شناسهٔ خبر: 25742969 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

امام جمعه رشت:

مقام معظم رهبری دلسوزترین فرد برای کشور، نظام و مردم هستند

گروه اجتماعی- آیت الله فلاحتی، مقام معظم رهبری را دلسوزترین فرد برای کشور، نظام و مردم دانست و گفت: ایشان به مسئولان تاکید فرمودند که همه مشکلات کشور را به برجام گره نزنند و به توان داخلی تکیه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی، امام جمعه رشت امروز، 4 خرداد در خطبه های نماز جمعه این شهر که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، مرگ را انکارناپذیر و امری حتمی دانست و اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم همه چیز را نابودشدنی و فناپذیر معرفی می کند لذا توجه به مرگ و معاد بر فرایند تربیت انسان اثرگذار است.

وی با بیان اینکه همه موجودات در عالم هستی دچار تغییر خواهند شد؛ جز ذات الهی، افزود: مخلوقات خداوند با مرگ نابود نمی شوند، بلکه شرایط زندگی از این عالم به عالم دیگر تغییر می کند.

مقام معظم رهبری دلسوزترین فرد برای کشور، نظام و مردم هستند

این کارشناس دینی ادامه داد: انبیای الهی بعد از توحید و نبوت، مردم را به معاد و قیامت توجه می دادند و خودشان پیوسته به یاد مرگ بودند. بی تردید توجه به عالم پس از مرگ انسان را از بسیاری از گناهان باز می دارد و او را آماده خدمتگزاری به مردم می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با تاکید بر لزوم دوری کردن از افراد دنیاطلب، گفت: دوستی با کسانی که پیوسته به دنیا توجه دارند و مرگ و قیامت را فراموش کرده اند، مانع از رشد و تعالی انسان در دنیا برای کسب آمادگی آخرت می شود.

آیت الله فلاحتی، با اشاره به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری، عنوان کرد: رهبر انقلاب مسئولیت سنگین مسئولان را یادآور شدند و به آنان تذکر دادند که به مشکلات مردم رسیدگی کنند لذا مسئولان باید پاسخگوی اعمال خود باشند و برای پیشرفت جامعه اسلامی مجاهدانه تلاش کنند.

وی مقام معظم رهبری را دلسوزترین فرد برای کشور، نظام و مردم دانست و گفت: ایشان به مسئولان تاکید فرمودند که همه مشکلات کشور را به برجام گره نزنند و به توان داخلی تکیه کنند، زیرا نمی توان به دشمن اعتماد کرد.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه استکبار جهانی و در راس آن آمریکا دشمنی 40 ساله با ایران دارند، خاطرنشان کرد: اروپایی ها وابسته و یدک کش آمریکا هستند، اما برخی در داخل کشور از روی نادانی یا دشمنی اروپایی ها را در مسئله برجام جدا از آمریکا می دانند؛ این در حالی است که رهبر انقلاب فرمودند نباید به اروپایی ها اعتماد کرد و این فرمایش باید نصب العین مسئولان قرار گیرد.

رئیس جمهور آمریکا بازیچه دست رژیم صهیونیستی است

نماینده ولی فقیه در گیلان، بازگشت اموال بلوکه شدن ایران در جریان برجام را یک دروغ دانست و تصریح کرد: آمریکا و اروپا به هیچ یک از تعهدات خود در برجام عمل نکردند لذا از شورای نظارت بر برجام خواستار رسیدگی به این موضوع هستیم.

وی رئیس جمهور آمریکا را بازیچه دست رژیم صهیونیستی دانست و یادآور شد: ترامپ حتی در خروج از برجام نیز بنا بر خواست اسرائیل عمل کرده و از خود اختیاری ندارد.

امام جمعه رشت، با اشاره به مشکلات موجود در استان گیلان به ویژه اشتغال، اظهار کرد: من در جریان مسائل و مشکلات مردم هستم، اما امام جمعه نمی تواند به مسائل اجرایی مانند ایجاد اشتغال بپردازد و فقط می توان مسئولان را متوجه شرایط کرد.

آیت الله فلاحتی، ضمن گرامیداشت ایام وفات حضرت خدیجه(س)، نخستین زن ایمان آورده به پیامبر(ص)، گفت: این بانوی بزرگوار محبوب پیامبر(ص) بود و ایشان در وفات خدیجه(س) بسیار گریست، زیرا خدیجه(س) در همه حال حامی رسول خدا بود.

انتهای پیام

نظر شما