شناسهٔ خبر: 25737493 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت

روزهای آرام دانشگاه در ماه رمضان

همزمانی ماه مبارک رمضان با روزهای پایان ترم دانشجویان سبب شده تا این روزها دانشگاه‌ها شرایط آرامی را پشت سر بگذرانند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، دانشگاهیان این روزها در ماه مبارک رمضان و روزهای پایان ترم شرایط آرام و خلوتی را پشت سر می‌گذرانند.

* صعود ۱۳ پله‌ای دانشگاه آزاد در پایگاه استنادی ESI

بیژن رنجبر معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طبق آخرین به‌روزرسانی پایگاه استنادی ESI، رتبه دانشگاه آزاد اسلامی در این پایگاه از دوازدهم ماه می 2018 به 111 جهان ارتقا پیدا کرده که در دو ماه گذشته 13 پله صعود را شاهد بوده‌ایم.

* بخشنامه معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد درباره تعطیلات تابستانی

عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد بخشنامه تعطیلی تابستان 97 را به روسای واحدهای مراکز استان، واحدهای جامع مستقل،‌ مراکز آموزشی و سازمان سماء دانشگاه آزاد ابلاغ کرد.

در متن این بخشنامه آمده است: 

به استناد مصوبه 252 جلسه 19 اردیبهشت ماه هیات رئیسه دانشگاه و به منظور ایجاد رفاه و تقویت روحیه همکاران مقرر شد تمام واحدهای دانشگاه آزاد از 30 تیر ماه تا 30 مرداد ماه از تطعیلات تابستانی بهره‌مند شوند و واحدهایی که مجری ترم تابستانی هستند با هماهنگی دبیرخانه هیات امنای استانی و با حداقل نیروی انسانی فعالیت می‌کنند. 

15 روز از این ایام به عنوان مرخصی استحقاقی و مابقی به عنوان مرخصی تعطیلات تابستانی لحاظ می‌شود. 

در ایام تابستان باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که در برنامه آموزشی هیچ خللی وارد نشود و امکان تشکیل جلسات دفاع از رساله پایان‌نامه دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز فراهم شود. 

سازمان مرکزی، دبیرخانه هیات ‌های امنای استانی و واحدهای دانشگاهی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هر هفته با حداقل کارکنان فعال هستند. 

حضور پرسنل خدمات بهداشتی، درمانی و کادر بیمارستان‌ها براساس شیفت و طبق نظر واحد دانشگاهی است. 

کارکنانی که ماهیات وظایف و نوع شغل آنها به گونه‌ای است که باید در محل کار حضور داشته باشند می‌توانند از حداکثر مرخصی ایام مذکور استفاده کنند. 

این مرخصی تشویقی برای نیروهایی که ضرورت دارد در محل کار خود حضور داشته باشند تا پایان سال 97 معتبر است. 

حضور نیروهایی که باید در محل کار خود حضور یابند مطابق ایام غیرتعطیل محسوب می‌شود. 

تاسیسات حرارتی و برودتی در ایام تعطیلات خاموش می‌شود. 

* آغاز پرداخت وام‌های تحصیلی و ضروری از اول خرداد

ذوالفقار یزدان مهر  مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اعلام این خبر اظهار داشت: وام تحصیلی ویژه دکتری برای هر دوره سه ماهه به مبلغ 18 میلیون ریال (از طریق صندوق) و 21 میلیون ریال برای دریافت کنندگان وام از طریق بانک توسعه تعاون است.

وی افزود: همچنین وام ضروری ویژه دکتری به مبلغ 30 میلیون ریال برای هر دانشجو یک‌بار در طول مقطع تحصیلی پرداخت می‌شود.

یزدان مهر تصریح کرد: وام ضروری عادی تا سقف 6 میلیون ریال برای دانشجویان کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان اعلام کرد: با تامین اعتبارات لازم برای پرداخت وام های دانشجویان دکتری و همچنین وام ضروری سایر مقاطع تحصیلی امکان ثبت نام و تقاضای وام مذکور از اول تا بیستم خرداد ماه فراهم شده است.

