شناسهٔ خبر: 25742984 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ارتش میانمار کشتار مسلمانان روهینگیا را پذیرفت

باشگاه خبرنگاران جوان : ارتش میانمار برای اولین بار اعلام کرد نیرو‌های امنیتی این کشور در کشتار مسلمانان روهینگیایی دست داشته‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فرانسه گزارش داد، در بیانیه ارتش میانمار که در شبکه اجتماعی فیسبوک منتشر شد، آمده است کشتار دوم سپتامبر در روستای «این‌دین» در استان راخین و در حالی رخ داد که تنش‌ها میان اقلیت روهینگیا و نیرو‌های امنیتی و مردم محلی راخین به دنبال کشته شدن یک مرد اهل این استان افزایش یافت.

این اولین باری است که ارتش میانمار دست داشتن نیرو‌های امنیتی در کشتار اقلیت مسلمان این کشور و همچنین نقض گسترده حقوق آن‌ها که به آوارگی گسترده جمعیت مسلمانان میانمار انجامید را می‌پذیرد.

این بیانیه در حالی که برای اشاره به روهینگیایی‌ها از واژه توهین آمیز تروریست استفاده کرده و آن‌ها را به ایجاد ناآرامی متهم کرده است توضیح می‌دهد «برخی روستاییان از روستای این‌دین و همچنین چندین نفر از نیرو‌های امنیتی کشتن ده تروریست بنگالی را پذیرفتند.»

در این بیانیه همچنین برای اولین بار وجود یک گور دسته جمعی متعلق به روهینگیایی‌ها در استان راخین پذیرفته شده است که به دنبال حمله ارتش به این گروه اقلیت و کشته شدن چندین نفر از آنان به منظور دفن اجساد حفر شده است.

بسیاری از صد‌ها هزار نفر مسلمان روهینگیایی که به بنگلادش در همسایگی میانمار آواره شده اند از کشتار متعدد مسلمانان به وسیله نیرو‌های امنیتی و بوداییان استان راخین خبر می‌دهند.

ارتش میانمار تاکنون هرگونه دست داشتن در کشتار روهینگیایی‌ها را رد می‌کرد.

 

نظر شما