شناسهٔ خبر: 25740217 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمربی کشتی ناشنوایان جوان:

ترکیه و روسیه مدعی قهرمانی جام جهانی کشتی ناشنوایان هستند

تهران - ایرنا - سرمربی تیم کشتی فرنگی ناشنوایان جوان ایران معتقد است تیمش تمرین های خوبی را سپری کرده و به عنوان مدعی قهرمانی راهی مسکو می شود اما برای رسیدن به این جایگاه مدعیان دیگری چون روسیه، ترکیه و ارمنستان نیز در این رقابت ها حضور دارند.

صاحب‌خبر -

«عبدالله عزیز پور» روز جمعه در حاشیه برگزاری اردوی چهارم و متصل به اعزام تیم کشتی فرنگی ناشنوایان جوان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جوانان ناشنوا سال گذشته عنوان نایب قهرمانی را برای کشور کسب کردند و بنابراین امسال در گام نخست برای دفاع از این عنوان و سپس با توجه به فضای مسابقات و تمایل میزبان در اعمال نظر در داوری، برای کسب عنوان قهرمانی تمام تلاش خود را خواهیم کرد.
پنجمین دوره رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی ناشنوایان جهان در رده های سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان 20 تا 30 خرداد ماه به میزبانی شهر ولادیمیر روسیه برگزار می شود.
وی ادامه داد: نفرات اول تا سوم مسابقات قهرمانی کشور سال گذشته به اردوی آماده سازی دعوت شدند و طی سه مرحله اردو نفرات ریزش داشتند و اکنون 10 کشتی گیر اعزامی در اردو هستند.
معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل تربیت بدنی استان لرستان با بیان اینکه دو مرحله از اردوی آماده سازی کشتی فرنگی این جوانان در شهرستان های خرم آباد و شوش و دو مرحله در تهران برگزار شده است، گفت: اردوی فعلی از دوم خرداد آغاز شده است و تیم منتخب 22 یا 23 خرداد ماه راهی روسیه می شود و امیدواریم با دعای خیر مردم بتوانیم خوشرنگ ترین مدال ها را برای کشور صید کنیم.
عزیزپور تعداد اردوها برای آماده سازی تیم را کافی عنوان کرد و افزود: تیم وضعیت خوبی دارد و با توجه به اردوهای برگزار شده کادر فنی ارتباط خوبی با کشتی گیران برقرارکرده و از نظر روحی روانی در سطح خوبی با آنان آشنا شده است که کمک می کند در فرصت باقی مانده کشتی گیران به اوج آمادگی خود برسند.
وی با تشکر از مسئولان فدراسیون برای فراهم کردن امکانات اردویی، از همراهی حسن رنگرز و طالب نعمت پور به عنوان مشاور فنی تیم قدردانی کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود شانس بالایی برای قهرمانی داریم.
به گفته عزیز پور در دو اردوی نخست، تمرین های فنی انجام شده و مشکلات کشتی گیران در این بخش برطرف شده است و اردوی سوم و چهارم روی مرور تاکتیک ها و باز هم رفع مشکلات فنی و بویژه آمادگی جسمانی آنان کار می شود.
کشتی گیران تیم کشتی فرنگی ناشنوایان جوان کشور به شرح زیر است:
55 کیلوگرم : پویا رضایی امرایی (لرستان)
60 کیلوگرم : محمد حسین نریمانی (اصفهان)
63 کیلوگرم : بهزاد معرفت (اردبیل)
67 کیلوگرم : رضا اسماعیلی (تهران)
72 کیلوگرم : مهدی رستمی (لرستان)
77 کیلوگرم : سجاد اژده (اردبیل)
82 کیلوگرم : علی غفاری صومعه اولیایی (البرز)
87 کیلوگرم : شاهین حسین زاده زرون (لرستان)
97 کیلوگرم : محمد نظرزاده (اصفهان)
120 کیلوگرم : امیر حسین فریدون زاده (البرز)
عبدالله عزیزپوربه عنوان سرمربی هدایت این تیم را به عهده دارد و محمود بیگی زاده و ابراهیم نوری به عنوان مربی وی را یاری خواهند داد.
ورزشی **1828*2025

نظر شما