شناسهٔ خبر: 25741347 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ارتش سوریه به مقر جبهه تحریرالشام حمله کرد

یگان‌هایی از ارتش سوریه امروز (جمعه) مواضع گروه تروریستی تحریرالشام (النصره سابق) در محور روستای الزلاقیات در حومه شمال غرب استان حماه را درهم کوبید.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، منابع میدانی اعلام کردند که ارتش سوریه با گروهی از تروریست‌ها که سعی داشتند به این محور نفوذ کنند، درگیر شده که در نتیجه آن شماری از تروریست‌ها کشته و زخمی و تسلیحات و مهمات آنان منهدم شدند.

جسد محمد العلیوی و أحمد الخلف دو تروریست سرشناس این گروه تروریستی در میان کشته شدگان به چشم می‌خورد.
ارتش سوریه محور‌های تحرکات تروریست‌ها و نقاط امداد رسانی آن‌ها را زیر انواع آتش قرار داد و در نتیجه آن سنگرهایشان را ویران کرد و عناصر باقیمانده از تروریست‌ها مجبور به فرار شدند.

مجموعه‌های تروریستی وابسته به گروه تروریستی جبهه تحریرالشام (النصره) از جمله گروهک‌های به اصطلاح 'جیش العزة' و 'الحزب الترکستانی' مورد حمایت ترکیه در حومه شمالی حماه مستقر هستند.

آن‌ها به طور مستمر خانه‌های مسکونی در روستا‌ها و شهرک‌های واقع در اطراف مناطق محل استقرار خود را مورد تجاوز قرار می‌دهند.

شهر حماه از نظر جمعیت چهارمین شهر بزرگ سوریه پس از دمشق، حلب و حمص است که در مرکز کشور سوریه و در کرانه رود 'العاصی' واقع شده و مرکز استان حماه به شمار می‌رود.

جبهه تحریرالشام شاخه سازمان القاعده در سوریه است که در سال ۲۰۱۱ در دوران بحران در این کشور با حمایت‌های مالی، نظامی، سیاسی و رسانه‌ای ترکیه و قطر شکل گرفت.

نظر شما