وی افزود آخرین مهلت ارسال اسامی و لیست  وام های فوق روز یکشنبه 20 خرداد خواهد بود و لازم است دانشگاه‌ها نسبت به ثبت نام، تایید و ارسال لیست های وام تسریع کنند.

مشاور وزیر و رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: خوشبختانه با برنامه ریزی و تمهیدات بعمل آمده اعتبار وام ضروری از 44/7میلیارد تومان  در سال 96  با 47 درصد رشد به 65/2 میلیارد تومان در سال 97 افزایش یافته است.

یزدان مهر اضافه کرد: وام تحصیلی نیز از 134 میلیارد تومان عملکرد در سال 96 با 38 درصد رشد به  165 میلیارد تومان در سال97 افزایش یافته است. همچنین وام ویژه دکتری نیز در مجموع از 160 میلیارد تومان در سال 96 به 225 میلیارد تومان در سال 97 با هم افزایی بانک توسعه تعاون افزایش یافته است.

وی با توجه به پیگیری تعدادی از دانشجویان دوره دکتری درباره عدم پرداخت برخی فهرست های وام دانشجویی اظهار داشت: صندوق رفاه دانشجویان تمام لیست های وام دانشجویی را که به تایید معاون دانشجویی دانشگاه‌ها رسیده و به صندوق ارسال کردند را پرداخت کرده و هیچ فهرست وام دانشجویی در انتظار پرداخت در حوزه امور مالی صندوق نیست.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خاطر نشان کرد: چنانچه مواردی از سوی دانشجویان قابل طرح است، مراتب از سوی معاونت دانشجویی دانشگاه مربوطه به صورت مکتوب از صندوق پیگیری شود.

* برنامه جدید وزارت علوم برای مهارت‌افزایی دانشجویان کارشناسی

مجتبی شریعتی‌نیاسر معاون آموزشی وزیر علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: مقطع کارشناسی برای ما بسیار مهم است زیرا در واقع عملا شکل‌گیری فکر دانشجویان در دوره کارشناسی صورت می‌گیرد به طوریکه هم سن دانشجویان در آن زمان اقتضا می‌کند که تفکرشان شکل بگیرد و هم اساسا پایه علمی دانشجویان در دوره کارشناسی شکل می‌گیرد.

وی افزود: اگر ما در دوره کارشناسی بتوانیم به خوبی به دانشجویان خدمات دهیم جوانان ما بهتر می‌توانند به عرصه کار ورود پیدا کنند و غیرضروری به دنبال ادامه تحصیل غیر هدفمند نمی‌روند و این مساله نکته بسیار مهمی است.

شریعتی‌نیاسر اظهار داشت: به اعتقاد من دلیل ادامه تحصیل بخشی از کسانی که در دوره‌های تحصیلات تکمیلی ادامه تحصیل می‌دهند این است که کار مناسب پیدا نمی‌کنند و فکر می کنند که ادامه تحصیل بهتر از بیکاری است و به نوعی خود را سرگرم می‌کنند.

معاون آموزشی وزیر علوم از برنامه‌ریزی‌هایی برای اجرای طرح‌هایی در حوزه مهارت افزایی دانشجویان خبر داد و عنوان کرد: ما اگر بتوانیم از طریق مهارت افزایی بیشتر دانشجویان کارشناسی را به بازار کار ورود دهیم افزایش مهارت‌های تخصصی قطعا موفق تر هستند و رشد بی رویه حوزه تحصیلات تکمیلی هم کنترل می‌شود.

