شناسهٔ خبر: 25742648 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

کشت تنباکو در شالیزارهای شمال کشور

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران گفت: در شمال کشور، شالیزارها تعطیل شده و در آنها اقدام به کشت تنباکو می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، محمدرضا مسجدی امروز در گفت‌وگو با فارس در ورامین اظهار کرد: همایش ملی پاد برای سلامت جوانان و نوجوانان و حفظ آنها از استعمال دخانیات صورت گرفت.

وی بیان کرد: امیدواریم ورامین همان‌طور که پیشگام انقلاب اسلامی است، پیشگام در دخانیات نیز باشد و مردم آن «نه» بزرگی به دخانیات بگویند.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران تصریح کرد: در کنار مبارزه با دخانیات باید کارهای علمی و پژوهشی نیز انجام شود و این وظیفه مهم بر عهده دانشگاه است و باید کار تحقیقاتی و پژوهشی جهانی انجام شود.

مسجدی خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌هایی که با حوزه شهرداری ورامین انجام‌ شده است، پارک شقایق به پارک بدون دخانیات تبدیل‌ شد، رسانه‌ها باید در اطلاع‌رسانی «ورامین شهر بدون دخانیات» را انجام دهند، چراکه این کار به نحو احسن در این شهر انجام‌ شده است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود یک میلیارد دلار خرج دخانیات در ایران می‌شود و این هزینه به جیب کشورهای خارجی می‌رود، گفت: در شمال کشور، شالیزارها تعطیل شده و در آنها اقدام به کشت تنباکو می‌شود که از اقدامات ناشایست و غیرکارشناسانه است.

دبیرکل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران اظهار کرد: در ایران سالانه 3 هزار میلیارد تومان هزینه داروهای سرطانی می‌شود، فرهنگ‌سازی لازم در این خصوص باید انجام شود و هشدارهای لازم به نوجوانان داده شود.

مسجدی در پایان متذکر شد: باید طرح مبارزه با دخانیات را از منازل و خانه‌های خود آغاز کنیم.

نظر شما