شناسهٔ خبر: 25741876 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

شهردار قدس به مناسبت روز جهاني ارتباطات عنوان کرد؛

شفافيت، سرعت و صداقت؛ سه عنصر اصلي اطلاع‌رساني

صاحب‌خبر -

 شهرستان قدس- مژگان عليقارداشي

شهردار قدس بر ضرورت توجه به سه عنصر شفافيت، سرعت و صداقت در اطلاع‌رساني از سوي روابط عموميها و برقراري ارتباط موثر بين مديران شهرداري با شهروندان تاکيد کرد. مسعود مختاري؛ شهردار قدس در ديدار با مسئولين و کارشناسان روابط عمومي شهرداري و سازمانهاي تابعه که به مناسبت روز جهاني ارتباطات و روابط عمومي برگزار شد؛ گفت: شهرداري نهاد و مجموعه مردمي و غيرانتفاعي است که در يک محدوده جغرافيايي وظايف بسيار سنگيني را بر عهده دارد، اين وظايف از کوچکترين مسايل سطح شهر تا مسايل کلان شهري را در بر مي‌گيرد، به بيان ديگر حوزه وظايف شهرداري فقط به رسيدگي بهداشت عمومي سطح شهر محدود نمي‌شوند بلکه بار ارتقاي وضعيت فرهنگي و مسايل ورزشي جامعه را نيز به دوش مي‌کشد.

وي افزود: عدم آگاهي و اطلاع مردم نسبت به وظايف شهرداري موجب مي‌شود تا برخي از وظايف دستگاههاي اجرايي ديگر را در حيطه وظايف شهرداري قلمداد کنند و توقع رسيدگي و پيگيري در آن حوزه از شهرداري را داشته باشند، و همچنين نسبت به وظايف و اقداماتي که در حوزه مسئوليتهاي اجرايي شهرداري انجام مي‎‌گيرد بي‎اطلاع باشند که در همين راستا نقش روابط عمومي در ارتباط بين مردم و شهرداري روشن مي‎‏شود.

شهردار قدس با تاکيد بر ضرورت توجه به مقوله شفافيت، سرعت و صداقت در اطلاع‌رساني گفت: اين سه عامل مهم همواره بايد مدنظر روابط عمومي قرار گيرد تا اين واحد به عنوان يک مرجع معتبر اطلاع‌رساني مورد قبولي را انجام دهد.

اطلاع‌رساني به موقع؛ عامل جلوگيري از تحريف اخبار

مختاري با اشاره به نقش موثر اطلاع‌رساني و انتشار خبر موثق از سوي صدا و سيما بيان کرد: روابط عمومي نيز بايد اين نقش را در يک مجموعه کوچکتر به خوبي انجام دهد؛حتي اگر اين اطلاع‌رساني نقاط ضعف سيستم را بيان کند هيچ منافاتي با اهداف اطلاع‌رساني ندارد و پايبندي به سه اصل مذکور در حوزه روابط عمومي وظيفه اين واحد است.

وي در ادامه افزود: اطلاع‌رساني به موقع موجب جلوگيري از سوءاستفاده و تحريف اخبار و گزارش عملکرد شهرداري توسط ديگران خواهد شد و به اين ترتيب مردم سعي مي‎‏کنند اخبار مرتبط با شهرداري را از طريق سايت و پورتال اطلاع‌رساني روابط عمومي شهرداري پيگيري کنند.مديريت شهري قدس با اشاره به تحريف اخبار در فضاهاي مجازي وظيفه واحد روابط عمومي را سنگين و مهم دانست و گفت:عدم سازماندهي و کادرسازي خبرنگاران و افرادي که محتوا و خبر توليد مي‌کنند يکي از نقاط ضعف اين واحد است که با سازماندهي افراد مذکور مي‌توان به خوبي بر اخبار فضاي مجازي غالب آمد. مختاري در ادامه يادآور شد: مستند و موثق بودن اخبار رسمي برخي رسانه‌هاي خبري و مراجع معتبر موجب جلب اطمينان عمومي مي‌شود که ما نيز بايد در جهت اطلاع‌رساني دقيق و به هنگام به دنبال تقويت ارتباط خود با اين حوزه‎ها باشيم.

لزوم انتشار هفته‎نامه حرفه‎اي در سطح شهرستان

شهردار قدس در ادامه به لزوم انتشار هفته‎نامه دائمي و حرفه‎اي در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: زيرساختهاي فرهنگي شهر را بايد به گونه‎اي تقويت کنيم تا اقدامات و فعاليتهاي عمراني و اجرايي شهرداري به شکل مطلوب منعکس و در ديد عموم قرار گيرد. وي يکي از وظايف مهم و اساسي روابط عمومي را تلاش در جهت برقراري ارتباط موثر بين مديران شهرداري با مردم برشمرد و بر استمرار آن تاکيد کرد.

گفتني است مسعود مختاري در پايان اين ديدار با اهدايتنديس و لوح از تلاشها و زحمات فعالان عرصه روابط عمومي در شهرداري قدس تقدير و تشکر کرد.

نظر شما