن‌ها کوتاه آمدیم، جلوی کار سانتریفیوژها و نیروگاه‌های ما را گرفتند، اما زمانی که ایستادگی کردیم و جوانان و دانشمندان ما باعث رشد دانش هسته‌ای شدند همین غرب ترس در دلشان افتاد.
آیت‌الله سلیمانی بیان کرد: اروپایی‌ها نیز قابل اعتماد نیستند، زیرا منافع مشترکی با امریکا دارند و در حالی که ظاهرا امریکا را متهم می‌کنند، در عمل کاری که خلاف منافع امریکا باشد، انجام نخواهند داد.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: متأسفانه سازمان ملل نیز که باید بی‌طرف باشد، از آنجایی که تحت نفوذ و سلطه امریکاست، هیچ‌گاه اقدامی در مقابل جنایت‌های این کشور نشان نمی‌دهد و در برابر ظلمی که به مردم مظلوم جهان می‌شود، همیشه سکوت کرده است.

انتهای پیام

نظر شما