شناسهٔ خبر: 25739907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

همه برای حل مشکلات به میدان بیایند

به گزارش ایرنا، ائمه جمعه شهرستان های اصفهان با اشاره به اینکه دشمن درصدد است تا با اعمال تحریم های جدید، کشور و جامعه را با مشکل مواجه کند عنوان کردند که همه

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، ائمه جمعه شهرستان های اصفهان با اشاره به اینکه دشمن درصدد است تا با اعمال تحریم های جدید، کشور و جامعه را با مشکل مواجه کند عنوان کردند که همه باید با همتی مضاعف برای حل مشکلات موجود بویژه مسائل اقتصادی تلاش کنند.
** اصفهان **
امام جمعه موقت اصفهان گفت: تیم مذاکره کننده از حمایت مردم و رهبری برخوردار است لذا محکم بایستد و از ترفندهای دشمن نترسد.
آیت الله ' سید ابوالحسن مهدوی ' در خطبه های نماز جمعه اصفهان افزود: رمز پیروزی مقابل دشمن ایستادگی و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.
وی گفت: شواهد تاریخی ثابت می کند هر جا که روی مواضع خود محکم ایستاده و به رهنمودهای رهبری گوش فرا داده ایم، موفق بوده ایم و هر جایی که از مواضع خود کوتاه آمده ایم، متحمل زیان شده ایم.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای باید در مذاکرات آینده خود با اروپاییان موضع گیری محکمی داشته باشد، گفت: ملت ایران هم با یکپارچگی و حفظ اتحاد از آنها حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه کارشکنی دشمنان در اقتصاد کشور ما تاثیری نخواهد گذاشت گفت: مشکلات کشور را باید با تکیه بر نیروهای داخلی، توان ملی و اقتصاد مقاومتی حل کنیم.

*** سمیرم **
امام جمعه مسیرم در خطبه های نمازجمعه این شهر اظها کرد: نبض اقتصاد کشور در دستان نخبگان و مدیران پاک دست خودمان باید تنظیم و به تعادل برسد.
حجت الاسلام و المسلمین ' سیف الله دهقانی فیروزآبادی ' با اشاره ای به بیانات اخیر رهبر انقلاب در ضیافت رمضانیه کارگزاران نظام، افزود: معظم له در این دیدار بار دیگر بر موضوع اقتصاد مقاومتی تصریح و تاکید کردند.
خطیب جمعه سمیرم خاطر نشان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی نیز تنها با تکیه بر توان داخلی و خرید کالای ایرانی میسر خواهد شد و تعامل و مذاکره با دشمنان تنها از دست دادن فرصت ها و زمان است.
امام جمعه سمیرم افزود: امروز مشکلات اقتصادی فشار زیادی بر مردم وارد می کند و مسئولان نباید با گره زدن همه امور به برجام نسبت به مشکلات داخلی بی توجه باشند.

** نایین **
امام جمعه نایین گفت: آمریکا دشمنی عمیقی با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و موضوعات محدودیت فعالیت های موشکی و هسته ای فقط بهانه است.
حجت الاسلام ' سید علی سجادی ' در مسجد جامع نایین افزود: آمریکا دشمن اصلی ملت ایران بوده و از هر ابزار سیاسی، اقتصادی، نظامی و تبلیغاتی برای ضربه زدن به این نظام استفاده کرده اما در همه این اقدامات شکست خورده است.
سجادی به دیدار کارگزاران ‌نظام ‌با رهبر معظم انقلاب اشاره ‌کرد و افزود: بیان بیش از 40 نکته اساسی در این دیدار توسط معظم له می تواند رهگشای مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور ما باشد.

** تیران و کرون **
امام جمعه شهرستان تیران و کرون گفت: مسئولان دغدغه صنف کامیون دار و راننده را مورد توجه قرار داده و به رفع نیاز آن ها کمک کنند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین رشیدیان در خطبه های نماز جمعه تیران افزود: رانندگان از قشرهای زحمت کش و موثر جامعه هستند که برای تامین نیازهای کشور جان خود را در جاده ها گذاشته اند.
امام جمعه شهرستان تیران و کرون خاطرنشان کرد: بیان مشکلات و نیازهای مختلف کشور باید با نگاه همه جانبه و بدون جناح بازی و به گونه ای که دشمنان از آن سوء استفاده نکنند بررسی و برطرف شود.
وی افزود: عناصر سیاسی و مطبوعات از سرزنش همدیگر و تشخیص مقصر بپرهیزند و همبستگی، وحدت و انسجام ملی را برای برطرف شدن مشکلات کشور حفظ کنند و با وحدت، مطالبات مردم را رسیدگی و حل کنند.

**اردستان**
امام جمعه اردستان در خطبه های نماز جمعه این شهر سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام را اتمام حجتی با همگان برای ایستادگی با وحدت و همبستگی در برابر آمریکا عنوان کرد و افزود: باید روی پای خودمان بایستیم و اروپاییان نیز باید همه شرط های ایران را بپذیرند تا به ادامه پیمان خود پایبند باشیم.
حجت الاسلام حسن دهشیری به روز مجلس نیز اشاره و بیان کرد : امیدواریم مجلس در مقابله توطئه های امریکا و تصویب قانون انقلابی عمل کنند و طوری بر خورد نمایند که در خور مجلس انقلابی باشد.
امام جمعه اردستان در ادامه نیز به روز اطعام و اکرام و جشن گلریزان اشاره کرد و خواستار مشارکت فعال مردم در این امور خداپسندانه شد.
وی همچنین خواستار برنامه ریزی مسئولان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی برای جلوگیری و گسترش اعتیاد در کشور شد.

**کاشان**
امام جمعه موقت کاشان نیز با اشاره به حماسه سوم خرداد روز فتح تاریخی خرمشهر گفت: 578 روز پس از ورود نیروهای بعثی به خرمشهر رزمندگان اسلام در سایه ایمان، وحدت و از خودگذشتگی شهر را با کشتن و اسیر کردن هزاران مزدور بعثی از چنگ متجاوزان ستمکار آزاد کردند و این پیروزی چنان اهمیتی داشت که رژیم غاصب صهیونیستی به جنوب لبنان حمله کرد تا آن را تحت تاثیر قرار دهد.
حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار در خطبه های نمازجمعه افزود: ملت ایران جنگ های بسیاری در گذشته شاهد بوده که در بسیاری از آنها بخش هایی از این سرزمین جدا شدند اما در دوران جنگ تحمیلی مردم به تنهایی با وجود تحریم ها رو به روی کشوری ایستاد که حمایت دنیا را با خود داشت، به طوری که از 30 کشور در آن هشت سال اسیر گرفته شد اما یک وجب خاک هم از دست ندادیم.
او در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام اشاره و عنوان کرد: رهبری فرزانه انقلاب در زمینه برجام مسائلی حکیمانه، عاقلانه و بر اساس واقعیت ها عنوان و حجت را بر همه مسئولان تمام کردند و بر این اساس نباید از این پس اقتصاد معطل برجام بماند.

** گلپایگان **
امام جمعه گلپایگان گفت: عمل به مولفه های اقتصاد مقاومتی تنهاراه علاج مشکلات اقتصادی در کشور است.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی طهماسبی با اشاره به فرازهایی از بیانات اخیر رهبر انقلاب در دیدار سران قوا و کارگزاران نظام افزود: همانگونه که رهبری در این دیدار تاکید داشتند گره زدن مشکلات کشور با برجام و سایر مظاهر خارجی و بین المللی یک اشتباه راهبردی است و باید با تکیه بر توان داخلی بر این مهم دست یافت.
امام جمعه گلپایگان همچنین با اشاره به برخی گرانی ها پس از نوسانات قیمت ارز خصوصا کالاهای داخلی بر لزوم نظارت بیشتر مسئولان بر قیمت کالا و خدمات برای رفع مشکلات و نیازهای ضروری مردم خصوصا قشرهای کم درآمد جامعه تاکید کرد.
حجت الاسلام طهماسبی به مناسبت 7 خرداد‌ماه 1359، روز قانون و سالروز تأسیس مجلس شورای اسلامی نیز گفت: رعایت قانون یکی از عوامل انسجام و قوام اجتماعی ا ست و اگر می خواهیم جامعه ای پویا و متمدن داشته باشیم همه باید به قانون عمل کنیم و نمایندگان مجلس نیز با تصویب قوانین راهگشا بر رعایت حسن اجرای قوانین نظارت کنند

** فریدن **
امام جمعه داران گفت: رمز عظمت کشور در ایستادگی و وحدت ملت است و نه تعامل با بد عهدان و بد اندیشانی که برای نابودی ایران هم پیمان و هم قسم شده بودند.
حجت الاسلام ' اسماعیل سیاوشی ' با اشاره به دیدار مسئولان نظام با مقام معظم رهبری، افزود:
وحدت ملت باید حفظ شود و حق و حقوق مردم نباید ضایع شود.
امام جمعه داران در بخش دیگری از خطبه ها با بیان اینکه تمسک و عمل به قرآن یک راه مطمئن برای حل مشکلات خانواده است، افزود: هدف ازدواج در قرآن؛ آرامش پایدار و حقیقی معرفی شده است که برقراری آن در خانواده به مدیر و مربی نیاز دارد.
وی در پایان، سالروز آزادی خرمشهر و فرا رسیدن ولادت امام حسن مجتبی(ع) را تبریک گفت و از کسب مدای طلای جهان توسط قهرمان فریدنی؛ مهرداد یارعلی دارانی در مسابقات ددلیفت جهان ابراز خرسندی کرد.
ت. 7131 / 7136 / 7147/7431 / 8123 / 7138 / 9861
انتهای پیام

نظر شما