شناسهٔ خبر: 25742097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 سه انتصاب جديد در دانشگاه علوم پزشکي استان کهگيلويه و بويراحمد

ياسوج- ربيعي

رئيس دانشگاه علوم پزشکي کهگيلويه و بويراحمد در احکامي جداگانه حکم سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع، سرپرست موقت معاونت اجتماعي و مشاور کل رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار آفرينش از ياسوج؛ دکتر اورنگ ايلامي در احکام جداگانه امين اله بابويي را به سمت سرپرست معاونت توسعه مديريت و منابع، کرامت‌ا... زندي قشقايي را به سمت سرپرست موقت معاونت اجتماعي و کريم رضايي را به سمت مشاور کل رئيس دانشگاه علوم پزشکي استان منصوب کرد.

همچنين دکتر ايلامي از زحمات دکتر رحيم استوار؛ سرپرست قبلي معاونت توسعه مديريت و منابع دانشگاه علوم پزشکي استان تقدير نمود.

مديرکل امور دانشجويي وزارت بهداشت:

الزام دانشگاه‌هاي علوم پزشکي به صنعتي‌سازي فرايند تهيه غذا

مديرکل امور دانشجويي وزارت بهداشت با اشاره به اينکه صنعتي‌سازي آشپزخانه‌ها جزو برنامه‌هاي عملياتي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي است، گفت: دانشگاه‌ها به نحوي الزام دارند که از اين پس صنعتي‌سازي فرايند تهيه غذا را در دستور کار قرار دهند.

دکتر عباس عطوف در گفت‌وگو با خبرنگار ايسنا با اشاره به اينکه در سال 95 ارزيابي و اعتبار سنجي از آشپزخانه ها و کليه سالن‌هاي غذاخوري دانشگاه‌هاي علوم پزشکي صورت گرفته است، اظهار کرد: اين ارزيابي بر اساس 15 شاخص انجام شده و براساس ارزيابي‌هاي صورت گرفته 32.15 درصد آشپزخانه‌هاي دانشگاه‌هاي وضعيت "عالي" و 58.93 درصد وضعيت "خوب" داشته اند. اين بدان معناست که بيش از 90 درصد در وضعيت خوب و عالي بوده‌اند.

مديرکل امور دانشجويي وزارت بهداشت گفت: آنچه براي ما مهم است رعايت الگوي تغذيه بوده که مجموعه‌اي است کامل و در آن مواردي ازجمله رعايت ميزان کالري، نوع روغن مصرفي و دومنويي بودن غذاهاي ارائه شده، لحاظ شده و بررسي ها مشخص کرد 39.26 درصد آشپزخانه‌ها اين الگو را کاملا رعايت کرده‌اند، 12.5 درصد وضعيت خوب بوده‌اند، 26.79 درصد متوسط و مابقي وضعيت ضعيف داشته‌اند که بايد خودشان را به مراحل بالاتر برسانند.

عطوف ادامه داد: به منظور افزايش کميت و کيفيت در مراحل پخت، نگهداري و توزيع غذا، دانشگاه‌ها را به سمت صنعتي‌سازي سوق داديم و در اين راستا با شرکت‌هايي صحبت کرديم تا تجهيزات و وسايل لازم را ارائه کنند. آنها نيز نمونه کار را به دانشگاه‌ها ارائه دادند تا دانشگاه‌ها ترغيب به خريداري محصولات آن‌ها و خروج از سيستم سنتي تهيه و توزيع غذا شوند.

وي با اشاره به بار مالي صنعتي‌سازي آشپزخانه‌هاي دانشگاه هاي علوم پزشکي خاطرنشان کرد: در گزارش 6 ماهه اول 96 طبق آماري که به دست آورديم مشخص شد 22.22 درصد آشپزخانه‌ها صنعتي هستند، 33.34 درصد تلفيقي از صنعتي و سنتي و 44.44 درصد با سيستم سنتي ادامه فعاليت مي‌دهند. اما سياست و برنامه عملياتي ما به سمتي پيش مي‌رود که همه آشپزخانه ها به سمت صنعتي يا تلفيقي بودن حرکت کنند.

مديرکل امور دانشجويي وزارت بهداشت با اشاره به اينکه اعتبار سنجي سلف دانشگاه‌هاي علوم پزشکي هر دو سال يکبار انجام مي‌شود و هر دوره مقايسه‌اي با اعتبار سنجي دوره قبل صورت مي‌گيرد، افزود: آخر سال 97 مجددا اين ارزيابي صورت مي‌گيرد تا مشخص شود چه تعداد دانشگاه‌ها به سمت صنعتي‌سازي آشپزخانه‌هاي خود رفته‌اند.

وي تاکيد کرد: دانشگاه‌هايي که به سمت صنعتي‌سازي آشپزخانه‌ها نروند نمره پاييني در برنامه عملياتي کسب مي‌کنند و در مقايسه با دانشگاه‌هاي ديگر در گريد پايين‌تري قرار مي‌گيرند بنابراين دانشگاه‌ها تمام تلاش خود را مي‌کنند که به اين سمت بروند.

مديرکل امور دانشجويي وزارت بهداشت در پايان خاطرنشان کرد: دانشگاه‌هاي بزرگ براي صنعتي‌سازي مشکل چنداني ندارند و بيشترين دانشگاه هايي که به سمت صنعتي‌سازي آشپزخانه ها نرفته‌اند، دانشگاه‌هاي تازه استقلال يافته هستند که آن‌ها نيز قطعا در اين راستا سعي و تلاش مي‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکي شهيدبهشتي:

افزايش تبادلات علمي با کشورهاي اروپايي

معاون بين‌الملل دانشگاه علوم پزشکي شهيدبهشتي با بيان اينکه يکي از اصليترين محورهاي فعاليت اين معاونت جذب دانشجويان غيرايراني است، گفت: در حال حاضر 284 دانشجوي خارجي در دانشگاه مشغول به تحصيل هستند که از اين تعداد 214 نفر شهريه پرداز بوده و از طريق معاونت بين‌الملل جذب شده‌اند.

دکتر فيضي در گفت‌وگو با ايسنا، همچنين با اشاره به مليت دانشجويان خارجي شاغل به تحصيل در دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، اظهار کرد: بيشترين تعداد دانشجوي خارجي با 102 نفر از کشور افغانستان و 92 دانشجو ازکشور عراق است و مابقي از کشورهاي لبنان، سوريه، پاکستان، آذربايجان، فنلاند، بحرين، کانادا، ليبي و کويت هستند.

وي همچنين با اشاره به آغاز فعاليت پرديس خودگردان دانشگاه از سال 93 و پذيرش دانشجوي شهريه‌اي، تصريح کرد: دانشجويان اين پرديس توسط سازمان سنجش آموزش کشور به ما معرفي مي‌شوند و تقريبا هيچ تفاوتي با ساير دانشجويان دانشگاه ندارند، تنها تفاوت موجود در شهريه‌اي‌ است که پرداخت مي‌کنند. البته مسئوليت پذيرش و آموزش اين دسته از دانشجويان از ابتداي سال 96 به حوزه معاونت آموزشي دانشگاه منتقل شده است.

افتتاح اتاق همکاري‌هاي علمي پزشکي ايران و فرانسه

معاون بين‌الملل دانشگاه علوم پزشکي شهيدبهشتي همچنين با اشاره به ساير ابعاد توسعه روابط بين‌الملل دانشگاه به برنامه تبادل استاد، دانشجو و محقق با ساير کشورها اشاره کرد و گفت: در اين رابطه پروژه هاي مختلفي براي استفاده از پتاسيل ساير کشورها و دانشگاهها طراحي شده که تبادل دانشجو و محقق و حتي اعزام اساتيد به دانشگاههاي مطرح دنيا براي ارتقاي توانمنديها برخي از اين برنامه‌هاست.

وي در اين رابطه به افتتاح اتاق همکاريهاي علمي پزشکي ايران و فرانسه در دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي اشاره کرد و گفت: اين دفتر همکاري بين‌المللي با حضور سفير فرانسه در ايران افتتاح شده و ماموريت کشوري دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما