شناسهٔ خبر: 25742618 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ايران در رقابت های بین المللی جهت یابی باکو

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما از باکو؛ رقابت های بین المللی جهت یابی با شرکت یکصد ورزشکار از 17 کشور جهان از جمله تیم ملی ایران در جمهوری آذربایجان آغاز شد.
در این رقابت های بین المللی ورزشکاران به مدت سه روز در مدل های سرعت ، متوسط و بلند به رقابت می پردازند .
«قدرت الله عظیمیان» رئیس انجمن جهت یابی جمهوری اسلامی ایران گفت: در این رقابت ها که با عنوان جام مرحوم «حیدرعلی اف» برگزار می شود دو تیم آقایان و بانوان کشورمان به تعداد 15 نفر شرکت کرده اند که در دو رده سنی 21 تا 35 سال و 35 تا 40 سال رقابت می کنند.
وی با بیان اینکه تیم ملی جهت یابی کشورمان 23 سال پیش با حضور نیروهای مسلح فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: پنج سال است در ترکیب تیم مان علاوه بر نیروهای مسلح افراد غیر نظامی هم حضور یافته اند و این رشته اکنون در تمام استان ها با حضور علاقه مندان فعال است.
مرحله اول این رقابت های بین المللی امروز جمعه با عنوان مدل سرعت در پارک ملی شهر باکو به مسافت حدود سه کیلومتر برگزار شد.
مرحله دوم این رقابت های بین المللی با عنوان مدل متوسط هم در روز یکشنبه در منطقه جنگلی و گردشگری« نابران» واقع در 168 کیلومتری باکو به مسافت 7 تا 8 کیلومتر برگزار خواهد شد و در نهایت مرحله پایانی و سوم با عنوان مدل بلند در همین منطقه جنگلی «نابران »به مسافت 11 کیلومتر برگزار خواهد شد .
«نادر ضربعلی زاده »سرمربی تیم ملی جهت یابی کشورمان هم با اعلام اینکه برای موفقیت در این رشته ورزشی ورزشکاران علاوه بر تسلط بر تکنیک های جهت یابی و داشتن دقت لازم باید از قدرت بدنی و جسمانی خوبی هم برخوردار باشند گفت: ورزشکاران باید با در دست داشتن نقشه و قطب نما در مسافت های مشخص اهداف از قبل تعیین شده را پیدا کنند و با سرعت و دقت لازم خود را به خط پایان برسانند.
تیم ملی کشورمان آخرین بار سال 1393 توانست در بخش مردان مسابقات آسیایی این رشته در قزاقستان عنوان سومی را کسب کند .

 
mp4
<div id="video-display-embed-code_2238654" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2137200/2238654?width=340&height=240"></script></div>
مصاحبه شونده اول: قدرت الله عظیمیان رئیس انجمن تیم ملی جهت یابی ایران
مصاحبه شونده دوم: مریم کیانی عضو تیم ملی جهت یابی
مصاحبه شونده سوم: پرویز خانجانی عضو تیم ملی جهت یابی ایران
مصاحبه شونده چهارم: نادر ضربعلی زاده سرمربی تیم ملی جهت یابی

نظر شما