* برگزاری «طرح ولایت» در اردوهای معرفتی دانشگاه آزاد

حجت‌الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد، ارتقای اندیشه، معرفت و بنیه دینی، انقلابی ، فرهنگی و سیاسی را یکی از کارهای اساسی و بنیادی در فضای دانشگاهی عنوان کرد و اظهار داشت: معرفت‌افزایی از ماموریت‌ها و برنامه‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید مدیریتی این دانشگاه به شمار می‌آید که به صورت همه جانبه مدنظر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: طی چند ماه اخیر، اردوهای معرفتی متعددی برای دانشجویان علاقه‌مند در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شده و خوشبختانه رشد معنوی آنان را به همراه داشته است. در سال جاری هم یکی از برنامه‌های اصلی معاونت فرهنگی و دانشجویی برگزاری همین نوع برنامه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: این نوع برنامه‌ها، به صورت متمرکز و کشوری در برخی واحدهای دانشگاهی که از امکانات لازم برخوردار هستند، برگزار می‌‌شود. علاوه بر این قرار است تابستان امسال در اردوهای معرفتی، برنامه‌های ویژه‌ای از جمله طرح ولایت با حضور جمعی از منتخبان دانشجویی برگزار شود.

* مصوبه اعطای مدرک تحصیلی به فارغ‌التحصیلان غیر ایرانی جامعة‌ المصطفی «ص» ابلاغ شد

مصوبه ماده واحده «اعطای مدرک تحصیلی به فارغ‌التحصیلان غیر ایرانی جامعة‌ المصطفی صلی‌الله علیه و آله» توسط حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، برای اجراء به نهادهای مسئول ابلاغ شد.
در این مصوبه که در جلسه 805 شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد مورخ 14 شهریورماه سال 95 شورای عالی حوزه‌های علمیه به تصویب رسیده است، چنین آمده است:
«ماده واحده- مدیریت جامعة‌المصطفی صلی‌الله‌علیه و آله می‌تواند به طلاب غیرایرانی فارغ‌التحصیل سطوح 1 تا 4 فقه و اصول که مطابق شیوة مرسوم در حوزه‌های علمیه، در جامعة‌المصطفی صلی‌الله علیه و آله تحصیل نموده‌اند، با شرایط ذیل مدرک تحصیلی حوزوی اعطا کند.
متون درسی سطوح 1 و 2 جامعة‌المصطفی حداقل 85 درصد و سطوح 3 و 4 آن حداقل 90 درصد با سطوح همتراز در حوزة علمیه تطبیق کند.
صلاحیت اساتید راهنما، مشاور و داور پایان‌نامه‌ها، مورد تأیید مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه قرار گیرد.»
این مصوبه از جانب رئیس جمهور و رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اجراء به شورای عالی حوزه‌های علمیه، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و جامعة‌المصطفی العالمیه ابلاغ شده است.

* نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا اعلام شد

نظام رتبه‌بندی لایدن، نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های برتر دنیا در سال 2018 میلادی را منتشر کرد که بر اساس آن، 23 دانشگاه از ایران در جمع 938 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند. واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با 26 پله صعود در بین دانشگاه‌های جهان، در ردیف دوازدهمین دانشگاه ایرانی در رتبه‌بندی 2018 لایدن قرار گرفت.

لایدن یکی از نظام‌های معتبر ارزیابی دانشگاهی است که هر ساله دانشگاه‌های برتر دنیا را بر اساس شاخص‌های معتبر علم‌سنجی مورد ارزیابی و رتبه‌بندی قرار می‌دهد.

در سال 2018، دانشگاه‌های دنیا در 9 شاخص در قالب دو معیار کلی مرجعیت علمی و دیپلماسی علمی در لایدن مورد رتبه‌بندی قرار گرفتند. این ارزیابی‌ها از تولیدات علمی دانشگاه‌ها در سال‌های 2013 الی 2016 از پایگاه اطلاعاتی Web of Science استفاده کرده است.

معیار مرجعیت علمی (تاثیر علمی) از شاخص‌هایی چون مقالات یک درصد برتر، مقالات 5 درصد برتر، مقالات 10 درصد برتر و مقالات 50 درصد برتر بهره گرفته است.

معیار دیپلماسی علمی نیز از شاخص‌هایی چون همکاری علمی، همکاری بین‌المللی، همکاری صنعتی، همکاری علمی با فاصله جغرافیایی کمتر از 100 کیلومتر و همکاری علمی با فاصله جغرافیایی بیشتر از 5000 کیلومتر استفاده کرده است.

محمدجواد دهقانی، سرپرست ISC پس از تشریح شاخص‌های مورد نظر نظام رتبه‌بندی لایدن، گفت: بررسی دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی لایدن حاکی از آن است که هر ساله عملکرد دانشگاه‌های کشور در حال رشد بوده است. ایران همچون سال‌های گذشته در بین کشورهای اسلامی رتبه نخست را به لحاظ تعداد دانشگاه برتر را در اختیار خود دارد. همچنین ایران نسبت به دیگر کشورهای منطقه همچون عربستان، ترکیه و مالزی بیشترین رشد تعداد دانشگاه در بین دانشگاه‌های برتر دنیا را داشته است.

دهقانی ادامه داد: در سال 2018 دانشگاه‌های تهران، امیرکبیر، پزشکی تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، فردوسی مشهد، شیراز، تبریز، پزشکی شهید بهشتی، علوم و تحقیقات تهران، شهید بهشتی، صنعتی خواجه نصیر، اصفهان، گیلان، کاشان، پزشکی اصفهان، پزشکی شیراز، پرشکی تبریز، پزشکی مشهد، بوعلی سینا و شهید باهنر کرمان حضور یافتند.

وی خاطرنشان کرد: در سال 2017 میلادی، دانشگاه‌های تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، دانشگاه شیراز، فردوسی مشهد، تبریز، علوم پزشکی شهید بهشتی، علوم و تحقیقات تهران، شهید بهشتی، خواجه نصیرالدین طوسی، اصفهان، علوم پزشکی اصفهان، گیلان و علوم پزشکی شیراز قرار گرفته بودند.

سرپرست ISC گفت: همچنین در رتبه‌بندی لایدن در سال 2016، تعداد 14 دانشگاه تهران، صنعتی امیرکبیر، علوم پزشکی تهران، صنعتی شریف، تربیت مدرس، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، دانشگاه شیراز، فردوسی مشهد، تبریز، شهید بهشتی، علوم پزشکی شهید بهشتی، خواجه نصیرالدین طوسی و اصفهان در این رتبه‌بندی بودند.

وی ادامه داد: در سال 2015 میلادی نیز تعداد دانشگاه‌های کشور در این رتبه‌بندی به 13 دانشگاه رسید. دانشگاه صنعتی اصفهان، امیرکبیر، شریف، تبریز، علم و صنعت ایران، تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس، شیراز، فردوسی مشهد، علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی در سال 2015 میلادی در این رتبه‌بندی حاضر شدند.

در سال 2014 تعداد دانشگاه‌های ایرانی حاضر در این رتبه‌بندی به 12 دانشگاه رسید که شامل دانشگاه‌های امیرکبیر، تبریز، شریف، علم و صنعت ایران، صنعتی اصفهان، تهران، شهید بهشتی، تربیت مدرس، فردوسی مشهد، شیراز، علوم پزشکی تهران و دانشگاه آزاد اسلامی می‌شود.

در سال 2012 نیز هیچ دانشگاهی از کشور در بین دانشگاه‌های برتر دنیا حضور نداشت و در سال 2013 پنج دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شریف، تربیت مدرس، تهران و علوم پزشکی تهران در این نظام برای اولین بار جای گرفته بودند.

جایگاه واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در بین دانشگاه‌های جهان بر اساس رتبه‌بندی لایدن در سال 2017 میلادی، 682 بود که جایگاه این واحد در بین دانشگاه‌های جهان در سال 2018 میلادی به 656 رسیده است.

* اعتکاف رمضانیه دانشگاهیان در دانشگاه آزاد

ثبت‌نام جامعه دانشگاهی شهر تهران اعم از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌های تهران برای شرکت در اعتکاف رمضانیه تا ۱۳ خرداد ماه توسط معاونت فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات صورت می‌گیرد.

این مراسم معنوی که از ۱۵ تا ۱۷ خرداد ماه در محل مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود، با تشکیل حلقه‌های معرفتی، قرائت جمعی قرآن و ادعیه و سخنرانی اساتید حوزه و دانشگاه همراه خواهد بود.

مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی در زیربنایی به متراژ ۵۵۰۰ متر مربع در سه طبقه شامل زیرزمین، شبستان‌ها و مجموعه خدماتی در بام شمالغرب تهران واقع شده است.

این مسجد دانشگاهی با ظرفیت ۱۲۰۰ نمازگزار که یکی از بزرگترین مساجد دانشگاهی کشور با معماری اسلامی ایرانی است در کنار مقبره الشهداء واحد علوم و تحقیقات به عنوان کانون معنوی دانشگاهیان محسوب می‌شود.

آخرین مهلت ثبت‌نام برای شرکت در این مراسم معنوی، ۱۳ خرداد ماه است و پذیرش معتکفین از ساعت ۱۴ چهاردهم خرداد ماه آغاز و با افطار در مغرب هفدهم خرداد پایان می‌پذیرد.

دانشگاهیان شهر تهران می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات دانشجویی فرهنگی دانشکده‌های واحد علوم و تحقیقات، اداره کل فرهنگی و اجتماعی و مسجد امام علی (ع) این واحد دانشگاهی نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

حجت‌الاسلام حجت‌اله ذاکر، معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی با تبریک فرارسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان به همه استادان، کارکنان و دانشجویان، از تشکیل ستاد برنامه‌ریزی ماه رمضان در واحد علوم و تحقیقات با مشارکت کانون‌ها و هیات مذهبی دانشجویان خبر داد و گفت: در آخرین روز ماه شعبان المعظم، غبارروبی و عطرافشانی مسجد و نمازخانه‌های واحد صورت گرفت.

وی علاوه بر برنامه اعتکاف رمضانیه در روزهای ۱۵ تا ۱۷ ماه مبارک رمضان، از قرائت روزانه یک جزء از کلام الله مجید توسط دانشجویان قاری ممتاز کشوری، بیان احکام و پاسخگویی به مسائل شرعی، برگزاری دوره آموزشی روانخوانی قرآن کریم، برگزاری دوره آموزشی «تفسیر سوره مبارکه نور»، برگزاری محفل انس با قرآن کریم و جشن میلاد امام حسن مجتبی ع

عموعابدینی به عنوان «عضو هیات علمی موفق در کسب موقعیت و جایگاه بین‌المللی» شناخته شد

قاسم عموعابدینی استاد تمام دانشگاه تهران و قائم مقام واحد علوم و تحقیقات، همزمان با برگزاری اختتامیه هشتمین جشنواره بین‌الملل دانشگاه تهران، به عنوان «عضو هیات علمی موفق در کسب موقعیت و جایگاه بین‌المللی» شناخته شد.

* انتصابات آموزش عالی

در انتخاباتی که در محل سال همایش‌های بین الملل دانشگاه شهید بهشتی انجام شد، محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی  با رای اکثریت  عضو هیات رئیسه دوره ششم مجمع صنفی اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها ومراکز آموزش عالی وپژوهشی کشور انتخاب شد.

حسین سالار آملی ، قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با صدور حکمی کریم نجفی برزگر را به سمت رئیس شبکه دانشگاه‌های مجازی کشورهای اسلامی، وابسته به کمیته دائم همکاری‌های علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (COMSTECH) منصوب کرد.

* تشکیل کمیته ویژه مهارتی در دانشگاه آزاد برای اصلاح برنامه‌های دوره کاردانی

مسؤولان وزارت علوم از گسترش دوره‌های مهارت‌افزایی و کارآفرینی خبر می‌دهند و حتی در آخرین جلسه معاونان آموزشی دانشگاه‌های سطح یک و 2 مسأله اشتغال آفرینی در دانشگاه‌ها مطرح شد.

دانشگاه آزاد نیز در این مسیر قدم برداشته و به دنبال ایجاد رشته‌هایی با موضوع مهارت آفرینی است.

علیرضا رهایی معاون آموزشی دانشگاه آزاد گفت:‌ دانشگاه آزاد در دو بخش مدارس سما که دوره‌های کاردانی دارند و برخی واحدهای دانشگاه بخصوص مراکزی که در دوره‌های کاردانی دانشجو پذیرش می‌کنند، جهت‌گیری جدی به سمت مهارتی کردن برنامه‌ها دارد و چندین واحد دانشگاه آزاد این مسأله را دنبال می‌کنند.

وی افزود: در شورای برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد نیز این مسئله پیگیری می‌شود که کمیته مهارتی ویژه برای اصلاح برنامه‌های دوره کاردانی داشته باشیم.

* افزایش 20 درصدی سقف وام‌های صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد

پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه در این جلسه که به ریاست دکتر فرهاد رهبر و با حضور اعضا برگزار شد، با اشاره به روند تاسیس و فلسفه تشکیل صندوق رفاه دانشجویان، گزارشی از تعامل دانشگاه با بانک ملی ایران، مشکلات و الحاقیه شماره 3 ارائه کرد.

در ادامه سیدفضلی مدیر صندوق رفاه دانشجویان به نقش و جایگاه صندوق رفاه دانشجویان پرداخت و گزارش جامع و مبسوطی از عملکرد، چالش‌ها، معضلات و برنامه‌های راهبردی صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه ارائه کرد.

حسابرسی و بازرسی از عملکرد گذشته صندوق رفاه دانشجویان، شناسه‌دار کردن منابع ورودی و خروجی سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان، افزایش 20درصدی سقف وام های اعطایی صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با نرخ کارمزد 2/5 درصد و... از مصوبات جلسه هیات امنای صندوق رفاه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی بود.

* راه‌اندازی سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان

همچنین در این جلسه سرپرست صندوق رفاه و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی از راه‌اندازی سامانه یکپارچه صندوق رفاه دانشجویان خبر داد و گفت: ثبت درخواست تسهیلات الکترونیک، امکان درخواست تسهیلات و رسیدگی به صورت مکانیزه، شناسایی و صدور اسناد مکانیزه صندوق رفاه دانشجویان و نمایش انواع تسهیلات به متقاضیان از کارکردهای این سامانه است.

ارائه تسهیلات در قالب دانشجویی و کارکنان و اعضای هیات علمی، اراده خدمات بیمه‌ای و تهیه و تنظیم نگهداری حساب های صندوق رفاه از مهمترین کارکردهای صندوق رفاه دانشجویان و تسهیلات اعتباری دانشگاه آزاد اسلامی است.

* مرکز پردازش سریع حوزه هوایی راه‌اندازی شد

منوچهر منطقی دبیر ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره اجرای برنامه شناسایی توانمندی ها و نیازمندی های حوزه سخت افزاری و نرم افزاری هوایی در کشور، گفت: یکی از تلاش های ستاد در این زمینه حمایت از راه اندازی مرکز پردازش سریع بود که در دانشگاه تهران ایجاد شد.

وی افزود: پیگیری امور برای یکپارچه سازی ظرفیت های سخت افزاری موجود و تامین نیازمندی های این بخش یکی از اقدامات حمایتی ستاد برای راه اندازی این مرکز بود.در همین راستا نسبت به شناسایی زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری نیز اقدام کرده ایم.

به گفته منطقی، تدوین مهارت ها به منظور آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز مرکز را نیز در اولویت اقدامات خود قرار داده‌ایم تا هر چه زودتر نتایج مورد نیاز از خدمات این مرکز را در جامعه شاهد باشیم.

* مهلت ارسال آثار به دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی تمدید شد

حسین میرزایی دبیر دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: دبیرخانه دهمین دوره جشنواره بین‌المللی فارابی به دلیل تماس‌های علاقه‌مندان به ویژه مراکز علمی و ناشران به ثبت و ارسال آثار، یک ماه زمان ثبت اثر در سامانه را تمدید کرده است و این مدت قابل تمدید مجدد نیست.

میرزایی اضافه کرد: تداخل زمان دریافت آثار با تعطیلات نوروزی باعث شد تا علاقه‌مندان به موقع برای ثبت آثار اقدام نکنند و اکنون با تماس‌های آنها دبیرخانه تصمیم به تمدید زمان ثبت نام تا پایان خرداد ماه گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما