شناسهٔ خبر: 25736553 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

«مصادره» سمبل فیلم ضد اخلاق و چرک است

ملاقلی پور کارگردان سینما گفت:فیلم «مصادره» سمبل طنز های سخیف، چرک و ضد اخلاق، و درواقع نماد فیلم هایی است که در حال مصادره هویت ایرانی اسلامی هستند.

صاحب‌خبر -

«مصادره» سمبل فیلم ضد اخلاق و چرک استبه گزارش حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به پرمخاطب بودن آثار طنز سینمایی و  ثبت رکورد پر فروشترین  فیلم های گیشه  توسط اینگونه فیلم ها، چند هفته گذشته، برای تحلیل شرایط چند سال اخیر فیلم های طنز سینما، به بهانه فیلم «تگزاس» یاداشتی با عنوان « کدام سیاست مدیران جیب سینما را پر می‌کند؟ » را منتشر کردیم.

علی ملاقلی پور کارگردان جوانی است که تنها تجربه فیلم سازی اش، فیلمی است طنز که در موقع اکران به عنوان یک فیلم سالم توسط منتقدان ارزیابی شده بود . با این پیش فرض با او گفتگویی درباره نگاهش به آخرین آثار طنز سینما داشته ایم.

«مصادره» هویت ایرانی اسلامی را مصادره می کند

علی ملاقلی پور کارگردان فیلم سینمایی «قندون جهیزیه» در گفتگو با  حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: فیلم «مصادره» سمبل طنز های سخیف، چرک و ضد اخلاق، و درواقع  نماد فیلم هایی است که در حال مصادره هویت ایرانی اسلامی هستند.

 این فیلم بدترین فیلم تاریخ سینمای طنز ایران است، همه چیز را مصادره می کند. با ظاهر علیه اوپوزیسیون، اخلاق، ادب و فرهنگ را مصادره می‌کند.

شاید بتوان گفت اولین صحنه جنسی در سینمای ایران را این فیلم نشان می دهد که یک فاجعه است و فکر نکنم بعد از این فیلم، فیلم سخیفتری بتوانیم ببینیم.

تبلیغات «خجالت نکش» کم است

ملاقلی پور ادامه داد: در مقابل این فیلم، فیلم خجالت نکش جزء فیلم های طنز است که به شدت قصه گو، جذاب و سالم است، در عین حال نقد اجتماعی  هم دارد و بی تفاوت به پیرامونش نیست و البته هشدار هم به تماشاچی می‌دهد و  جالب است که بیشتر از فیلم مصادره نیزمی‌خنداند اما تفاوت این دو فیلم در این است که برای «مصادره» همه آماده هستند؛ فیلم تیزر تبلیغاتی و بهترین زمان اکران را دارد، اما فیلم «خجالت نکش»چون فیلم شریفی است، این حساسیت های تبلیغی برایش رعایت نشده است؛ درحالی که اگر همان جریان،سازمان ها و شورای صنفی از این فیلم حمایت می کرد،به طور قطع از« مصادره »بیشتر می فروخت.

 در «مصادره» میزان رضایت تماشاگر بالا نیست. در ورودی شاید استقبالش بالا باشد اما در خروجی این فیلم برای مردم رضایت مند نیست.

عوامل «مصادره» باید در آخرت مسئول باشند

وی ادامه داد : من متاسفم بر این مهر ننگی که به پیشانی افراد و عوامل تولید و تایید کننده این کار خورد. به نظر من نه در این دنیا که در دنیای دیگر باید پاسخگو باشند که در ذهن مردم چه تاثیری گذاشتند. شوخی های جنسی این کار دیگر غیر مستقیم نیست، اولین تصاویر مستقیم جنسی در سینمای ایران است.

شما به تیزر های این فیلم نگاه کنید،  رقص، کاباره، و به نوعی فرهنگ سرخوشی لحظه ای که به طور قطع این فیلمی نیست که مردم را رشد دهد.

این فساد اخلاقی درون این فیلم ها وقتی مکررا توسط مدیران تایید شود به مرور زمان  ترویج  هم می یابد.

من یک سوال دارم، نهاد های مدعی که توانایی های رسانه ای دارند، چرا پشت فیلم  خجالت نکش نمی ایستند؟

انتهای پیام/

 

نظر شما