شناسهٔ خبر: 25742703 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور خبر داد:

آغاز رتبه‌بندی سراهای دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: با توجه به اینکه کیفیت بخشی فضای سراهای دانشجویی مدنظر بوده رتبه بندی آنها آغاز شده است.

صاحب‌خبر -

معصومه علی‌نژاد در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: کیفیت بخشی در فضای سرای دانشجویی آغاز شده که اولین فعالیت در این بخش رتبه‌بندی سراهای دانشجویی بود که با همکاری وزارت علوم این کار انجام و نتایج حاصل شده است.

وی افزود: در ادامه نیز راستی آزمایی نتایج انجام شد که این نتایج برای دریافت امکانات در اختیار رییس دانشگاه فرهنگیان قرار داده خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به حضور مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان و بیان ایشان در این خصوص که دانشگاه فرهنگیان مرکز ثقل آموزش و پرورش است، ادامه داد: در اجرای این رتبه‌بندی در کیفیت بخشی سرای دانشجویی و فضاهای مرتبط با دانشگاه به حضور ارگان‌های پای کار نیاز است.

علی نژاد تصریح کرد: کیفیت بخشی غذای دانشجویی اهمیت بسیاری دارد، چرا که معلم سالم دانش آموز سالم را تربیت می‌کند.

وی اضافه کرد: با همت شورای صنفی، غذاها را با نظر دانشجو معلمان تنظیم و دانشگاه‌ها ملزم به برون سپاری آشپرخانه به پیمانکاران مرتبط با حوزه پخت و پز شده‌اند.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور در خصوص کارنامه سلامت دانشجویان بیان کرد: زمانی که داوطلبان در آزمون سراسری شرکت می‌کنند با کمک اداره کل، مشاوره بهداشت و سلامت و هماهنگی وزارت آموزش و پرورش در زمان مصاحبه فرم‌های پزشکی آماده می‌شود.

علی‌نژاد ادامه داد: در ابتدای ورود دانشجویان پذیرفته شده بحث سلامت روحی و جسمی رصد می‌شود، چرا که این امر سرمایه‌گذاری برای آموزش و پرورش است.

وی یادآور شد: این امر باعث ورود معلمان سالم به عرصه آموزش و پرورش و همچنین کاهش هزینه‌های پزشکی است.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به دیگر خدمات رفاهی به دانشجو معلمان در حین تحصیل، تصریح کرد: تفاهم نامه‌ای با صندوق رفاه دانشجویی داریم که دانشجویان می‌توانند بر این اساس این تفاهم‌نامه از تسهیلات مختلف مانند؛ وام ازدواج، قرض‌الحسنه، عتبات و مسکن استفاده کنند به شرط اینکه فرایند وام را طی و در سامانه ثبت‌نام کنند.

علی نژاد تاکید کرد: دانشجو عنصر معتبری است و به همین دلیل دانشجوها بهترین ارزیابی و عملکرد را از برنامه‌ها می‌توانند انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه دیدگاه دانشگاه فرهنگیان بر دانشجو محوری است، یادآور شد: دانشجویان می‌توانند فعالیت‌های مرتبط با حوزه‌های خود را برنامه‌ریزی و اعلام کنند و با دلایل منطقی مطالبه‌گری داشته باشند و نقد موثر و تاثیرگذار را برای دانشگاه ارائه دهند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما