شناسهٔ خبر: 25737557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دشمنان در صحنه‌های سیاسی نیز توانایی عمل ندارند

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان استان اصفهان گفت:دشمنان در صحنه‌های سیاسی نیز توانایی عمل ندارند به طوری که ملت ایران به‌جایی رسیده، که به ابرقدرت تاریخ بشریت و نه فقط عصر حاضر تبدیل شده است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سردار غلامرضا سلیمانی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم بزرگداشت سوم خرداد در محل اردوگاه شهدای درچه اظهار داشت: سوم خرداد در تاریخ ایران اسلامی روز بزرگی محسوب می‌شود و عظمت و بزرگی آن، مرهون فداکاری‌ها و ایثارگری‌های فرزندان ملت ایران در دوران دفاع مقدس بخصوص در دوران مظلومیت این نظام نوخواسته از بطن یک انقلاب اسلامی و شکل‌گیری نظام مردم‌سالاری دینی پس از قرن‌ها مبارزه، می‌باشد.

وی افزود: مظلومیت به دلیل اینکه این نظام، منافع استکبار و صهیونیست را مورد تهدید جدی قرار داده بود، لذا مظلومانه متحمل فشارها و حملات سنگینی از جمله تجاوز نظامی صدام بعثی در دوران جنگ تحمیلی شد و این ملت به فرمان امام راحل (ره)، لبیک گویان فرزندان خود را به مصاف ارتش متجاوزی که از سوی قدرت‌های بین‌المللی و کشورهای مرتجع منطقه حمایت می‌شد فرستاد و افتخارات بزرگی آفریدند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: اما یک افتخار بزرگ که همانند نگین انگشتری این حماسه‌آفرینی‌ها محسوب می‌شود عملیات بیت‌المقدس است که منجر به آزادسازی خرمشهر شد به طوری که به تعبیر بعضی، شاه‌کار نظامی رزمندگان اسلام در طول 8 سال دفاع مقدس، همین عملیات بوده است.

وی عنوان داشت: این جلسه که برای گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و فرماندهان شهید این عملیات و با حضور پیشکسوتان، رزمندگان و فرماندهان این عملیات و همچنین دوران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم و معزز شهدا برگزار شده در پی این است تا تجدید خاطره‌ای با آن ایام داشته و حضور ما در این مکان که به نام شهدا متبرک شده برای این است تا از عظمتی که شهدا در دوران مظلومیت و تنگناها و دوران خاصی که ملت ایران به تنهایی توانست در مقابل چنین تجاوز بزرگی ایستادگی کند، همچنین دستاوردهای بزرگی که این عملیات به همراه داشت، تذکری به خود داشته باشیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان تصریح کرد: امروزه اگر دشمنان جمهوری اسلامی و در رأس آنان آمریکا که بیش از 50% قدرت نظامی دنیا و 28% اقتصادی جهان را در اختیار دارد به‌طوری که ناتو و بسیاری از کشورهای منطقه نظیر عربستان و امارات و ... گوش به فرمان او هستند، اگر در مقابل انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به بی‌عملی رسیده‌اند و می‌خواهند اقداماتی را علیه این انقلاب انجام دهند اما نمی‌توانند، به برکت عملیات بیت‌المقدس است.

وی یادآور شد: در همان روزها بود که تفکری در کشور پدید آمد تا برای آزادسازی قدس، سپاه به لبنان نیرو اعزام کند که بعد باتدبیر حضرت امام (ره) این نیروها برگشتند و هسته حزب‌الله لبنان در آنجا شکل گرفت.

سلیمانی افزود: در سال 61 با اعزام لشکر افتخارآفرین تهران به فرماندهی شهید جاویدالاثر احمد متوسلیان و بازگشت آنان، تدبیر بر آن شد تا نیروهای شیعی لبنان آموزش ببینند و سازمان حزب‌الله تشکیل شد.

وی عنوان داشت: رژیم اشغالگر صهیونیستی با جغرافیای محدود و توانمندی‌های مشخص و نسبتاً محدودی است و گاهی سردمداران این رژیم خطاب به جمهوری اسلامی ایران جملاتی بر زبانشان جاری می‌کنند که بعضی افراد در جنگ‌های رسانه‌ای، روانی فکر می‌کنند آن‌ها قدرت عملی علیه جمهوری اسلامی ایران دارند.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان افزود: توانایی‌های رژیم غاصب صهیونیستی در چندین جنگ در سالیان اخیر محک خورده است و پس از جنگ‌های گذشته که معروف‌ترین آن‌ها جنگ 1967 با اعراب بود و ساکنین مناطق اشغالی هرساله این برتری رژیم صهیونیستی را بر اعراب جشن می‌گرفتند، رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه لبنان محک خورد، در حالی که در آن زمان حزب‌الله در نقطه‌ای که امروز قرار دارد نبود و توانمندی‌هایی امروز را نداشت به‌خصوص تجربه رزمی که در سوریه به دست آورده است و فقط همین توانایی نظامی حزب‌الله برای رژیم صهیونیستی که توان تحمل اصابت موشک‌های حزب‌الله به پایتختش را ندارد، کافی است.

وی گفت: این یکی از دستاوردهای عملیات بیت‌المقدس است که اگر رزمندگان ما متوقف شده بودند و عملیات بیت‌المقدس با تفکر علوی و عاشورایی شکل نگرفته بود، تحولاتی که پس از پیروزی در عملیات بیت‌المقدس در سطح کشور و منطقه به تحقق پیوست نیز هیچ کدام محقق نمی‌شد، بلکه رژیم متجاوز بعثی عراق به بعضی از خیالات موهوم خود دست پیدا می‌کرد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: ما اگر 6 سال پس از عملیات بیت‌المقدس توانستیم عملیات‌های دیگری را انجام دهیم و با دشمن مقابله کنیم، این مرهون آن موفقیت بزرگ است و امروز هم که آمریکایی‌ها در مقابل ایران به بی‌عملی رسیده‌اند و رئیس‌جمهور آمریکا در مکاتبه با سران کشورهای عربی به آن‌ها می‌گوید، خود شما باید بسیج شوید و مقابل ایران بایستید و کاری کنید تا ایران متوقف شود.

وی افزود: همچنین به آن‌ها می‌گوید که از ما انتظار نداشته باشید در مقابل جمهوری اسلامی کاری کنیم، این توانایی محدودی نیست بلکه توانایی بسیار بزرگ و خارق‌العاده‌ای است که در پرتو خون مطهر شهدا به  دست آمده و فارغ از محاسبات نظامی است و قابل‌محاسبه نیست.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان یادآور شد: دشمنان وقتی این توانایی‌ها را در محاسباتشان می‌گنجانند، می‌بینند امکان اقدام برایشان وجود ندارد و نه‌تنها در مقابل جمهوری اسلامی ایران، بلکه در آنجایی هم که مستشاران جمهوری اسلامی نیز حضور دارند، توانایی عمل، ندارند.

وی تأکید کرد: دشمنان در صحنه‌های سیاسی نیز توانایی عمل ندارند به طوری که ملت ایران به‌جایی رسیده، که به ابرقدرت تاریخ بشریت و نه فقط عصر حاضر تبدیل شده است و دشمنان می‌خواهند به نحوی از چنگال این قدرت فرار کنند.

سلیمانی تصریح کرد: ترامپ برای حفظ آراء و اینکه بتواند در انتخابات بعدی آمریکا رأی بیاورد، اقداماتی نظیر انتقال سفارت آمریکا به شهر مقدس قدس و خروج از برجام را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ترامپ گفته است ما 7 تریلیون دلار در منطقه غرب آسیا هزینه کرده‌ایم که اگر این مبلغ را در آمریکا هزینه کرده بودیم، می‌توانستیم آمریکا را از نو بسازیم.

فرمانده سپاه صاحب‌الزمان (عج) استان اصفهان گفت: هدف دشمنان این است که ملت ایران را ناامید و مسؤولین را دچار آمارهای غلط کنند و در تحلیل‌ها آنان را به‌اشتباه بیندازند تا بتوانند ذره‌ای به اهدافش نزدیک شوند.

سلیمانی گفت: توانایی‌های ما، به‌طور ویژه در عملیات افتخارآفرین بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر ریشه دارد و باور اینکه ما می‌توانیم ازآنجا به وجود آمد.

وی در پایان با بیان اینکه در عملیات بیت‌المقدس ۱۳ هزار نفر فقط در خرمشهر به اسارت گرفته شدند، خاطرنشان کرد: شما پیشکسوتان، امروز منادی فرهنگ ایثار و مقاومت در سطح جامعه و استان شهیدپرور اصفهان هستید و ما این افتخار را داریم که در سالروز این عملیات دورهم جمع شویم و از مقام شامخ شهدا تجلیل کرده و به آن‌ها بگوییم؛ ما سلاح شما را زمین نگذاشته‌ایم و افتخار ما نیز همین است که اگر لیاقت داشته باشیم شهید شویم و چه افتخاری بالاتر از اینکه در راه تحقق اهداف جمهوری اسلامی جانمان را تقدیم کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم بزرگداشت سوم خرداد در محل اردوگاه شهدای درچه

برچسب‌ها:

نظر شما