شناسهٔ خبر: 25740415 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

تاکیدات ائمه جمعه استان تهران در خطبه‌های امروز نماز جمعه؛

بحث آمریکا موشک نیست آنها با اسلام مخالفند

نماز عبادی سیاسی جمعه با حضور پرشور مردم مومن و ولایتمدار استان تهران برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز، نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

امام جمعه موقت تهران: اگر در برابر آمریکا فقط «سنگ» داشته باشیم بازهم دشمنی‌شان تمام نمی‌شود

آیت الله امامی کاشانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به افزایش برخی کالاها در کشور به بهانه افزایش قیمت ارز گفت: در ماه‌های اخیر برخی‌ سودجویان به بهانه افزایش قیمت ارز و دلار، قیمت محصولات خود را بالا برده‌اند که قطعا این کار مورد غضب الهی قرار می‌گیرد.

وی با بیان آیه‌ای از قرآن کریم که درباره لزوم عدم اعتماد به دشمنان خدا تذکراتی به مسلمانان داده است: دشمنان خدا می‌خواهند که جوانان مسلمان بی عار و درگیری حواشی چون اعتیاد باشند. دشمنان خدا دوست دارند که مسلمانان هیچگاه در آرامش و امنیت نبوده و همواره تحت فشارهای گوناگون باشند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه راه مبارزه با دشمنان خدا تکیه بر جوانان با ایمان و توان داخلی کشور است، گفت: در روزهای گذشته شاهد بودیم که رئیس جمهور آمریکا با عصبانیت و غضب از برجام خارج شد و تعهدات خود در این توافقنامه را زیر پا گذاشت.

آیت الله امامی کاشانی گفت:‌ اگر خیری به کشور ما برسد قطعا باعث ناراحتی دشمنان می‌شود و تکلیف مسلمانان در قبال دشمنان به گفته قرآن کریم صبر در برابر مکر دشمنان و توجه به ظرفیت‌های داخلی از جمله ظرفیت‌ها و سرمایه‌های انسانی و منابع خدادادی است.

وی با بیان اینکه ما باید از دشمنانمان شناخت داشته و از تجربیات گذشته درس بگیریم، گفت: برای برون رفت از مشکلات کشور باید به جوانان اعتماد کنیم و مسئولان باید هر طور که شده راهی برای برطرف کردن مشکلات امروز کشور از جمله مشکلات افتصادی و ازدواج جوانان پیدا کنند.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در دیدار مسئولان نظام خاطرنشان کرد: توجه به اصل ۴۴ و حمایت از بخش خصوصی یکی از راهکارها برای مقاومت در برابر فشارهای اقتصادی خارجی است . قوای سه گانه باید با قدرت برای مردم کار کنند و نباید به بهانه ماه رمضان و روزه بودن در خدمت به مردم خللی ایجاد شود.

آیت الله امامی کاشانی با بیان اینکه مشکل آمریکایی‌ها با ایران بر سر بحث موشک نیست، تاکید کرد: مشکل آمریکایی‌ها با جمهوری اسلامی، معرفی اسلام توسط ایران است. آنها با این واقعیت که اسلام باعث رشد جوانان و شکوفایی استعداد آنها برای مقابله با ظلم شده، مخالف هستند.

وی افزود: اگر ایران تمام سلاح‌ها و امکانات دفاعی خود را کنار بگذارد و با سنگ در برابر زورگویی آمریکایی‌ها ایستادگی کند بازهم آنها از دشمنی خود با نظام و ملت ایران دست برنمی‌دارند.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

امام جمعه شهرری: لازمه مذاکره با اروپا هوشیاری است / مراقب باشیم تجربه تلخ برجام دوباره تکرار نشود
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید علی شاهچراغی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی _ سیاسی جمعه شهرری که با حضور پرشور مردم روزه‌دار در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه‌السلام برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با سران سه قوه و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در این دیدار راهگشای موضوعات سیاسی و اقتصادی روز کشور است که امیدواریم مسئولان نظام به درستی این موارد را اجرایی کنند.

وی با اشاره به غیر اعتماد بودن آمریکا گفت: رهبر معظم انقلاب بارها بر عهدشکنی آمریکایی‌ها تاکید کردند و طی روزهای اخیر جهانیان نیز شاهد عهدشکنی آمریکا در موضوع برجام بودند، رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان نظام نکاتی را در ارتباط با عهدشکنی آمریکا مطرح فرموده و حجت را بر همگان تمام کردند.

امام جمعه شهرری عنوان کرد: تاریخ همواره گواهی بر بدعهدی آمریکا بوده و هست، آمریکا نه تنها در مواجه با ایران بلکه در مقابل دیگر کشورها نیز بدعهد بوده و این خصلت خود را تکرار کرده است به‌طور مثال اخیراً نیز کره شمالی سایت اتمی خودش را نابود کرد اما آمریکا به تعهدات خودش با کره شمالی عمل نکرد.

وی ادامه داد: حسنی مبارک ، محمدرضا پهلوی و … که از نوکران آمریکا بودند نمونه‌های بارزی بر متضرر شدن افراد و کشورها در مورد اعتماد با آمریکا هستند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با تاکید بر هوشیاری در مذاکره با اروپا خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها نیز در مواردی بدعهدی کردند، مراقب باشیم که با اعتماد به آن‌ها دوباره متضرر نشویم. قطعاً اروپایی‌ها منافع آمریکا را بر ایران ترجیح می‌دهند.

امام جمعه شهرری در بخش ابتدایی سخنان خود با اشاره به ماه مبارک رمضان تصریح کرد: باید از فرصت ماه مبارک رمضان برای خودسازی به خوبی استفاده کنیم چراکه ماه رمضان زمان رسیدن به جایگاه و مقامات ملکوتی و عالی است.

 

امام جمعه موقت ورامین: مذاکرات بی‌نتیجه بوده است / رسانه‌ها و عناصر سیاسی به مردم راست بگویند
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز دشمن‌شکن جمعه ورامین که با حضور آحاد مختلف جامعه برگزار شد، پس از توصیه همگان به تقوای الهی با اشاره به تلاش دشمن برای ضربه زدن به دین و فرهنگ و ارزش‌های کشور اظهار داشت: دشمنان با موسیقی های ویران گر، فکر و ذهن و اعتقادات جوانان ما را هدف قرار دادند، خود ما نیز متاسفانه در شب عروسی که در نگاه اسلام شب عبادت است، به ترویج لهو و لعب می پردازیم، که برای بسیاری از متدینین امکان حضور در مراسم عروسی میسر نمی‌شود.

وی گفت: متاسفانه در برخی محافل دینی که به نام اهل بیت علیهم السلام برگزار می شود، نیز بساط لهو و لعب و گناه می گسترانیم، در برخی از جشن های الفبا و سایر عناوین نیز کودکان معصوم مردم را آلوده می کنیم و حتی در برخی مجالس اداری نیز شاهد ترویج لهو و لعب هستیم، این اصوات شیطانی از برخی خودروها نیز به گوش می رسد، مگر از دین داری چه ضرری دیدیم، که به اصوات شیطانی روی می آوریم.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه به سوم خرداد، سال روز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: این روز در تقویم به نام روز مقاومت و ایثار نام گذاری شده و روز بسیار بزرگی است، درس فتح خرمشهر این است، که همان گونه که در آن شرایط خطیر ملت ایران بر مشکلات فائق آمد و توانست خرمشهر را آزاد کند و تمامی معادلات سیاسی و نظامی را بر هم بزند، امروز نیز می تواند، با مقاومت بر دشمنان پیروز شود، یاد ۴۵ شهید فتح خرمشهر از دیار ۱۵ خرداد را گرامی می داریم و به روح آن ها صلوات می فرستیم.

وی همچنین به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع مسئولان و کارگزاران نظام اشاره کرد و افزود: از صداوسیما، رسانه‌ها و کارشناسان تقاضا دارم، که تنها به پخش فرمایشات رهبر معظم انقلاب اکتفا نکنند، رسانه‌های بیگانه و سازمان‌های جاسوسی برای تحلیل فرمایشات ایشان میزگردها و جلسات متعددی برپا می‌کنند، چرا ما به‌طور جدی این فرمایشات را تحلیل نمی‌کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران از مخاطبان فرمایشات رهبر معظم انقلاب خواست به این فرمایشات عمل کنند و گفت: هر کجا به توصیه‌های حکیمانه ایشان عمل نکردیم، دچار خسران شدیم، مقام معظم رهبری سال ها شعار اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، اما اگر به این فرمایشات به درستی عمل می شد، در حال حاضر نباید شاهد وضع نامطلوب اقتصادی می بودیم، نسل حاضر و آینده و امام(ره) و شهدا برای قصور از وظایفمان از ما نخواهند گذشت.

شروط شش‌گانه‌ رهبری برای برجام اروپایی باید مورد توجه قرار بگیرد

وی به تبیین اقدامات آمریکا برای براندازی نظام اسلامی و بی نتیجه بودن این اقدامات در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: شروط شش‌گانه‌ای که توسط مقام معظم رهبری برای برجام اروپایی باید مورد نظر و توجه قرار بگیرد، تا دیپلماسی انفعالی و التماسی به دیپلماسی تهاجمی و طلبکارانه تبدیل شود، این امر از نظر سیاسی بسیار مهم است، اصل ثابت در مذاکرات رفع تحریم ها بوده و هرگونه مذاکره با اروپایی ها باید بر این اساس باشد.

خطیب امروز جمعه ورامین بی‌آبرویی آمریکا و یا تثبیت حقوق هسته‌ای کشور را ناکافی دانست و گفت: عدم لغو تحریم‌ها نشان داد، مذاکرات بی‌نتیجه بوده است، دومین شرط از شروط شش‌گانه کم هزینه‌ترین و کوتاه‌ترین شرط است، که اروپا قطعنامه‌ای علیه آمریکا به شورای امنیت برده و اعلام کند، که آمریکا قطعنامه ۲۲۳۱ را نقض کرده است، این شروط باید توسط مردم و جریان انقلابی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود، برخورد شعاری برخی مسئولان عملاً موجب وارد آمدن خسارات بزرگی به صنعت هسته‌ای کشور شد.

وی با بیان این که هشدارهای متعدد مقام معظم رهبری در خصوص برجام نادیده گرفته شد، تاکید کرد: رسانه ها و عناصر سیاسی به مردم راست بگویند، آن هایی که تا دیروز می نوشتند، «دیوار تحریم ها فرو ریخت. » و حل مشکلات را با برجام گره می زدند، شجاعت عذرخواهی را داشته باشند، ملت ایران ملتی آزاده و مقاوم است، گرچه مردم از برخی نامردمی ها و بی مهری ها و حقوق نجومی ها و فسادهای اخلاقی و اداری رنج می برند، اما پای انقلاب اسلامی و دین ایستاده اند و درخواست مردم این است، که گرچه در برابر آمریکا در مورد برجام کوتاهی شد، اما مسئولان در برابر اروپا شروط رهبری را عملیاتی کنند.

امام جمعه موقت ورامین در ادامه بر حمایت از کالای ایرانی تاکید کرد و افزود: چرا باید وضعیت بازار این طور باشد، نمی‌دانم آیا مسئولان نمی دانند در بازارچه می‌گذرد، چرا برخی دستگاه‌ها فقط شعار می‌دهند، چرا دستگاه‌های نظارتی مانند مجلس گرفتار روزمرگی و سیاسی کاری شده‌اند، این وضعیت قابل توجیه نیست.

وی سپس به وضعیت بیکاری و مشکلات اقتصادی در ورامین اشاره کرد و ادامه داد: برخی از افراد برای کار به ما رجوع می کنند و برای ما جز شرمندگی باقی نمی‌گذارند، چون ما دستگاه اجرایی نیستیم، چرا باید وضعیت کارگران برخی از کارخانجات این چنین باشد، باید به این وضعیت رسیدگی شود، اگرچه مسئولان اقداماتی انجام داده‌اند، اما به نظر می‌رسد، باید استاندار در این زمینه ورود پیدا کند و به داد کارگران و خانواده‌های آن‌ها برسد.

 

تهران نیوز پایتخت خبری ایران

امام جمعه بخش گلستان: برخی کشورهای عربی با سکوت خود معامله قرن را انجام دادند
حجت الاسلام والمسلمین سیدمرتضی صفایی امام جمعه بخش گلستان در خطبه‌های نماز جمعه خود با اشاره به سالروز شهادت حضرت خدیجه (س)، گفت: بنا به گفته پیامبر اکرم (ص) بسیاری از مردان به کمال رسیده‌اند، اما در میان خانم‌ها تنها چهار زن به کمال کامل رسیده‌اند که حضرت خدیجه (س) نیز در بین این چهار نفر قرار دارد.

وی در رابطه با روز ملی مقاومت، عنوان داشت: شهر خرمشهر بعد از ۵۷۸ روز در اسارت رژیم بعث عراق بود که در عملیات بیت المقدس بار دیگر پس گرفته شد و خرمشهر با رشادت‌ها و دلاوری‌‌های رزمندگان اسلام از بند اسارت آزاد گردید که این روز، را روز مقاومت می نامند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی در ادامه به موضوع معامله قرن اشاره کرد و تشریح کرد: بسیاری از کشورها نظیر اردن، مصر و عربستان در برابر انتقال سفارت آمریکا به قدس سکوت کردند و با سکوت خود معامله قرن را با آمریکا و اسرائیل انجام دادند.

وی در خصوص اهمیت پنجم خرداد و روز نسیم مهر، اظهار داشت: این روز، روز حمایت از خانواده‌های زندانیان نامیده شده است و اگر از شما برای شرکت در این امر مهم دعوت شد، سعی کنید این دعوت را اجابت نمایید چراکه این کمک‌ها می تواند از نابودی بسیاری از خانواده‌ها جلوگیری کند.

امام جمعه بخش گلستان باتاکید بر اهمیت برخورد عاقلانه در برابر مسائل اقتصادی، تبیین کرد: باید هواسمان باشد تا درهای اقتصادی کشور بسته نشوند و همچنین نباید اجازه داد که این درها به طوری باز شود که سبب تعطیلی تولیدی‌ها و کارخانه‌های داخلی شود و حد تعادلی در این بین ایجاد شود و محصولاتی که در داخل کشور تولید می شود نباید به کشور وارد شوند.

وی درپایان باتوجه به سخنان مقام معظم رهبری در روز گذشته، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین نکات اشاره شده توسط رهبر معظم انقلاب، ایجاد فرهنگ پرسشگری است که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد و در نماز جمعه نیز میزی تحت عنوان میز محبت قرار داده شده است تا هرهفته یکی مسئولان پشت این میز بنشینند و به مشکلات شهروندان رسیدگی نمایند.

 

امام جمعه ملارد: از بین بردن وحدت به بهانه برجام صحیح نیست

حجت الاسلام حسینی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به کارشکنی های غربی ها در برجام گفت: امروز تنها کشوری که قدرتمندانه در مقابل ظلم و استکبار ایستادگی کرده است، ایران است و محکم‌ترین سیلی را ایران به آمریکا زده است، دشمنان ما، اسلام ایرانیان را یک تحدید خیلی بزرگ برای خود می‌دانند ولی اسلام عربستان و ترکیه را یک بازوی کمکی برای هرچه بیشتر ظلم کردن برای خودشان می‌دانند و چهل سال است قصد براندازی جمهوری اسلامی ایران را دارند ولی این آرزو را به گور خواهند برد.

امام جمعه ملارد در ادامه خاطر نشان کرد: دشمن حق ندارد در بحث موشکی ما دخالت کند و جلوی فعالیت‌های موشکی را بگیرد زیرا فعالیت‌های موشکی ما یکی از اقتدارات ماست و با قدرت این افتخار را افزایش خواهیم داد و از ادامه فعالیت‌هایمان که ثمره خون شهدای موشکی کشورمان است دست نخواهیم کشید.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: حرمت شکنی و دو قطبی سازی و از بین بردن وحدت به بهانه برجام صحیح نیست، تمامی مردم و مسئولان و رسانه‌ها باید این مسئله را جدی بگیرند و به سوی مثبت سازی بروند.

 

امام جمعه نصیرشهر: اروپایی‌ها به دنبال پیاده کردن نقشه آمریکا در ایران هستند

حجت الاسلام صادق خدایی، امام جمعه نصیرشهر در آیین عبادی سیاسی روز جمعه این شهر که با حضور آحاد مردم خداجو در مصلی بزرگ نصیرشهر برگزار شد، اظهار کرد: پس از نشست و برخاست های بسیار در خصوص برجام سرانجام امریکا از این قرارداد خارج شد و به هیچ کدام از اصول اولیه این قرارداد پای بند نماند.

وی با اشاره به نشست سران برجام در اروپا به برخی از اهداف در نظر گرفته شده کشورهای اروپایی اشاره کرد و ادامه داد: اروپایی ها در نظردارند تا ازمراکز نظامی ایران در جریان این مذاکرات بازدید کنند، انها می خواهند به روش نرم وارد میدان مبارزاتی ایران شوند.

وی ابراز کرد: کشورهای غربی در برنامه کوتاه و بلند مدتشان دارند که ایران برنامه موشکی را کنار گذاشته و از هرگونه فعالیت دفاعی خودداری کند، اینها می خواهند ایران هیچ سلاح دفاعی نداشته باشد و اگر چنین شود باید در برابر کشورهای غربی و عربی سر تسلیم فرود آوریم.

امام جمعه نصیرشهر عنوان کرد: مسئولان ایرانی باید در نشست های آینده برجام دستی برتر داشته باشند، این مردم از انها حمایت کرده و باید دستشان در مذاکرات خالی نباشد.

حجت الاسلام خدایی عنوان کرد: در انتخابات اخیر مناطق لبنان و عراق شیعیان و جبهه مقاومت دست برتر را دارند و دشمنان می خواهند اقتدار را از ایران اسلامی گرفته تا ایران دیگر نتواند از مظلومان دنیا حمایت کند.

 

امام جمعه اسلامشهر: بعید است سه کشور اروپایی در موضوع برجام بتوانند بدون آمریکا تصمیم قطعی بگیرند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نوروزی در خطبه‌های نماز جمعه چهارم خردادماه با توصیه به تقوا به ویژگی‌های راه خدا به‌عنوان صراط مستقیم اشاره کرد و گفت: اساس همه ادیان الهی یک‌چیز است پیروی از راه خدا و عدم تبعیت از راه‌های غیر خدا. امروز راه‌های شیطانی فراوان است. چند صد سایت اعتقادات جوانان ما را هدف گرفته‌اند، کشورهای اروپایی و غربی نیز کسانی وجود دارند که دعوت به خود می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در اسلامشهر با اشاره به آیه ۱۵۵ سوره مبارک انعام گفت: بر اساس این آیه قرآن کریم کتاب مبارک و بابرکتی است و خطاب به مؤمنان گفته می‌شود از این کتاب پیروی کنید و پرهیزکار باشید شاید مورد رحمت الهی قرار بگیرید نتیجه اینکه راه فلاح و رستگاری و نجات از گرفتاری‌های دنیوی و اخروی راه خداست در دنیا راه مجسم خداوند و مصداق عینی صراط مستقیم وجود مبارک پیامبر اکرم (ص) است خداوند در آیه ۵۲ شورا خطاب به پیامبر می‌فرمایند مسلماً تو درراه راست هستی. همچنین در آیه ۴۳ سوره زخرف خطاب به پیامبر عنوان می‌شود: آنچه بر تو وحی‌شده است محکم بگیر و به آن تمسک کن.

وی بابیان اینکه از روایات شیعه و سنی استفاده می‌شود علی (ع) و امامان معصوم مصداق عینی صراط مستقیم هستند افزود: امام صادق در حدیثی می‌فرمایند: صراط مستقیم علی بن ابی‌طالب است. امام باقر نیز می‌فرمایند صراط مستقیم ما هستیم. همچنین در زیارت جامعه کبیره عنوان‌شده است که ای امامان شما راه پایدار و محکم و راست خدا هستید. در ماه رمضان خود و فرزندان خود را از رفتن راه‌های انحرافی نگه‌داریم و آنان را بر رفتن به صراط مستقیم الهی دعوت کنیم و از گرفتار شدن در جهنم نجات دهیم.

حجت‌الاسلام نوروزی با اشاره به حدیثی در خصوص فضایل ماه مبارک رمضان گفت: امام حسن در حدیثی از پیامبر اکرم می‌فرمایند: ماه رمضان میان دو ماه شعبان و شوال قرارگرفته است این ماه، ماهی است که قرآن کریم در آن نازل‌شده است رمضان ماه خدا، ماه برکت، رحمت، توبه، انابه، استغفار، روزه، دعا، دوری از آتش جهنم و رسیدن به بهشت است. هر کس در ماه رمضان آمرزیده نشود تا ماه رمضان سال دیگر آمرزیده نمی‌شود. در روایات آمده است روزه را به‌گونه‌ای بگیرید که گویی ماه رمضان دیگری را نخواهید دید چه بسیار کسانی که سال گذشته روزه می‌گرفتند و امسال در قبر خوابیدند.

وی با اشاره به سالروز فتح خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ گفت: خرمشهر بعد از ۵۷۸ روز اسارت در عملیات بیت‌المقدس آزاد شد و نتایجی داشت که ازجمله آن می‌توان به آزادسازی ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از خاک میهن اسلامی، تعیین ۱۸۴ کیلومتر خط مرزی، گرفتن ۱۹ هزار اسیر و کشته شدن ۱۶ هزار بعثی و انهدام تعداد زیادی از ادوات جنگی دشمن اشاره کرد. فتح خرمشهر به تعبیر امام راحل یک افتخار ابدی بود. نیروهای مسلح ما در آن زمان ضعیف بودند اما باوجودآن شرایط توانستند خرمشهر را فتح کنند اما امروز نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در منطقه حرف اول را می‌زنند و اگر دشمنی نظر کجی به میهن اسلامی داشته باشد مورد هدف قرار می‌گیرد.

امام‌جمعه اسلامشهر با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص شروط ادامه برجام با کشورهای اروپایی گفت: سه کشور اروپایی درگذشته همراه و فرمان‌بر آمریکایی‌ها بودند بعید به نظر می‌رسد این سه کشور از او جدا شوند و بتوانند بدون آمریکا تصمیم قطعی برای خود در رابطه با برجام بگیرند لذا رهبری فرمودند ما منتظر اروپا نمی‌نشینیم اگر تضمین دادند ادامه خواهیم داد اگر مأیوس شویم جوانان ما کار خود را از نو شروع خواهند کرد.

 

