شناسهٔ خبر: 25739679 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیبان نماز جمعه:

دشمن در مقابل ایستادگی و مقاومت ملت ایران نمی تواند به کشور آسیب بزند

استانها - ایرنا - خطیبان نماز جمعه با بیان اینکه دشمنان پیشرفت کشور در دانش و تکنولوژی را بر نمی تابند، تاکید کردند: اگر همه متحد و در کنار هم روی توان و ظرفیت های داخلی خود ایستادگی و مقاومت کنیم، آمریکا و متحدانش نمی توانند به کشور آسیبی بزنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، امامان جمعه در خطبه های نماز این هفته با اشاره به خط و نشان های آمریکا و اعمال تحریم خزانه داری این کشور علیه مردم، بر لزوم صبر و وحدت آحاد ملت تاکید کردند و خواستار اتکا به سرمایه های داخلی، ظرفیت ها، منابع ملی و دانش جوانان متخصص و تحصیلکرده برای برون رفت از این شرایط گذرا و عزت و سربلندی ایران اسلامی شدند.
خطیبان نماز جمعه همچنین با اشاره به مناسبت های هفته، از جمله سوم خرداد سالروز پیروزی بزرگ آزاد سازی خرمشهر ، این پیروزی عظیم را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و مردم شریف، بصیر و خداجوی ایران اسلامی تبریک گفتند.
هفته احسان و نیکوکاری، وفات حضرت خدیجه (س)، سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه با اسرائیل، سالروز تاسیس مجلس شورای اسلامی و حمایت از خانواده های زندانیان از دیگر مواردی بود که نمایندگان ولی فقیه در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران روزه دار به آن پرداختند.
بخش هایی از خطبه های مراکز استانی از سوی خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی به شرح ذیل گزارش شده است.
** بوشهر
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: دولت جمهوری اسلامی نمی تواند با آمریکا تعامل مثبتی داشته باشد چون دولت این کشور به هیچ تعهدی پایبند نیست.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه افزود: ذات دولت آمریکا این است به هرچیزی که به سودش است برسد حتی اگر برخلاف توافق های بین المللی باشد .
وی اظهار داشت: هردولتی که به تعامل با آمریکا اقدام کرده پشیمان شده است چون ذات جهان غرب بدعهدی و به فکر مصالح خود بودن است.
صفایی بوشهری ادامه داد: نباید اقتدار و اقتصاد نظام را به برجام گره زد بلکه با اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی، توجه به منابع سرزمینی، ایجاد زمینه سرمایه گذاری، توجه به نیروهای داخلی و حرکتهای جهادی مسیر خود را ادامه داد.
وی تاکید کرد: مساله آمریکا نیروی هسته ای و اتمی نیست بلکه مشکل آنها اسلام و انقلاب اسلامی است.
صفایی بوشهری اضافه کرد: بی آبرویی، بد عهدی، بداخلاقی، ظلم، ستم و قتل عام ملت ها از سوی آمریکا در طول تاریخ به دنیا ثابت شده است.
** تبریز
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه برجام در صورتی که اروپا شرایط ما را بپذیرد ادامه خواهد یافت، گفت: سرنوشت کشور به این توافق گروه نخوره است.
حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه موارد مطرح شده توسط وزیر خارجه امریکا که به تازگی از کسوت جاسوسی خارج شده است، نشان دهنده بازگشت این کشور به دوران جرج بوش پسر است، گفت: با وجود گذشت 2 دهه شاهد تکرار خواسته های همان دوران هستیم در حالیکه شرایط خیلی تغییر کرده است.
وی اظهار داشت: راهبردهای امریکا در منطقه برای مهار انقلاب اسلامی ایران مانند خلق داعش و جنگ های نیابتی با شکست مواجه شده و محور مقاومت در حال فتح سنگرهاست.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه نتایج انتخابات اخیر در کشورهای عراق و لبنان نشانه افزایش تاثیرگذاری اسلام در کشورهای منطقه است، گفت: نقشه وزیر تازه کار امریکا هرگز محقق نخواهد شد.
وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب شرایط پایبندی جمهوری اسلامی به برجام را به صورت شفاف مطرح کردند، گفت: زمزمه های ضد و نقیضی از رویکرد اروپائیان در این زمینه به گوش می رسد.
امام جمعه تبریز با بیان اینکه پشت نکردن اروپائیان به امریکا امری بدیهی است، ادامه داد: رهبری با طرح شروط نظام تکلیف همه را در این خصوص مشخص کردند.
وی با اشاره به اینکه جبران عهد شکنی امریکا در مورد برجام و ارتباط ندادن مسائلی مانند توان موشکی ما به برجام از شرایط ما برای تداوم این توافق است، گفت: اگر پای آرمان های نظام بایستیم پیروز مذاکرات خواهیم بود و امریکا و صهیونیست ها در اعمال فشار به جمهوری اسلامی باز شکست خواهند خورد.
وی با بیان اینکه آینده انقلاب و حفظ عزت نظام در دست جوانان است، بر اهتمام بیشتر مسوولان در حل مشکلات این قشر به ویژه موضوع اشتغال تاکید کرد .
** ارومیه
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به خروج آمریکا از برجام، گفت: سران استکبار و ایادی کفر قابل اعتماد نیستند زیرا مردانگی و صداقت نمی دانند و خیانت در وجود آنان ریشه دوانده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه افزود: مسوولان کشور باید به پشتوانه مردم و رهبری با قدرت و صلابت در مقابل یاوه گویان ایستادگی کنند.
وی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری برای ادامه این قرارداد با کشورهای اروپایی باید تضمین های واقعی گرفته شود زیرا این کشورها هم قابل اعتماد نیستند.
وی با تاکید بر اینکه مشکل اصلی مردم اقتصادی است، گفت: دولتمردان باید صحنه را برای حضور مردم باز کنند زیرا با اتحاد مردم و مسوولان بسیاری از مشکلات جامعه حل می شود.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: اگر مسوولان و مردم با اتحاد به وظایف خود به درستی عمل کنند، در این صورت خداوند متعال پشتیبان این مردم و این نظام خواهد بود.
** اردبیل
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل سخنان وزیر خارجه آمریکا را نشان از عصبانیت فوق العاده آمریکا دانست و گفت: مقام معظم رهبری تمام آمال دشمنان را نقش برآب و راه نفوذ و توطئه آنها را مسدود کرده اند.
آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل افزود: آمریکا و ترامپ در برابر ایران از چند جهت بسیار عصبانی هستند، اول اینکه چرا ایران داعش را در عراق و سوریه از بین برد در حالی که آنها با داعش برای منطقه برنامه ها و رویاها داشتند.
او همچنین نتیجه انتخابات اخیر در عراق و لبنان را از دیگر دلایل عصبانیت آمریکا ذکر کرد و گفت: آنها می دانند با نفوذ ریشه دار ادبیات حماسی و روحیه مقاومت در خاورمیانه در هر کشوری از این منطقه انتخابات به طور آزاد و با شراکت احزاب مخالف آمریکا و صهیونیسم برگزار شود، قطعا موالیان ایران، سر کار خواهند آمد.
وی با اشاره به اینکه دلیل سوم نیز شکست اسراییل در سوریه در کشاندن ایران به درگیری است، اظهار کرد: آنها عملیات هوایی علیه مواقع ایران انجام دادند تا ایران را به مواجهه بکشانند اما شکست خوردند و وجه چهارم، شکست تلاش نتانیاهو در ملاقات با پوتین است.
امام جمعه اردبیل افزود: نتانیاهو تلاش کرد در این ملاقات بین روسیه و ایران ایجاد اختلاف کند، ولی شکست خورد.
آیت الله عاملی گفت: وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی اخیر خود غیر از بلایای آسمانی، همه چیز را به ایران نسبت می دهد و نشان می دهد که دروغ بخشی از سیاست آمریکاست.
خطیب جمعه اردبیل اظهار کرد: ادبیات وزیر خارجه امریکا دقیقا ادبیات نتانیاهو است و لذا بسیاری از تحلیلگران می گویند این شروط ، شروط پمپئو نیست بلکه شروط روباه اسرائیلی نتانیاهو است و 12 بند پمپئو را اسرائیل نوشته و به دست او داده بود.
او بیان کرد: ما از دولتمردان می خواهیم با ادبیات مقام معظم رهبری و با تشخیص و تدبیر ایشان و با روحیه حماسی در برابر اروپا مذاکره کنند.
وی تشریح کرد: سخنان این هفته مقام معظم رهبری تجلی هیبت و عزت و عظمت و روح حماسی ملت ما بود، آمریکا با ملاحظه موضع اقتدار رهبری از حرف خود برگشت و دیروز وزیر خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی مجلس سنا اعلام کرد دولت ترامپ درصدد تغییر نظام حاکم بر ایران نیست.
**اصفهان
امام جمعه موقت اصفهان گفت: تیم مذاکره کننده از حمایت مردم و رهبری برخوردار است لذا محکم بایستد و از ترفندهای دشمن نترسد.
آیت الله ' سید ابوالحسن مهدوی ' در خطبه های نماز جمعه اصفهان افزود: رمز پیروزی مقابل دشمن ایستادگی و پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است.
وی گفت: شواهد تاریخی ثابت می کند هر جا که روی مواضع خود محکم ایستاده و به رهنمودهای رهبری گوش فرا داده ایم، موفق بوده ایم و هر جایی که از مواضع خود کوتاه آمده ایم، متحمل زیان شده ایم.
امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه تیم مذاکره کننده هسته ای باید در مذاکرات آینده خود با اروپاییان موضع گیری محکمی داشته باشد، گفت: ملت ایران هم با یکپارچگی و حفظ اتحاد از آنها حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.
**ایلام
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: بیانات رهبر معظم انقلاب نقشه راه دولت و دستگاه دیپلماسی برای ادامه روابط با اروپا و ادامه برجام است.
حجت الاسلام و المسلمین محمد نقی لطفی در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار کرد: بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در واقع نوعی اتمام حجت به اروپا و نقشه راه دستگاه دیپلماسی برای ادامه راه است.
وی با بیان اینکه شروط معظم له به عنوان فهرست تضمین ‌ها فصل ‌الخطاب برای مسؤولان دولتی است، افزود: سه کشور اروپایی باید برای اعتماد سازی به خود شروط ایران را پذیرا باشند چرا که اگر غیر از این باشد ایران از توافق خارج خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با تشریح اقدامات برجام از گذشته تاکنون و گریزی بر تحریم‌ها یادآور شد: تحریم‌های آمریکا مربوط به امروز و دیروز نبوده و نیست بلکه ما از نخستین روزهای انقلاب اسلامی در تحریم بوده‌ایم و تحریم‌های جدید در روحیه ایران تاثیرپذیر نیست.
حجت الاسلام لطفی با اشاره به دشمنی همیشگی آمریکا با جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: همان گونه که معظم له بیان داشتند آمریکا به دنبال سرنگونی و تغییر در نظام جمهوری اسلامی ایران است و هیچ دلیلی برای مذاکره با دشمنی که عزم نابودی ما را دارد منطقی نیست.
وی اضافه کرد: اروپا باید پس از خروج آمریکا از برجام این را جبران کند، دستگاه دیپلماسی ما باید اینبار فریب وقت‌کشی این سه کشور اروپایی را نخورده و با تفکر انقلابی و دیپلماسی تهاجمی بهانه از دست طرف‌های غربی بگیرند.
امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز گرامیداشت فتح خرمشهر افزود: فتح خرمشهر یک رویداد بسیار مهم در تاریخ انقلاب اسلامی است؛ آزادی خرمشهر نماد اقتدار ایران در دوران دفاع مقدس بود.
** شهرکرد
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: مردم ایران تنها در صورت عمل به شروط و خواسته های مقام معظم رهبری حاضر به ادامه همکاری ها در برجام و توافق با دیگر دول این معاهده بین المللی هستند.
حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرکرد افزود: هرچند مقام معظم رهبری در گذشته چشم انداز این معاهده را به تصویر کشیدند و بر رعایت مطالبات دولت ایران تاکید داشتند، اما به این خواسته ها و شروط عمل نشد.
وی گفت: اینک باید از این بدعهدی ها عبرت گرفت و در توافق با اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای عضو برجام به این نکته توجه داشت.
حجت الاسلام نکونام ادامه داد: مقام معظم رهبری ماندن در برجام را در گرو رعایت شروط 9 گانه نظیر؛ تضمین فروش نفت ایران، مقابله ایران با تحریم های آمریکایی، تعهد دول طرف مذاکره بر مواد برجام و خروج ایران و تداوم فعالیت های هسته ای در صورت تعلل طرفین دانستند.
وی با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، تنها راهکار مقابله با آمریکا را رجعت به گذشته و بزرگداشت ارزش های والای دوران هشت ساله دفاع مقدس نظیر شجاعت، ظلم ستیزی، وحدت و یکپارچگی عنوان کرد.
نکونام همچنین ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) اظهار کرد: بخشندگی و دستگیری از فقرا از ویژگی های بارز آن حضرت بود و با توجه به گرانی های موجود در جامعه و آسیب هایی که متوجه اقشار ضعیف جامعه است، ترویج این ویژگی و سیره آن حضرت در دستگیری از مستمندان را ضروری دانست.
**مشهد
امام جمعه مشهد گفت: برجام آمریکایی با شکست روبه رو شد پس دیگر برجام اروپایی را روی آن بنا نکنید.
آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه در حرم مطهر رضوی افزود: در برجام آمریکایی برای برداشتن تحریم ها مذاکره کردیم اما این امر محقق نشد.
وی بیان کرد: اکنون رئیس هیات مذاکره کننده آمریکا می گوید، روز مذاکره به ایران تضمینی ندادیم که این قرارداد را برهم نزنیم.
وی ادامه داد: امروز نیز رئیس اتحادیه اروپا می گوید ما برای برجام تضمین نمی دهیم پس دیگر چرا باید دم از برجام اروپایی بزنیم؟
آیت الله علم الهدی افزود: مسائل خود را نباید به برجام و به چیزی که تصمیم گیری آن در خارج است گره بزنیم.
وی گفت: روی کره زمین تنها کشوری هستیم که ادعا می کنیم برای ما هیچ کس جز خودمان تصمیم گیری نمی کند، وقتی این ادعا را داریم چرا مسائل خود و امور اقتصادی مان را به جریان خارجی گره بزنیم؟
امام جمعه مشهد افزود: نباید تمام جریانهای اقتصادی ما بنشینند و ببینند سرانجام برجام چه می شود؟ آمدن شرکتهای خارجی بدون هزینه نیست.
وی ادامه داد: شرکت توتال فرانسه هم اینک تمام اطلاعات نفتی و مخازن مشترک ما را به دست آورده و می تواند با همکاری با کشور خارجی سرمایه ما را به تاراج بدهد.
وی بیان کرد: ملت ایران ٤٠ سال تجربه مقاومت در مقابل تحریم ها را دارد و با شرایط تحریم پیشرفتهای مختلفی در عرصه های مختلف نظیر صنایع پیشرفته دفاعی را به دست آورده است.
آیت الله علم الهدی افزود: امروز نیز به حدی رسیده ایم که آمریکا از موشکهای دفاعی ما می ترسد، یک برجام آمریکایی را بدون شرط رهبری مبنی بر امضای رئیس جمهوری آمریکا در خصوص برداشتن تحریمها تجربه کردیم، پس دیگر سراغ برجام اروپایی بدون درنظرگرفتن توصیه های رهبری نرویم.
وی گفت: طبق تاکیدات رهبری نباید آدرس غلط به مردم داد، اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران کشورهای قدرتمند دنیا را در خصوص فناوری هسته ای ما سر میز مذاکره کشاند و پیشرفتهای ما در این علم و غنی سازی ٢٠ درصدی آنها را بر سر میز مذاکره آورد.
امام جمعه مشهد تصریح کرد: ملت ایران نسل مقاومت و استقامت در زمان هشت سال جنگ تحمیلی است پس چرا امروز در خط مقاومت دشمن خود را ببازیم و در مقابل ضربه خوردن اقتصاد و کاغذ بی ارزش ارز و دلار تسلیم دشمن شویم؟
آیت الله علم الهدی افزود: مقام معظم رهبری گفتند که در جریان برجام دو قطبی موافق و مخالف ایجاد نکنید که اطاعت می کنیم اما قدرتهای دنیا به دلیل اقتدار ما و پیشرفت های هسته ای با ما سر میز مذاکره نشستند.
وی تاکید کرد: این اقتدار را باید حفظ و در مقابل تحریم ها ایستادگی کنیم.
**بجنورد
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد با اشاره به سخنان رهبری در جمع مسئولان و خط و نشان های امریکا برای ایران گفت: اقتصاد کشور را نباید به دشمن واگذار کرد.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز بجنورد مرکز خراسان شمالی اظهارداشت: اقتصاد نظام باید با این بداخلاقی های آمریکا مقاومتی ترشود.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: وزیر خارجه آمریکا 12 نکته را مطرح و عنوان کرده که اگر ایران این موارد را رعایت کند، برای این کشور تحریم اجرا نمی شود، اینها احمق هستند و بعد از گذشت 40 سال هنوز ملت ایران را که با صدای بلند فریاد زده اند 'مرگ برآمریکا'نشاخته اند.
وی ادامه داد: آنها می خواهند دو مرتبه ملت را به بردگی بکشانند که دستورالعمل صادر می کنند اما رهبری فرمودندآنها نباید برای ملت ما شرط تعیین کنند بلکه ما برای آنها شرط می گذاریم و ایشان به مسئولان انرژی هسته ای در کشور در این زمینه آماده باش دادند.
امام جمعه بجنورد گفت: بنا به فرموده رهبری، تجربه ثابت کرده است که آمریکا قابل اعتماد نیست، عده ای عنوان می کردند، راه ارتباطی را با این افراد باز کنید اما دیدید که مشکل نه تنها برطرف نشد بلکه بیشتر شد.
وی با اشاره به اختلاف میان اروپا و آمریکا هم گفت: دعوای اینها زرگری است، فریب آنها را نخورید، شرایط کنونی برای انقلاب بسیار حساس است، اگر درست تصمیم نگیریم ملت ایران ، ما را نخواهند بخشید.
حجت الاسلام یعقوبی اظهارداشت: امروز اراده ملت ها در برابر استکبار قد کشیده و کارساز است و اسلحه، توپخانه و تفنگ ها کارایی ندارد.
وی اضافه کرد: جنگ هایی موفق می شوند که ریشه در اراده داشته باشد و امروز انقلاب اسلامی این کار را کرده است.
** اهواز
نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز با گرامیداشت سوم خرداد روز حماسه آزادسازی خرمشهر بیان کرد: قله پیروزی ما در دوران هشت سال دفاع مقدس فتح خرمشهر و شکست مفتضحانه صدام معدوم در عملیات غرورآفرین بیت المقدس بود.
آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه اهواز در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) این شهر افزود:استقامت ، پایداری و جانفشانی رزمندگان اسلام و همچنین تفضل الهی سبب پیروزی ما در فتح معجزه گونه خرمشهر قهرمان از چنگال نظامیان بعثی عراق بود.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در هشت سال دفاع مقدس با دست خالی و در تحریم مطلق کشورهای حامی صدام قرار داشت ولی به فضل الهی بر قدرت شیطانی آنان غلبه کرد افزود: پیروزی ما در جنگ ، پیروزی بر امریکا ، اسرائیل ، ارتجاع عرب ، کشورهای اروپایی و بیش از 30 کشور حامی صدام بود.
خطیب جمعه اهواز فتح خرمشهر در سوم خرداد 1361 را وعده نصرت الهی توصیف کرد و افزود:در طول 40سال انقلاب اسلامی خداوند حامی ملت ایران در برابر توطئه های گوناگون جبهه استکبار بود و خداوند را شاکریم که دست همه توطئه گران را قطع کرد و ملت ایران در چشم جهانیان سرافراز نمود.
امام جمعه اهواز در خطبه اول نماز با بیان اینکه امریکا با خروج از برجام قطعنامه 2231شورای امنیت را نقض کرده است ، شرط ماندن ایران در برجام را تضمین اروپا در تامین منافع جمهوری اسلامی ایران مطابق با فرمایش های مقام معظم رهبری بیان کرد.
آیت الله موسوی جزایری در ادامه با استناد به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام ، روسای قوا ، مسئولان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص برجام گفت:سخنان متین ، خردمندانه و راهگشای مقام معظم رهبری فصل الخطاب است و چنانچه سه کشور اروپایی تضمین های لازم را در تامین منافع جمهوری اسلامی ندهند ایران از برجام خارج می شود و کار غنی سازی صنعتی را در مقیاس وسیع تر از سرمی گیرد.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران تاکنون به تعهدات برجامی خود عمل کرده و آژانس اتمی نیز بارها اجرای کامل تعهدات جمهوری اسلامی ایران منطبق با معاهده بین المللی برجام را تائید کرده است.
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه امریکا را دولتی پیمان شکن با خوی استکباری که به هیچ معاهده بین المللی و منطقه ای پایبند نیست توصیف و در ادامه یاوه سرایی های اخیر دولت مردان امریکایی علیه ملت و دولت ایران را نشانه شکست و حقارت آنان در برابر نظام مقتدر جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.
**زنجان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: مسئولان با لحاظ هفت شرطی که رهبر معظم انقلاب بیان کرده اند، برجام را با قدرت و اقتدار پیگیری کنند.
حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه این هفته زنجان افزود: ایران اسلامی جنگ با آمریکا را تا مرز دریای مدیترانه پیش برده است.
وی یادآورشد: امروز ایران به قدرت عظیمی دست یافته است که با سخنان امثال رئیس جمهوری آمریکا تزلزلی در اقتدار آن ایجاد نمی شود.
حجت الاسلام خاتمی اظهار کرد: در صورتی که ایران اسلامی شکست پذیر بود به حتم یکی از توطئه هایی که دولت مستکبر آمریکا در بخش های مختلف طی 40 سال گذشته اجرا کرد، بر اقتدار و مقاومت آن تاثیرگذار بود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه امروز جنگ نابرابر و نا متقارنی میان جمهوری اسلامی ایران و استکبار شکل گرفته است، گفت: آنچه که در چنین جنگی تعیین کننده محسوب می شود، اراده هاست.
وی خاطرنشان کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند، تمامی روسای جمهوری دولت مستکبر آمریکا هر کدام به نحوی علیه ایرای اسلامی موضع گرفته اند و به حتم ترامپ هم از این جرگه به دور نیست.
نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان گفت: به حتم اگر جمهوری اسلامی ضعیف و شکننده بود به حتم این میزان شاخ و شانه کشیدن دولتمردان آمریکا نبود.
وی به فرا رسیدن روزهای حمایت از زندانیان جرایم غیرعمد اشاره کرد و خواستار حمایت مردم از آنان برای رفع مشکلشان شد.
حجت الاسلام خاتمی به میلاد امام حسین(ع) اشاره کرد و یکی از ویژگی های بارز این امام همام را یتیم نوازی خواند و تاکید کرد: خانواده های نیازمند و ایتام بسیاری تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند و رمضان بهترین فرصت حمایت از آنان به شمار می آید.
**سمنان
امام جمعه موقت سمنان گفت: کشور در شرایط خاص فعلی نیازمند وحدت و همدلی است و نباید به دشمنان اجازه نفوذ داد.
حجت الاسلام غلامرضا مهدوی نژاد در نمازجمعه این هفته سمنان افزود: به فرموده رهبری، آمریکا هیچ ‌گاه مورد اعتماد نیست و از دیرباز به فکر براندازی نظام جمهوری اسلامی بوده و وحدت ملی تمام توطئه‌های دشمنان را با شکست مواجه کرده است.
وی به سخنان رهبری در جمع مسوولان و بیانات ایشان در ماجرای برجام اشاره کرد و افزود : در تعبیری، رهبری، آمریکا را دشمن دیرینه معرفی کرده که با حربه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی سعی در براندازی نظام دارد که لازمه خنثی کردن این توطئه‌ها بصیرت و حضور مردم و تبعیت از رهبری است.
وی اظهارداشت: آمریکا قابل اطمینان نیست و نمی توان با او تعامل کرد و رهبری در این باره فرمودند تجربه برجام جواب کسانی است که می‌گفتند چرا با آمریکا مذاکره و تعامل نمی‌کنیم.
مهدوی‌نژاد تصریح کرد: تعامل با آمریکا بی فایده است و تنها راه ایستادگی و مقاومت است و اقتدار زمینه شکست و ضعف دشمن را فراهم می‌آورد.
خطیب موقت جمعه سمنان با اشاره به این که رهبری تعامل با اروپا را نیازمند تضمین و تعهد عملی دانست،خاطرنشان کرد: ما با اروپا دعوا نداریم اما به اتحادیه اروپا اعتباری نیست و باید تعهد عملی دهند که در صورت ایجاد مشکل از سوی آمریکا همسنگ با دولت آمریکا نخواهند شد.
وی با اشاره به ضرورت توجه مسوولان برای مشکلات اقتصادی ، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب مسأله اول کشور را اقتصادی عنوان کردند و با همه تلاش دولتمردان وضعیت اقتصادی تعریف ندارد و مردم در فشار و گرانی هستند و متولیان امر باید تصمیم جدی بگیرند.
وی ادامه داد : باید به این باور رسید مشکلات اقتصادی با امکانات داخلی قابل حل و با نسخه خارجی قابل درمان نیست.
مهدوی نژاد اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی را تنها راه نجات کشور برشمرد و افزود: فرهنگ استفاده از کالای ایرانی باید بین مردم ترویج یابد و مردم با خرید کالا از تولید داخلی حمایت کنند.
** زاهدان
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: آمریکا دشمنی عمیقی با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران دارد و موضوعات محدودیت فعالیت های موشکی و هسته ای فقط بهانه است.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های این هفته نمازجمعه زاهدان با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع سران قوا، شماری از مسئولان و کارگزاران نظام اظهار داشت: از ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی تا به امروز آمریکا دشمن اصلی ملت ایران بوده و از هر ابزار سیاسی، اقتصادی، نظامی و تبلیغاتی برای ضربه زدن به این نظام استفاده کرده اما در همه این اقدامات شکست خورده است.
امام جمعه زاهدان افزود: تعبیر براندازی جمهوری اسلامی ایران در سخنان مقامات آمریکایی مساله جدیدی نیست و روسای جمهور این کشور حتی افرادی که در رفتارشان نشان نمی دادند نیز به دنبال تحقق این هدف بودند.
عضو خبرگان رهبری ادامه داد: بر اساس بیانات رهبری برای تصمیم گیری در شرایط کنونی کشور نیاز به استفاده از تجربیات گذشته در تعامل با آمریکا داریم که بررسی این تجربیات نشان از آن دارد که این کشور هرگاه بخواهد چه در مقابل ایران و چه در مقابل دیگر دولت ها به تعهدات خود عمل نمی کند و به راحتی معاهدات بین المللی را زیرپا می گذارد پس مذاکره نکردن با آمریکا به دلیل بدعهدی این کشور است.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: آشکار شدن عمق دشمنی این کشور با اصل نظام، گستاخ تر شدن آمریکا در مقابل انعطاف پذیری ایران، عقب نشینی غربی ها با ایستادگی ایران، همراهی همیشگی اروپایی ها با آمریکا و غلط بودن گره زدن حل مسائل اقتصادی کشور به برجام از مهمترین نتایج بررسی تجربیات گذشته است.
آیت الله سلیمانی افزود: حاصل گره زدن مسائل اقتصادی کشور با برجام این شد که دستگاههای اقتصادی معطل نظر خارجی ها باشند.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: بر اساس بیانات رهبری حفظ وحدت میان عناصر مختلف و پرهیز از سرزنش یکدیگر و انجام نقد منصفانه بدون هتک حرمت، رصد کردن واقع بینانه مسائل و دلخوش نکردن به ایجاد اختلاف میان آمریکا و کشورهای اروپایی و متعهد شدن اروپا به ورود نکردن به مساله موشکی و حضور قدرتمندانه ایران در منطقه از مهمترین راه حل های مقابله با مشکلات کشور است.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: اقتصاد کشور مطلوب نیست دولتمردان وظیفه دارند بستر راحت زندگی کردن مردم را با روی آوری به اقتصاد مقاومتی فراهم کنند.
عضو خبرگان رهبری با اشاره به انتقاد رهبری از عملکرد سازمان ملل افزود: سازمان ملل به دلیل زیر نفوذ آمریکا و هم پیماناش بودن هیچگاه موضع روشنی در مقابل اقدامات وحشیانه این کشورها بر علیه مردم مظلوم نگرفته است و تنها راه برگرداندن آبروی از دسته رفته این سازمان بررسی آشکار و واقعی جنایات شکل گرفته در دنیاست.
** شیراز
امام جمعه شیراز گفت: اروپا اگر می خواهد برجام ادامه پیدا کند باید در مقابل آمریکا که ناقض برجام است سکوت اختیار نکند و هر جا که لازم باشد اقدامات ظالمانه سران آمریکا را برای جهانیان شفاف سازی کند.
آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران جمهوری اسلامی با ایشان اشاره کرد و افزود: تجربه بدعهدی آمریکا برای چندین نسل در حافظه تاریخی ملت ایران می ماند و مردم ما به وضوح می دانند که برای بهبود شرایط اقتصادی کشور تنها باید به توان داخلی اتکا کرد.
امام جمعه شیراز ادامه داد: اروپا اگر می خواهد برجام ادامه داشته باشد باید تضمین هایی را که اخیرا رهبری به آنها اشاره کرده اند ارائه دهد.
وی اضافه کرد: این انتظار از دولتمردان نیز وجود دارد که با توجه به تجربه ای که در خصوص برجام کسب شد، نظرات رهبر معظم انقلاب را در زمینه تعامل با اروپا مدنظر قرار دهند.
آیت الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود به اینکه باید در مقابل جنگ نرم دشمن رفتار تهاجمی نشان داد اشاره و اظهار کرد: کسانی که در فضای مجازی فعالیت می کنند باید رفتارهای استکبار را نظیر تبعیض های نژادی در آمریکا علیه سیاه پوستان، جنایات اسرائیل در نوار غزه، اتفاقات یمن ، بحرین و ... را برای جهانیان شفاف سازی و اطلاع رسانی کنند و بصورت تهاجمی این فریاد را محکم بر سر آمریکا بزنند.
امام جمعه شیراز به سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: سوم خرداد روزی بود که قدرت ایمان مردم ایران را به رخ جهانیان کشید و باعث شد که امروز کشور ما در دنیا قدرتمندتر و دشمنان ایران ضعیف و ذلیل تر شوند و لازم است مردم ما قدر این عزت را بدانند و از آن حفاظت کنند.
**قزوین
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان نظام نقشه راه ایران اسلامی در مذاکرات را مشخص و همه مسائل مورد نیاز درخصوص برجام را یادآوری فرمودند.
آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه افزود: یکی از مسائل مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، ایمان و اعتقاد به توانمندی‌های انسانی و ثروت‌های ملی برای تحکیم پایه‌های اقتصاد مقاومتی بود.
وی اضافه کرد: با تکیه بر توانمندی‌های داخلی می‌توان اقتصاد کشور را پویا و از وابستگی‌های خارجی رهایی پیدا کردو در این شرایط استت ما هیچ ترس و واهمه ای از تحریم‌های خارجی نخواهیم داشت.
آیت الله عابدینی تاکید کرد: ما باید با اقتصاد مقاومتی جا پای خود را درداخلی و حتی جهان محکم کنیم و این اقتصاد زمانی محقق می‌شود که ما قدردان نیروهای متخصص، دانشمندان و جوانان پرشور و بانشاط خود باشیم.
وی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار هم چنین تاکید کردند که باید به این باور برسیم که دشمن قابل اعتماد نیست، نباید روی حرف و قول دشمن برنامه ریزی کرد، زیرا دشمنان انقلاب هیچ زمانی به قول‌هایی که به ما داده اند عمل نکرده اند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: دشمنان انقلاب اسلامی هر زمانی هم که قراردادی با ایران اسلامی امضا کرده اند هدفشان پایبندی به آن نبوده است، بنابراین نباید به قول دشمن اعتماد کرد.
وی بیان کردد: رهبر معظم انقلاب فرمودند که بین اروپا و امریکا در ناجوانمردی، پیمان شکنی، بدعهدی و بدسابقگی فرقی وجود ندارد و حتی ناجوانمردی و سابقه بد انگلیس و برخی کشورهای اروپایی بیشتر از آمریکاست.
آیت الله عابدینی افزود: نباید در مسیری قرار بگیریم که زمان زیادی از فرصت‌های خود را در مذاکرات با اروپایی‌های تلف کنیم و گمان کنیم این مذاکره ما را به جایی می‌رساند زیرا 40 سال از دشمنی غربی‌ها با ایران گذشته است اما در این دوران هیچ غلطی نکرده اند ولی هر روز خدای متعال بر قدرت، اقتدار و وحدت و برادری ما افزوده است.
وی با تشریح بیانات رهبری در این خصوص که هدف از مذاکره مشخص شدن بدعهدی آمریکا نبوده ، بلکه دستیابی به نتیجه بوده است، گفت: در داخل باید با وحدت و پیشرفت درکنار انتقاد سازنده، علمی و استدلالی مسیر پیشرفت را ادامه دهیم و از اختلاف بپرهیزیم و عداوت خود را با دشمن حفظ می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با بر شمردن برکات ماه مبارک رمضان گفت: در این ماه رحمت و غفران الهی، باید برای کسب تقوا تلاش کنیم و یکدیگر را برای تقوا حمایت ‌کنیم و دست یکدیگر را بگیریم تا جامعه ای براساس عدالت، ایمان، قسط و عدل ساخته شود.
امام جمعه قزوین افزود: وظیفه همه ماست که جامعه ای براساس محبت و دوستی و وحدت توحیدی و ایمانی به وجود آوریم و هرچند در این مسیر گام‌های خوبی برداشته شده است اما گام‌های مانده را باید برداشته و خود را برای ساختن جامعه ای که مورد رضای خدا و اولیای الهی و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت شود؛ آماده کنیم.
** قم
امام جمعه موقت قم گفت: آمریکا بیش از هفت تریلیون دلار در غرب آسیا برای رسیدن به اهداف شوم خود هزینه کرده و اکنون که تمامی این هزینه ها را برباد رفته می بیند، کارهای احمقانه ای از جمله خروج از برجام را دنبال می کند.
آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم با بیان این که جمهوری اسلامی ایران سد بزرگی در برابر منافع نامشروع آمریکا در منطقه است، اظهار داشت: خروج از برجام توسط رئیس جمهوری نادان آمریکا، هیچ خللی در عزم و اراده ملت غیور ایران اسلامی وارد نخواهد کرد.
وی ادامه داد: آنها آرزوی ترس حتی یک ایرانی ولایتمدار از این جنجال ها و هیاهوها را به گور خواهند برد و ملت بزرگ ایران این شجاعت و صلابت را در هشت سال دفاع مقدس به خوبی به رخ جهانیان کشیده است.
سعیدی خاطرنشان کرد: سران آمریکا با این اقدام جاهلانه و خارج از عرف، کاری کردند که حتی اپوزیسیون داخل و خارج از کشور از تعاریفی که از آمریکا می کردند شرمنده شده اند و نمی دانند این فضاحت را چگونه جمع کنند.
توافق جامع و نهایی هسته‌ ای وین با عنوان شناخته شده و رسمی برنامه جامع اقدام مشترک یا برجام در راستای توافق جامع بر سر برنامه هسته‌ای ایران و به دنبال تفاهم هسته‌ای لوزان، در سه‌شنبه 23 تیر 1394 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 (شامل چین، فرانسه، روسیه، انگلستان، آمریکا و آلمان) منعقد شد.
ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، اردیبهشت ماه امسال خروج آمریکا از توافق نامه هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که جمهوری اسلامی ایران از ابتدا تا کنون مقاطع گوناگونی را با قدرت پشت سرگذاشته است، اظهار داشت: ما از ابتدای انقلاب اسلامی دشمنان بسیاری داشته ایم، اما رژیم صهیونیستی و آمریکا همواره علیه نظام اسلامی توطئه کرده و خصومت خود را کنار نگذاشته اند.
وی هدف اصلی آمریکا از توطئه های شوم علیه ایران اسلامی را براندازی نظام دانست و گفت: در تمامی این فتنه ها آمریکا شکست سختی خورده است و جمهوری اسلامی ایران در هر شکست دشمنان، جبهه رویارویی با جبهه کفر و استکبار را به جلو برده است.
سعیدی با بیان این که همه پیروزی های ایران اسلامی در پرتو توکل به قدرت لایزال الهی، تبعیت از ولایت فقیه و اتحاد و انسجام ملت به دست آمده است، خاطرنشان کرد: مسئولان باید بدانند که آمریکا هیچگاه مورد اعتماد نبوده و نیست و اقدام های اخیر آمریکا این موضوع را به دیرباورترین افراد هم ثابت کرده است.
وی با بیان این که باید از راه هایی غیر از برقراری تعامل با آمریکا، یعنی توجه به اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی مشکلات کشور را برطرف کنیم، گفت: نقد مسئولان باید منصفانه و راهگشا و در جهت رشد و پیشرفت کشور باشد، زیرا دشمنان از برخی نقدها سوءاستفاده کرده و به دنبال تخریب و زیرسؤال بردن اصل نظام اسلامی می روند.
وی در ادامه با اشاره به این که آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود، فرمایش تاریخی امام راحل(ره) که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» را مورد توجه قرار داد و گفت: با تبعیت از همین منطق الهی، هیچ قدرتی نمی تواند به نظام مقدس جمهوری اسلامی ضربه بزند و اسلام در سرتاسر جهان گسترده و فلسطین مظلوم آزاد خواهد شد.
سعیدی همچنین تصریح کرد: توجه نکردن به شایعات و دروغ پردازی ها زمینه طمع دشمنان برای ایجاد آشوب در کشورمان را از بین می برد و کسانی که با نفوذ در میان مردم برای توطئه دشمنان زمینه سازی می کنند، در هر جایگاهی که باشند دچار گناه و خیانت بزرگی شده و پیش از عذاب الهی، ملت ولایی ایران کمر آنها را خواهد شکست.
**کرمان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه رفع مسائل اقتصادی کشور را نباید به خارج از کشور و برجام گره زد گفت: همه دست به دست هم دهیم برای رفع مشکلات معیشتی مردم تلاش کنیم .
حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در آئین این هفته نماز جمعه کرمان افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در فرمایشات خود تاکید کرده اند که دشمن هر جا مقاومت دیده همیشه عقب نشینی کرده و اگر انعطافی ببیند گستاخ تر می شود لذا چنانچه در این حوزه دچار اشتباه و خطا شویم خسارتی می بینیم که قابل جبران نخواهد بود.
وی ادامه داد: بنابراین به هر قیمتی نباید برجام را حفظ کنیم و باید حفظ ان توام با عزت، بر اساس مصلحت و با حفظ غرور ملی کشور تحت امر ولی امر مسلمین در راستای رسیدن به اهداف باشد.
وی اظهار داشت: اگر برجام عزت و مصلحت کشور را مخدوش کند و غرور ملی ما را بشکند ملت ایران آن را بر نمی تابند.
وی به موضوع برخورد ایران اسلامی با کشورهای اروپایی و استکبار جهانی اشاره و عنوان کرد: سخنان مقام معظم رهبری در جمع مسئولان نظام حجت را بر همه تمام کرده و آنقدر شفاف و واضح مواضع جمهوری اسلامی مطرح شده که هر کسی به خوبی این مواضع را بیند جای ابهامی برایش وجود ندارد که نیاز به توضیح داشته باشد.
امام جمعه کرمان بیان داشت: اکنون که آمریکایی ها از برجام خارج شده اند، یکی از حرف هایی که سیاسیون می زنند ادامه برجام بدون آمریکا است، اما باید توجه داشت که آمریکا و اروپایی ها وقتی پای میز مذاکره می آیند که نیاز به مذاکره دارند.
وی اظهار داشت: اخلاق در کشورهای اروپایی و آمریکایی در اسارت محض سیاست است و هر جا با هم در تناقض قرار گیرند، اخلاق را کنار گذاشته و سیاست را دنبال می کنند.
حجت الاسلام علیدادی افزود: چنین افراد و کشورهایی قابل اعتماد نیستند لذا تمام افرادی که در این زمینه بحث و برنامه جامع را دنبال می کنند باید به این موضوع توجه کنند.
وی خاطرنشان کرد: باید با حفظ وحدت ملی و در خدمت رهبری معظم انقلاب اسلامی از این گذر تاریخی و نقشه های شوم دشمنان به نفع این ملت عبور کرد.
** کرمانشاه
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به فرمایش های مقام معظم رهبری که دشمنی امریکایی با ایران را مبنایی، عمیق و مستمر دانستند؛ گفت: آمریکایی ها اساسا نمی خواهند جمهوری اسلامی ایران وجود داشته باشد.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: آمریکا اساسا به هیچ تعهد و عهدنامه ای در نظام بین المللی پایبند نبوده و این فقط مختص ایران نیست .
وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم افطار مسئولان گفت: همه باید بدانیم اروپاییان طبق یک قاعده کلی و تجربه تاریخی آمریکا را رها نمی کنند، پس حتما در بحث حفظ برجام مسئولان باید تضمین های لازم را به ویژه از سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان بگیرند.
آیت الله علما، همچنین بر رعایت بندهای مورد اشاره مقام معظم رهبری در مذاکره با اروپاییان تاکید کرد.
او در ادامه با بیان اینکه ایران در 40 سال گذشته حوادث فراوانی از قطع رابطه سیاسی و تحریم های اقتصادی و جنگ تبلیغاتی را با تدبیر پشت سر گذارده است، اظهار داشت: مدیران باید با سیاست و تدبیر کشور را مدیریت کنند.
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حامیان و طرفداران تعامل با آمریکا گفت: تجربه برجام به کسانی که طرفدار هم افزایی با آمریکا بودند نشان داد که سران این کشور به هیچ تعهدی پایبند نیستند.
وی در ادامه افزود: نسل جوان باید بدانند و بیدار باشند که فقط می توانیم به خودمان متکی باشیم و به گفته حضرت امام راحل باید از اسارت نفت بیرون بیاییم.
آیت الله علما، تنها راه برون رفت از اسارت نفت را اقتصاد مقاومتی دانست و نگاهی به تعهدات خارجی مانند برجام نداشته باشیم.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: حضرت امام (ره) فرمودند شهر خرمشهر را خدا آزاد کرد و این نشانه عمق و انس ایشان با سبک زندگی قرآنی است که همه چیز را در ارتباط با خدا و به دست خدا می دانستند.
** یاسوج
امام جمعه یاسوج گفت: ایران هرگز حاضر به انجام مذاکره درباره موضوعات دفاعی و موشکی با سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس و فرانسه به بهانه برجام نیست.
حجت الاسلام و المسلمین سید علی اصغر حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته یاسوج اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب به دلیل بدبینی به این کشورها در مسأله برجام خواستار گرفتن تضمین های محکم و مطمئن از آنها توسط مسئولان اجرایی ایران اسلامی شده است.
وی ابراز داشت: ایران اسلامی دشمنانی دارد که لجوج، عنود، کینه توز و خیره سر بوده و به هیچ قانونی نیز پایبند نیستند.
امام جمعه یاسوج گفت: وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی در سخنانی سخیف و به صراحت اعلام کرده که درصدد نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم.
حجت الاسلام و المسلمین حسینی اظهار داشت: به لطف الهی و با اتحاد، انسجام و بصیرت ملت ایران تمامی توطئه های شوم دشمنان در چهار دهه اخیر یکی پس از دیگری خنثی شده و در آینده نیز بی نتیجه خواهند بود.
**گرگان
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: عصبانیت و داد و فریاهای مسئولان آمریکایی ناشی از قدرت روزافزون ایران و ناکام ماندن توطئه های آنها علیه کشورمان است .
آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه امروز گرگان اظهار کرد: هر چه ایران قدرتمند تر می شود، ناموفق بودن برنامه های آمریکا برای سوء استفاده از کشورهای دیگر منطقه عیان تر می شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: در شرایط کنونی آمریکا و هم پیمانانش قدرت ایران را به خوبی درک کرده اند و می دانند خاورمیانه دیگر برای آن ها محل امنی که بتوانند سرمایه هایش را به تاراج ببرند، نیست.
آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه افول و غروب اسرائیل نیز نزدیک شده است، گفت: نمی خواهند واقعیت ها را باور کنند، قلدرمآبی و زورگویی دیگر جایگاهی میان مردم جهان ندارد و کشورهای زورگو باید رویه خود برای تعامل با ملل مختلف را تغییر دهند.
خطیب جمعه گرگان با یادآوری سخنان قلدرمابانه وزیر امور خارجه آمریکا در مورد ایران، ادامه داد: اظهارات وقیحانه و بی ادبانه پمپئو نمایشی دقیق و روشن از اوج عصبانیت آمریکا از ایران و نشان دهنده درک نادرست آنان از موقعیت کشورمان در جهان است.
نماینده ولی فقیه در گلستان به پیش شرط های وزیر امور خارجه آمریکا برای برقراری مذاکره به منظور انعقاد پیمان به اصطلاح برجام 2 اشاره کرد و با طرح این سوال که آنها چه کاره هستند که برای ایران شرط تعیین می کنند؟ اظهار کرد: برای کشوری که دخالت های سیاسی نظامی و جاسوسی اش در همه دنیا مشهود است، تعیین این گونه پیش شرط ها مُضحک است.
**رشت
نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه رشت با اشاره به بیانات اخیر رهبر فرزانه انقلاب در جمع مدیران کشور، از مسئولان خواست سخنان معظم له را الگوی کار خود قرار دهند.
آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت همچنین به خروج دولت آمریکا از برجام اشاره و اظهار کرد: رئیس جمهوری آمریکا، چهره بدون نقاب این کشور را نشان داد و دشمن مردم و ملت ایران است.
وی با اشاره به تعهدات کشورهای امضا کننده برجام ادامه داد: از شورای نظارت بر برجام‌ می خواهیم که حضور پررنگ و پرقدرتی داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان گیلان افزود: عده اندکی در ایران می گویند اروپایی ها به آمریکا دهن کجی کردند که این، ‌حرفی ناپخته است چون سیاست کلی استکبار را نشناخته اند.
وی گفت: تنها راه رشد ما، تکیه بر توان داخلی و اعتماد به جوانان و مردم است و لازم است به تاکید رهبری مبنی بر لزوم رفع مشکلات اقتصادی توجه شود.
** خرم آباد
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: اروپا در برابر آزمون بزرگی قرار گرفته و باید دید آیا می تواند در مقابل آمریکا صداقت و استقلال خود را نشان دهد.
آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های نماز جمعه خرم آباد در مصلی الغدیر بیان کرد: مقام معظم رهبری در سخنان حکیمانه حجت را برای همه تمام کرد و در خصوص برجام مطالب بسیار کلیدی بیان کردند.
وی افزود: سخنان مقام معظم رهبری منشور راهبردی تداوم برجام است و اگر برجام بخواهد دنبال شود منشور مقام معظم رهبری باید مد نظر باشد و برجام اروپایی با شروط هفتگانه مقام معظم رهبری دنبال شود.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ما سازشی با آمریکا نداریم و اروپا باید استقلال خود را نشان دهد و شروط هفت گانه مقام معظم رهبری برای تداوم برجام بپذیرند.
وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: حزب الله لبنان در سال 61 با فداکاری و رشادت اسرائیل را شکست داد و زمین های جنوب لبنان را از اشغال رژیم صهیونیستی پس گرفت و حزب الله لبنان به عنوان قهرمان آزاد سازی لبنان لقب گرفت.
امام جمعه خرم آباد اظهار داشت:جوانان مومن و انقلابی و ولایی امروز به جایی رسیدند که حزب اله نماد عزت و اقتدار است و همه به وجود آنان افتخار می کنند.
وی ادامه داد: این نتیجه مقاومت و پیروی از ولایت است و امروز حزب الله در منطقه نقش آفرینی می کند و مورد بغض و کینه استکبار جهانی است.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: سخنان سخیف و توهین آمیز وزیر امور خارجه آمریکا که راهبرد آمریکا در مقابل ایران را به اصطلاح مشخص کرده است.
وی افزود: این موضوع از یک جهت قابل تامل است چراکه با بی حیایی و زیر پا گذاشتن مسائل بین المللی در برابر ملت بزرگ اسلامی ایران زوزه می کشد.
امام جمعه خرم آباد گفت: حالا پس از 40 سال راهبرد جدیدی طراحی کردند اما با تکیه بر قدرت الهی به زودی شاهد شکست راهبرد جدید آمریکا خواهیم بود.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: انقلاب اسلامی همانند خورشید می درخشد و مقاومت اسلامی در لبنان و سوریه و یمن شکل گرفته است و جوانان اروپاها و آمریکا با اراده مقام معظم رهبری متحول شده است.
وی افزود:امروز به فضل الهی باید کاخ سفید بلرزد و ایران در دل انسان های مومن نفوذ پیدا کرده و ترس آمریکا از این است که ایران حتی در کاخ سفید هم نفوذ پیدا کرده است.
امام جمعه خرم آباد همچنین گفت: اقتصاد مقاومتی و تکیه بر سرمایه های انسانی و طبیعی و سرزمینی ایران راه برون رفت از مشکلات است ومی توانیم انقلاب را به انقلاب جهانی تبدیل کنیم.
** اراک
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: آمریکای ظالم همواره از هر ابزاری برای ضربه زدن به نظام اسلامی و تضعیف حقوق ملت استفاده کرده و به همین دلیل به هیچ عنوان مورد اعتماد ملت ایران نیست.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک در مصلی بیت المقدس این شهر، افزود: بدعهدی های آمریکا در صحنه بین المللی برای جهانیان آشکار شده و علاوه بر ملت ایران، بسیاری از کشورهای جهان به سیاست های آمریکا اعتماد ندارند.
وی ادامه داد: خروج آمریکا از سند بین المللی برجام که مورد تایید سازمان ملل و گروه موسوم به 1+5 قرار گرفته بود علاوه بر تضعیف حقوق ملت ایران، خوی استکباری این کشور را به همگان نشان داد.
امام جمعه اراک خروج آمریکا از سند برجام را نقض آشکار حقوق بشر عنوان کرد و گفت: ایالات متحده از زمان کودتای 28 مرداد سال 1332 تا کنون همواره در صدد تضعیف حقوق ایرانیان بوده است.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه ایران هیچ نقشی در حادثه 11 سپتامبر نداشته و حتی یک ایرانی در این جریان شناسایی نشده است اما آنها ملت ایران را در این حادثه سهیم می دانند و جریمه ای 6 میلیارد دلاری برای ما تعیین کرده اند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: آمریکا با دروغ، نیرنگ و اتهام زنی به ملت ایران سعی در تخریب چهره مثبت ایران اسلامی در جهان دارد و با چنین کشوری نمی توان هیچ گونه مذاکره و ارتباطی برقرار کرد.
وی ادامه داد: آمریکا نه تنها با خروج از برجام یک معاهده بین المللی را زیر سوال برد بلکه در همین شرایط بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بیانیه صادر کرد.
امام جمعه اراک بیان کرد: آمریکایی ها همواره خود را حامی دموکراسی در جهان معرفی می کنند اما با حمایت از تروریست ها و کشتار مظلومان جهان به صورت آشکار حقوق ملت و مظلومان جهان را تضعیف می کنند.
آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام گفت: منویات معظم له باید چراغ راه مسئولان و کارگزاران نظام به خصوص در امور بین المللی و سیاست خارجی باشد.
وی ادامه داد: با توجه به سخنان مقام معظم رهبری ملت ایران سه کشور آلمان، فرانسه و انگلستان به عنوان طرف های اصلی ایران در برجام باید به حقوق ملت ایران احترام بگذارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: هم اکنون زمان آن رسیده که ملت و دولت دست در دست یکدیگر داده و با بهره گیری از ظرفیت های ارزشمند صنعتی و کشاورزی، کشور را در مسیر توسعه و آبادانی هدایت کنند.
وی ادامه داد: بومی سازی طراحی، فناوری و الگو سازی صنایع از مهمترین مسائلی است که می تواند در مدت زمانی کوتاه کشور ایران را به یک قدرت اقتصادی برتر در منطقه و جهان تبدیل کند.
امام جمعه اراک افزود: دانشگاه های کشور باید پدیده مدرک گرایی را کنار گذاشته و با بهره گیری از اساتید کارآزموده در راستای آموزش های فنی و کارآفرینی گام بردارند.
وی گفت: بسیاری از منابع کشور از قبیل نفت، زعفران و سنگ به صورت خام و با کمترین قیمت از کشور صادر می شود در صورتی که می توان با فناوری های نوین عملیات فرآوری را به بهترین شکل ممکن انجام و محصول نهایی را از کشور به بازارهای جهانی صادر کرد.
امام جمعه اراک در خصوص واگذاری های اصل 44 قانون اساسی نیز گفت: اصل اهلیت و پشتوانه فنی و مالی افراد برای راه اندازی و بهره گیری از همه ظرفیت یک واحد تولیدی باید رویکرد اصلی سازمان خصوصی سازی در واگذاری ها باشد.
** ساری
نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت : تحریم ها و تهدید های آمریکا خللی در اراده آهنین مردم انقلابی ایجاد نمی کند.
آیت الله نورالله طبرسی در خطبه های نماز جمعه ساری افزود : تحریم های اقتصادی برای مردم ولایتمدار ایران اسلامی تازگی نداشته و هرگز تحت تاثیر تهدیدهای توخالی آمریکا و سایر دشمنان قرار نمی گیرند.
وی خدا محوری را از ویژگی های مردم ایران دانست و یاد آور شد : آنان با وجود مشکلات معیشتی همواره گوش به فرمان رهبر معظم و حامی انقلاب اسلامی و ارزش های دینی هستند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت : این در حالی است که نوسانات ارز و آشفتگی های بازار مشکلات فراوانی را برای شهروندان به وجود آورده است.
وی با اشاره به بیرون آمدن بی دلیل آمریکا از برجام افزود : بدعهدی شیوه دیرینه آمریکا بوده و مردم جهان به کرات در طول تاریخ شاهد آن بوده اند ، ولی با این وجود برخی از افراد ساده لوحانه به آمریکا عقیده دارند و منتظر اقدامات او هستند.
طبرسی گفت : کشورهای اروپایی نیز در بحث برجام باید نسبت به شرایطی که رهبر فرزانه انقلاب مقرر فرمودند، متعهد باشند.
وی با اشاره به اینکه آمریکا و همپیمانانش با ایران اسلامی در حال جنگ اقتصادی هستند ، افزود : برای رهایی از این معضل باید همواره شعار سال مبنی بر 'حمایت از کالای ایرانی' را همه گیر کنیم.
او یاد آور شد : اگر چه تاثیر به کار گیری نام سال صرف چند ماه و حتی یک سال پاسخگو نیست اما بهترین راه حل در برابر تحریمهای اقتصادی است.
خطیب جمعه ساری راه اندازی کارخانه ها و به کار گیری کارگران را از نتایج حمایت از کالای ایرانی دانست و گفت: در این صورت اشتغالزایی که از دغدغه های رهبر فرزانه انقلاب و سایر دلسوزان نظام است، رونق می یابد.
**بندرعباس
نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس با اشاره به مسائل ملی و بین المللی گفت: ملتی که زیر موشک های صدام مقاومت کرد و بدون داشتن تجهیزات جنگی پیروز شد، در برابر تحریم تخم مرغ و امثال آن خط استقامت را نخواهد شکست.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نمازجمعه بندرعباس ادامه داد: فرهنگ رییس جمهوری آمریکا بر پایه پول و ثروت اندوزی است ولی فرهنگ مردم ایران مبتنی بر آرمان های اسلامی است.
وی خاطرنشان کرد: دشمنان فکر می کنند با تحمیل فشارهای اقتصادی مانع پیشرفت ایران خواهند شد اما هرچقدر تحریم های آمریکا بیشتر شود، ایران پیشرفت بیشتری خواهد داشت.
امام جمعه بندرعباس اضافه کرد: برخوردهای نامناسب ترامپ باعث شده مردم جهان از دسیسه های وی آگاه شوند و نتوانند به دولت آمریکا اعتماد کنند.
نماینده ولی فقیه در استان خطاب به مسوولان کشور نیز اظهار داشت: ملتی که اقتصادش به نفت وابسته باشد، آسیب پذیر خواهد بود و باید تدبیری برای اقتصادهای ماندگاری همچون صنعت، دامپروری و کشاورزی اندیشیده شود.
** همدان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: آمریکاییان در 40 سال گذشته به اشکال مختلف با ایران در جنگ بوده اند اما همواره ایران اسلامی پیروز این میدان است.
آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان افزود: هربار که آمریکا علیه ایران توطئه کرده است، شکست خورده و ایران اسلامی قدرتمند تر از گذشته شده است.
وی اضافه کرد: خروج آمریکا از برجام و پیش کشیدن تحریم ها نیز توطئه دیگری است که به فرموده رهبر معظم انقلاب، بدون شک امریکا شکست می خورد و ما پیروز خواهیم بود.
آیت الله محمدی بیان کرد: در طول 40 سال گذشته همه روسای جمهوری آمریکا با جمهوری اسلامی در جنگ بوده و شکست خورده اند و ترامپ نیز به آنها خواهد پیوست .
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان اظهار داشت: سخنان رهبر معظم انقلاب فصل الخطاب است و باید فرمایشات اخیر رهبری در جمع کارگزاران و مسئولان کشور، نکته به نکته پیاده و ثبت شود.
آیت الله محمدی ادامه داد: طبق فرموده رهبر معظم انقلاب، سازمان مللی که زیر سلطه آمریکا است چگونه می خواهد حق ملت های مظلوم را بستاند و نمونه آن این است که در چهار سال گذشته، یمن در سخت ترین شرایط است اما سازمان ملل اقدامی نکرده است.
**یزد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: برای رفع مشکلات و مقابله با توطئه های دشمنان علیه نظام تنها راه توکل بر خدا ، پرهیز از گرایش های سیاسی و حزبی و استفاده از توان و ظرفیت های داخلی کشور است.
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر یزد با تاکید به تقویت روحیه مقابله با توطئه دشمنان، اظهار کرد: اگر صبر و پایداری و مقاومت داشته باشیم و تقوا پیشه کنیم و حرکت های ما در مسیر الهی باشد، آنوقت هیچگونه آسیبی از حیله و مکر دشمنان نخواهیم دید.
خطیب جمعه یزد با بیان اینکه خداوند در قرآن 121 مرتبه به صبر و 30 مرتبه به صورت امری مومنان را به صبر توصیه کرد، یادآور شد: صبر شما در مقابل آمریکا در مسیر خدا ، اهل بیت (ع) و حمایت از ولی فقیه است، بنابراین مطمئن باشید هیچ آسیبی به شما نخواهد رسید.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یزد اظهار کرد: نباید توکل به خدا نزد مردم کم شود، زیرا موضوعی که در بحرانها و حوادث ما را نجات می دهد، توکل به خداوند است باید بدانیم اداره همه امور تحت امر پروردگار است در این صورت از تهدیدات آمریکا نخواهیم ترسید.
نماینده ولی فقیه در استان یزد یکی دیگر از نکات مهم بیانات مقام معظم رهبری را نبود تعامل جمهوری اسلامی با آمریکا عنوان کرد و گفت: تعامل با آمریکا برای ما ممکن نیست ولی برای رفع بهانه ها با اروپاییان مذاکره می کنیم، باید به خدا توکل کرد و از استعدادهای داخلی هم استفاده شود که در این صورت توطئه های دشمنان خنثی خواهد شد.
** بیرجند
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به جسارت های اخیر آمریکا در ارتباط با ایران گفت: تعامل سازنده و مذاکره برد - برد گزینه ای اشتباه برای توافق هسته ای بود که موجب جسارت بیشتر آمریکا شد.
حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نماز جمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج ) با اشاره به اینکه در مساله هسته ای فقط 2 گزینه مقاومت و سازش پیش رو بود، افزود: آحاد ملت ایران گزینه مقاومت را انتخاب کردند.
وی تصریح کرد: این درحالی است که برخی از ساده اندیشان گمان کردند گزینه سومی هم هست و گزینه تعامل سازنده و مذاکره برد - برد را در توافق با آمریکا انتخاب کردند که تصمیمی اشتباه بود.
امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به خطاهای انجام گرفته در ارتباط با موضوع برجام اظهار کرد: بعضی از مردم و مسئولان در دهه اخیر دچار خطاهای جدی شدند و توبه این است که خطا تکرار نشود.
وی ادامه داد: خطایی که بخشی از جامعه و مسئولان مرتکب شدند این است که فکر می کردند در مقابل آمریکا سه گزینه داریم در حالی که 2 گزینه بیشتر پیش رو نبود.
حجت الاسلام مختاری گزینه اول را استقامت دانست و افزود: رمز پیروزی پیامبر اسلام (ص) در مقابل کفار نیز همین استقامت و ایستادگی بود.
وی یاد آور شد: اگر انقلاب اسلامی در برابر نفوذ منطقه ای دشمن 40 سال دوام آورده و در بخش های مختلف سرفراز هستیم به خاطر ایستادگی ملت بوده است و اگر می خواستیم به التماس بیفتیم چهار ماه هم دوام نداشتیم.
خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه گزینه دوم سازش، تسلیم و ذلت است افزود: این گزینه با غیرت دینی و ملی در تضاد است و ما اجازه تسلیم نمی دهیم.
وی با بیان اینکه سه کشور اروپایی نیز همانند آمریکا هستند افزود: اما خطر این است که برای حفظ برجام نسبت به اروپایی ها نیز در دام چنین گزینه ای بیفتیم .
حجت الاسلام مختاری تاکید کرد: ملت هرگز تحقیر در برابر اروپا را تحمل نخواهد کرد و باید مراقب تله های دیگر دشمنان باشیم.
وی با بیان اینکه شکستن تحریم با مذاکره یک اشتباه بود، خاطر نشان کرد: برای حل مشکلات اقتصادی باید از اصلاح موانع داخلی شروع کنیم و آن بخش اندک که مربوط به رفع تحریم ها می شود حل آن با مذاکره حماقت است.
وی به توصیه های عاقلانه رهبر معظم انقلاب در این خصوص اشاره کرد و گفت: برای رفع تحریم ها ابتدا باید در داخل کشور دولت و ملت حقوق یکدیگر را رعایت کنند تا باعث عقب ماندگی اقتصاد کشور نشوند.
وی ادامه داد: مهمترین موضوع تحولات اخیر کشور رفتارهای نامعقول ترامپ و وزرای اوست که نشان می دهد از تقابل 40 ساله با نظام جمهوری اسلامی ایران درمانده شده اند.
وی با اشاره به رفتارهای وزیر خارجه تازه کار آمریکا، گفت: گویا اینها خواب سال های قبل از انقلاب را می بینند که شاه نوکری می کرد و آنها سروری، ولی باید بفهمند که 40 سال است در این کشور مردم انقلاب کرده اند و بازگشت به آن زمان آرزوی خامی است که ترامپ و امثال او باید به گور ببرند.
1596

نظر شما