امام جمعه قرچک: استکبار از اتحاد دنیای اسلام وحشت دارد
حجت السلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه قرچک در خطبه های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: ماه تقویت باورهای دینی است و بالا بردن درجه توکل ، و درجه امید و اتکاء الهی است.
وی گفت: امروز نیاز به ایمان یقینی داریم ، ایمان به قدرت خداوند، به امداد و نصرت خداوند، قدرت و نصرتی که هشت سال دفاع مقدس حس کردیم ، امثال پیروزی آزاد سازی خرمشهر ، امام عزیز (ره) فرمودند : خرمشهر را خدا آزاد کرد ، همه مقاومت با هینه صدها هزار شهید برای رسیدن به موقعیت استقلال و آزادی بوده است، خروج از سلطه و سیطره شیاطین بوده است.
اسماعیلی افزود: با پشت کردن به شرق و غرب توانستیم ایرانی آباد بسازیم و در منطقه موثر و مفید واقع شویم ، هزاران دستاورد عالی داشته باشیم، به دشمن قسم خورده ذره ای اعتماد نداشته و نداریم ، آمریکا از روز اول با اصل نظام مخالف بود و هر چه دستش برآورد انجام داد. انواع برنامه های سیاسی ، اقتصادی ، نظامی و تبلیغاتی را علیه نظام جمهوری اسلامی سازماندهی و عملیاتی کرده است ولی شکست خورده ، در شکست آمریکا کسی نباید شک کند ، امروز شکست نخورده، در همه برنامه ها از اول انقلاب تا کنون این ملت با ایمانش با جوانانش ، با شهیدانش ، با بسیجیانش ، آمریکا را شکست داده است، چون در همه مواضع و موارد انقلابی برخورد کرده است.
وی تاکید کرد: همه دولتهای پیشین آمریکا هم مثل دولت ترامپ عمل کردند ولی شکست خوردند، آمریکا دشمن فقط دانش هسته ای ما نیست ، آمریکا دشمن موجودیت ماست ، آمریکا دشمن اسلامیت این نظام مقتدر است، انعطاف در مقابل این دشمن او را گستاخ تر خواهد کرد ، نسبت به هم پیمانانش هم یعنی اروپاهم بی اعتمادیم ، طبق تجربیات و سوابق خودشان اعتماد نداریم ، فرانسه و انگلیس کم جنایت و خیانت نکردند.
امام جمعه قرچک تصریح کرد: حرف اصلی ما اینست چرا سالها حل مسائل کشورمان را به برجام گره زدید!! حضرت آقا فرمودند: نباید مسائل داخلی را به امری که از اختیار مان خارج است گره بزنیم، به چیزهای کم اهمیت دل خوش نکنیم ، نتیجه مذاکره چی شد ؟ و چه می خواهد بشود. مذاکره کردیم که تحریم ها برداشته شود ، نه تنها برداشته نشد‌ اضافه هم شد، اینکه بگوئیم ما آمریکا را بی آبرو کردیم ، آمریکا آبرویی ‌نداشته، تا بی آبرو شود، یا رابطه آمریکا با اروپا به هم خورد ، این هم جنگ زرگری هست ، دستشان تو یک کاسه است.
وی بیان کرد: دولت محترم همه توانش را در بحث اقتصاد داخلی بکار ببرید، اقتصاد مقاومتی را عمل کند ، برای منابع آبی و خاکی سرزمین پرنعمت مان برنامه ریی کند ، بفکر جوانان فارغ التحصیل مستعد باشید ،به مراکز تولیدی توجه کند ، به سرمایه گزاران داخلی بهاء دهد ، در بخشهای فرهنگی ، برنامه ها برمحور ارزشها و اصول اسلامی صورت نمی گیرد.
اسماعیلی افزود: عقب ماندگی و بعضاً برگشتی داشته ایم ، خیلی ها سوء استفاده کردند ، خیلی از افراد مغرض و وابسطه به بیگانگان و نامحرمان انقلاب از فرصت سوء استفاده کردند ، البته به موقع به حسابشان خواهیم رسید.
وی گفت: ملت و امت حزب الله باید با وحدت و یکپارچگی بدنبال این مطلب باشد ، بجای مشغول شدن بخ کارهای سبک ، و دعواهای سلیقه گی نیتها را خالص کنیم تا شرمنده شهداء نشویم نمی شود جنایات آمریکا در منطقه را فراموش کرد ، نمی شود فلسطین را رها کرد.
وی با اشاره به بیانات حضرت آقا، تاکید کردند: آزادی فلسطین سنت الهی است ، نمی شود دست از مقاومت کشید ، نمی شود جنایانت سعودی را به فرمان آمریکا نسبت به مردم یمن فراموش کرد ، نمی شود دست از مقاومت و تجهیزات نظامی بویژه موشکی کشید ، همه دشمنی ها برمی گردد به اسلام عزیز ما ، یک امت واحد هستیم ، از هم جدا نیستیم
امام جمعه قرچک در پایان خاطرنشان کرد: استکبار از اتحاد دنیای اسلام وحشت دارد و ما بدنبال این اتحاد هستیم.

 

 

امام جمعه فیروزکوه: به جای تجربه های ناموفق خارج کشور بهتر است نگاه به داخل داشته باشیم
حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در خطبه‌های نماز سیاسی – عبادی جمعه، گفت: بهترین فرصت ماه مبارک رمضان است، ماهی که قرائت یک آیه قرآن برابر با کل قرآن است؛ جهان‌بینی ما را اسلام و قرآن تشکیل می‌هد؛ یکی از انواع سبک زندگی که مربوط به مسائل مالی است بحث انفاق و احسان است؛ خداوند می‌فرماید واجب است انسان مسلمان و مومن اهل انفاق هم باشد؛ هر کسی به سهم خود باید انفاق کند؛ طبق فرمایش رسول اکرم (ص) بنده خدا نیست، به من ایمان ندارد آن کسی که با شکم سیر بخوابد و همسایه او گرسنه باشد، اینها کسانی هستند که در قیامت مورد رحمت خدا نیستند.

وی خاطر نشان کرد: کاری که موجب رضایت خداست دنبال کنید؛ کسانی که در روز قیامت از قبر خارج می‌شوند و به سوی بهشت می‌روند دو ویژگی دارند، به کم خدا راضی هستند، این بدان معنا نیست که دست از تلاش برداریم؛ دومین ویژگی این است که در خلوت گناه نمی‌کردند؛ انسان‌ها به نام مسلمانی حجاب و حیا و عفاف را رعایت نمی‌کنند، اینها بی‌دین هستند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: بهشت مشتاق چهار زن، خدیجه، آسیه، مریم و فاطمه است؛ اینها باید الگوی زنان جامعه اسلامی باشند.

وی با اشاره به آغاز عملیات جاده فیروزکوه و سمنان اذعان داشت: این مسئله با پیگیری‌های مسئولین آغاز شده و هم گاز دهستان پشتکوه در حال اجرا است؛ بحث توقف قطار هم پیگیری شد و ریل باسی را برای این اختصاص دادند؛ علی رغم این که به مسئولین تذکر دادیم مردم ولی نعمت ما هستند، برخی از مدیران دستگاه‌ها این مهم را توجه ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند تاکید کرد: امروز تمام دنیا علیه اسلام و قرآن و نظام مقدس هستند، اگر بنا باشد پازل خود را باتوجه به بیرون تکمیل کنیم تحقق نمی یابد، باید از ظرفیت‌های داخل استفاده کنیم و دل به بیرون سپرده‌اند؛ امروز باتوجه به شکست برجام باز صحبت از اروپا می‌شود، مقام معظم رهبری فرمود سگ زرد برادر شغال است؛ تضمین عملی نیاز داریم لکن توتال و شرکت‌های اروپایی یکی پس از دیگری می‌روند؛ برجام به علاوه چیز دیگر نداریم، فقط درباره برجام مذاکره باید باشد.

وی با اشاره به مسائل منطقه گفت: ما هیچگاه لبنان، سوریه، یمن را از دست نمی‌دهیم؛ هر کسی ظالم باشد علیه آنها هستیم، این جزو دکترین و راهبردهای نظام اسلامی است؛ اگر اروپا قابل اعتماد بود با وجود بدعهدی آمریکا او را در شورای امنیت بازخواست نکردند، پس چندان علیه آمریکا نیستند؛ غیر از مذاکره در خصوص برجام هیچ مطلب دیگری نباید باشد؛ اگر تضمین عملی دادند که ادامه می‌یابد و اگر چنین نشود مسئولین باید از برجام منصرف شوند و آنچه مورد نیاز هسته‌ای است را در اختیار دانشمندان قرار دهند؛ باید هسته‌ای را دوباره شروع کنند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه در ادامه بیان داشت: ما یک بار آمریکا را تجربه کردیم، امروز باز اروپا را تجربه می‌کنیم؛ آیا این تجربه‌ها و پشیمانی ها کافی نیست؟ لیبرال‌ها داخل کشور دست از این روش بردارند و از نگاه به خارج کشور به ظرفیت داخلی برگردند.

 

امام جمعه قدس: موفقیت های موشکی ایران باعث وحشت دشمنان شده/ماه رمضان فرصت بخشیده شدن گناه است
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قدس که در مصلای این شهر و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، اظهار کرد: خودم و همه شما را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم و یکی از نشانه‌های تقوا دوری از غیبت است.

وی بیان کرد: برنامه‌های موشکی جمهوری اسلامی ایران، صرفاً ماهیت دفاعی داشته و آزمایشات موشکی حق ذاتی و مسلم جمهوری اسلامی ایران در دفاع از امنیت و منافع ملی خود بوده و اعلام نظر در مورد آنها خارج از صلاحیت هر کشور یا نهاد بین‌المللی است.

حجت الاسلام میراحمدی افزود: از شتاب‌ زدگی آمریکا می‌ توان فهمید کاری که آنها انجام داده‌اند از موضع تعامل و گفت‌ وگو نیست و باید مسئله دیگری پشت صحنه باشد چرا که امروز ایران بخش مهمی از توان دفاعی خود را روی موشک‌ ها گذاشته است و موشک تبدیل به توان بازدارنده‌ای برای ما شده است.

وی در خصوص قدرت موشکی ایران در منطقه، گفت: آنها به‌ دنبال این هستند که این امکان را از ما بگیرند، یا تولید و استفاده از موشک را به حدی ببرند که دست برتر را خودشان در منطقه داشته باشند و زمانی که موازنه قوا به‌ نفع آنها تغییر کند و اسرائیل بتواند ما را تهدید کند و ما نتوانیم جواب بدهیم، آنها به مطلوب خود رسیده‌اند و کشوری که نمی‌تواند جواب تهدیدات خود را بدهد، دستش‌ بالا است؛ بنابراین نگرانی آمریکا بحث هسته‌ای نیست بلکه بحث موشکی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و رخدادهای اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: این روزها هم دشمنان در منطقه جنایتی می خواهند انجام بدهند اما باید این را بدانند که جوانان فلسطینی و حامیان قرآن و اسلام نخواهند گذاشت دشمن پیروز شود و این خواب را با خودشان به گور خواهند برد.

امام جمعه شهرقدس با اشاره روزه داری از منظر قرآن کریم، خاطرنشان کرد: روزه از منظر قرآن به اینگونه است که خداوند عزّوجل می فرماید: ‏«یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ‏» (بقره، ۱۸۳)؛ «ای کسانی که ایمان آورده‌اید! بر شما روزه واجب شده است، همان گونه که بر کسانی که پیش از شما بوده‌اند واجب بوده است، تا باشد که پرهیزگار شوید» و روزه انسان را پاک می کند، در این هوای گرم غریب به هفده ساعت ایستادگی و مقاومت این خود سازی هیچ گاه در مقابل شیطان تسلیم نمی شود.

میراحمدی بیان کرد: با توجه به عملکرد مسئولین نسبت به گذشته شاهد هستیم که مشکلات در شهرستان کاهش پیدا کرده و در شهرستان نیاز است که یک مجموعه خبری راه اندازی شود تا فعالیت ها و کارهای مسئولین را انعکاس دهند.

وی درگذشت عالم وارسته و خطیب توانا حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی طباطبایی تسلیت عرض کرد و افزود: فقدان این عالم گرانقدر در نخستین روز ماه مبارک رمضان و ضیافت الهی موجب اندوه و تاثر گردید و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان و داغدیدگان صبر و اجر و سکینه قلبی مسئلت می‌کنم.

حجت الاسلام میراحمدی تصریح کرد: طلاقهای توافقی یک هشدار و زنگ خطر جدی است و در خانواده های اسلامی که بسیاری از طلاقها توافقی است در دادگستری پرونده های سنگین مربوط به اختلافات خانوادگی است، آینده بچه ها چه می شود، بچه هایی که محبت پدر و مادر را ندارد چه بلایی به سر آنها می آید.

امام جمعه شهرقدس در پایان سخنان خود متذکر شد: در ماه رمضان تنها به روزه اکتفا نکنید و انفاق کنید، کمک به افراد نیازمند در تمامی روزهای سال یکی از نیازهای اصلی و مهم برای ما مسلمانان است و باید این مهم در ایام ماه مبارک رمضان به عنوان یک اقدام خیر و پسندیده مورد توجه ویژه تری قرار گیرد و مردم به انجام آن حساس باشند و در این راستا کمک به آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد دارای اجر و پاداش بالایی نزد خداوند متعال است.

 

 

امام جمعه صفادشت: ترامپ همان نقاب کشور کثیف آمریکاست

حجت الاسلام حسینی امام جمعه صفادشت در خطبه های نماز جمعه گفت: اوایل انقلاب اروپائیان گفتند که ایران را به بیست سال عقب برگرداندیم و امروز هم باید مراقب باشیم دوباره ضرر نکنیم و مارا در مذاکرات معتل نکنند، اعضاء تیم مذاکره کننده بدانند که تمام ملت ایران پشت آنها هستند اما سریع باید به این داستان‌ها خاتمه بدهند و مردم معطل این مذاکرات نشوند.

حسینی در ادامه گفت: دشمن تمام توان خود را گذاشته تا جلوی پیشرفت مارا بگیرد و چوب بین چرخ‌های ایران بگذارد و بعضی‌ها می‌خواهند خروج آمریکا را به ترامپ نصبت دهند اما ترامپ همان نقاب آمریکاست و بدانید تلاش آمریکا در محدود کردن قدرت نظامی ماست و مطمئن باشید زمانی که تیم مذاکره کننده ایران طبق فرمایشات مقام معظم رهبری حرکت کند برنده است و اگر هم عدم توجه داشتند همیشه ما ضربه خوردیم.

امام جمعه صفادشت گفت: غرب هر جا احساس شکست خوردن کرده روبه مذاکره با ایران آورده است، اگر مقامات ما جواب درستی به کشورهای خارج شده از برجام می‌دادند امروز ما شاهد این نبودیم که آمریکا برای ما شرط بگذارد و غرب سعی دارد اسرائیل را از محو شدن نجات دهد که سخت در اشتباه هستند و مرگ اسرائیل نزدیک است.

 

امام جمعه پیشوا: گره زدن مسائل داخلی به برجام اشتباه محض اشت/تخریب و دو قطبی شدن ممنوع
حجت الاسلام والمسلمین روح الله باقری در خطبه های نماز جمعه امروز ضمن تبریک فرارسیدن ولادت کرم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت:شرط عزیز شدن در میان مردم تقوا و ارتباط با خداوند متعال است و امیدواریم در روز میلاد کریم اهل بیت ،مساجد و هیات های مذهبی مظلومیت امام مجتبی (ع) را ببینند و در روز اکرام برای نشان دادن کرامت این امام بزرگوار جشن های با شکوهی برگزار نمایند.
وی افزود: ایتام فراوانی در این شهر وجود دارد و قریب به ۷۰۰ نفر در دار الایتام پیشوا و کمیته امداد امام خمینی تحت پوشش هستند که نیازمند یاری خیران هستند.
باقری اظهار کرد:حمایت از خانواده زندانیان نیز باید مدنظر قرار گیرد و دادگاه و دادستانی با حمایت خیرین ،ستاد دیه تشکیل دهند چرا که بسیاری از افراد بخاطر مبلغ ناچیز دیه در زندان به سر میبرند و آسیب های اجتماعی و سیاسی فراوانی گریبان گیر آنها شده است.
خطیب جمعه پیشوا ضمن تسلیت رحلت بانوی بزرگ اسلام ،حضرت خدیجه کبری (س) بیان نمود:حضرت خدیجه کبری(س) خدمات ارزنده فراوانی به اسلام داشته است و خداوند نیز در آیات قرآن جهاد در راه خود با جان و مال را بعنوان تجارت پر سود خوانده است.
وی در ادامه اضافه کرد:قطعه قطعه شدن در جنگ و جهاد در راه خدا ایمان قوی و ایثار و فداکاری میخواهد ،حماسه سوم خرداد و سینه سپر کردن در مقابل دشمنان شوخی نبود و دلاور مردان این سرزمین با رهنمودهای امام راحل و فدا کردن جان خود عزت و سربلندی را برای ایران اسلامی به امغان آوردند.
باقری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان در خصوص دشمنی امریکا با ایران تاکید کرد:دشمنی آمریکا با ایران سطحی و بخاطر داشتن توان موشکی و هسته ای نیست و دین و اعتقادات علت اصلی دشمنی آنها می باشد.
وی افزود: درست است که از نظر وضعیت اقتصادی اقشار مختلف مردم ما در حال نابود شدن هستند اما امروز گره زدن مسائل داخلی به برجام اشتباه محض است و زیر سوال بردن و تخریب و دو قطبی شدن ممنوع است.
امام جمعه شهرستان پیشوا در خصوص حرف های برخی مسئولان در خصوص عدم اجازه برداشت دولت از صندوق توسعه ملی گفت: مسئولان رده اول مملکت با برداشت از صندوق توسعه ملی که تنها در اختیار دولت است باید به موسسات خصوصی و کارخانجاتی که به تعطیلی کشیده شده اند کمک کنند.
باقری در پایان گفت:با تمام گرفتاری های بوجودآمده امروز باید فریاد وحدت سر دهیم و اگر خدای ناکرده دشمن احساس کند دو صدای موافق و مخالف ایجاد شده است سوء استفاده خواهد کرد.

 

امام جمعه شریف آباد: مسأله اقتصادى؛ مسأله اول کشوراست
حجت‌الاسلام خداپرست در خطبه‌های نماز جمعه شریف‌آباد به سخنان رهبر معظم انقلاب‌ در دیدار با مسئولان نظام اشاره و بیان داشت: ایران نمی‌تواند با امریکا تعامل کند زیرا پایبند به تعهدات خود نیست همچنین موضوعات هسته‌ای و موشکی، مسئله اصلی نیستند،دشمنی عمیق امریکا با اصل نظام اسلامی و ملت ایران است.

امام‌جمعه شریف‌آباد ادامه داد: هرگونه انعطاف در مقابل امریکا، او را گستاخ‌تر خواهد کرد و ایستادگی در مقابل غربی‌ها،باعث عقب نشاندن آن‌هاست، ما بناى دعوا با اروپا نداریم اما این سه کشور نشان داده‌اند در حساس‌ترین موارد با آمریکا همراه‌اند.

خطیب نماز در تبیین شرایط رهبری برای همکاری با اروپا دربرجام عنوان کرد: در دو سال گذشته آمریکا بارها برجام را نقض کرده است و اروپایى‌ها ساکت مانده‌اند آن‌ها باید جبران کنند و با هرگونه تحریم جمهورى اسلامى توسط آمریکا صریح بایستد؛ همچنین اروپا باید متعهد شود که بحث موشکى و منطقه‌اى جمهورى اسلامى را مطرح نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام قاسم خداپرست مسئله اقتصادى را مسئله اول کشور دانست و اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام فرمودند وضع اقتصادى کشور تعریفى ندارد و بسیارى از مردم در فشار شدید گرانى و مشکلات هستند،فعالیت‌هاى دولت باید با گسترش خدمات ادامه پیدا کند، حل مشکلات اقتصادى در گروى اعتقاد قلبى مسئولان به این است که مشکلات اقتصادى با تکیه‌بر ظرفیت‌هاى فراوان داخل قابل‌حل است.

امام‌جمعه شریف‌آباد در ادامه راه‌حل مشکلات اقتصادى بیان داشت: اقتصاد مقاومتى علاج همه مشکلات کشور است و«اقتصاد مردمى» و ورود واقعى مردم به عرصه اقتصاد کاملاً ضرورى است؛ اقتصاد دولتى جواب نمى‌دهد،باید بخش خصوصى را وارد میدان کنیم همچنین مسائل اقتصادى را نباید به برجام و امثال آن گره بزنیم، چون دیدیم با برجام مشکل اقتصاد درست نشد.

این مقام مسئول درباره سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا در خصوص ایران تصریح کرد: پامپئو وزیر خارجه آمریکا دوشنبه گذشته در سخنانى سخیف وبی ارزش اتهامات بى‌اساس به جمهوری اسلامی ایران وارد کرد، از این هذیان‌گویی معلوم می‌شود آمریکا هیچ راهبرد مشخصی براى مواجهه با ایران در دست ندارد.

خداپرست درباره وحدت بین همه گروه‌ها و سلایق سیاسی در حفظ آرمان‌ها و اهداف نظام به سخنان رهبر انقلاب اشاره و اظهار داشت: ایشان با پرهیز دادن «عناصر سیاسی، مدیریتی و مطبوعاتی» از سرزنش یکدیگر درباره برجام تأکید کردند: نقد صحیح، منصفانه و عاقلانه ایراد ندارد …..وحدت و هم‌زبانی نباید نقض شود.

 

امام جمعه باقرشهر: عمق دشمنی آمریکا با ایران زیاد است / اروپا باید با هرگونه تحریم علیه ایران مقابله کند

آیت‌الله سید احمد موسوی، امام جمعه باقرشهر در خطبه‌های نماز جمعه امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: تقوا مطالبه و دعوت خداست.

وی با اشاره به دهم ماه مبارک رمضان٬ رحلت حضرت خدیجه سلام‌الله علیها به بیان فضیلت‌های حضرت خدیجه از زبان حضرت ابوطالب٬ عموی پیامبر٬ پرداخت و گفت: همانا خدیجه یک زن کامل٬ با خیر و برکت٬ دانا و با فضیلت٬ از بدنامی برحذر و بسیار سخاوتند و ایثارگر است.

امام جمعه باقرشهر با تاکید بر این‌که از دیدگاه پیامبراکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم ٬ حضرت مریم (س)٬ آسیه(س)٬ حضرت خدیجه(س) و حضرت فاطمه(س) برترین زنان عالم و بهشت هستند٬ عفت و پاکدامنی٬ ایمان به رسول خدا٬ تحمل و بردباری در مقابل تمام بی‌مهری‌ها را از جمله مصادیق دست‌یابی حضرت خدیجه(س) به این مقام والا دانست.

وی ضمن تبریک سوم خردادماه٬ سالروز آزادسازی خرمشهر خاطرنشان کرد: درحالی‌که دشمن آزادسازی خرمشهر را غیرممکن می‌دانست جوانمردان ایرانی با ایثار و مقاومت موجب آزاد سازی خرمشهر شدند.

آیت‌الله موسوی در ادامه از برگزاری نمایشگاه قرآن در بوستان عطرسیب به‌عنوان یک رویداد فرهنگی _ هنری یاد کرد و از دست‌اندرکاران برگزاری این نمایشگاه٬ تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با دولت آمریکا و برجام و هم‌چنین شروط معظم‌له برای باقی ماندن در برجام گفت: دولت ایران نمی‌تواند با آمریکا تعامل داشته باشد زیرا دولت آمریکا یک دولت پیمان‌شکن است و عمق دشمنی آمریکا با ایران زیاد است به همین دلیل انعطاف در برابر آمریکا تیغ او را کند نخواهد کرد بلکه او را گستاخ‌تر خواهدکرد.

امام جمعه باقرشهر با تاکید بر این‌که ایستادگی در برابر آمریکا موجب عقب‌نشینی آن می‌شود، بیان داشت: گره زدن مسائل مربوط به امور داخلی به برجام و مسائل خارجی اشتباه است.

وی بر هوشیاری در مذاکره با اروپا تاکید کرد و با تشریح ملزومات مذاکره با اروپائیان گفت: اروپا باید ثابت کند که نسبت به برجام متعهد است. اروپا در زمان خروج آمریکا از برجام ساکت ماند و باید این سکوت را جبران کند. اروپا باید علیه خروج آمریکا از قطع‌نامه ۲۲۳۱ قطع‌نامه‌ای صادر کند. اروپا باید با هرگونه تحریم علیه ایران٬ مقابله کند. اروپا باید فروش نفت ایران را تضمین کند و بانک‌های اروپا باید تجارت با ایران را تضمین کنند.

گفتنی است، نماز جمعه این هفته باقرشهر باحضور اصغر آرزومندی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت روح الله(ره)، جمشیدی رئیس کلانتری باقرشهر، ابوطالب بقرایی عضو شورای باقرشهر، باقرصمدی مسئول فرهنگی شهرداری باقرشهر و جمع کثیری از مردم روزه‌دار باقرشهر و کهریزک اقامه شد.

انتهای پیام/

نظر شما