شناسهٔ خبر: 25735370 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ناکامی داعش در صحرای سوریه

ارتش سوریه حمله داعش را به دو موضع نظامی در اطراف ایستگاه دوم در صحرای سوریه ناکام گذاشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، به نقل از  شبکه تلویزیونی المیادین، پس از عملیات نظامی ارتش سوریه که به بازپس گیری یک هزار و پانصد کیلومتر مربع در جنوب صحرای منطقه المیادین انجامید، گروه تروریستی داعش حملات خود در این مناطق را از سر گرفته است.

افراد مسلح داعش در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در استانهای مختلف سوریه، به مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در اطراف روستای فیضا و وادی الخور یورش بردند که ارتش سوریه و نیروهای هم پیمان توانستند این هجوم را دفع و از اجرای نقشه تروریستها که قصد قطع مسیر بین صحرای المیادین و صحرای بوکمال را داشتند، جلوگیری کنند؛ نقشه ای که به دنبال محاصره نیروهای ارتش مستقر در منطقه و مرتبط ساختن صحرای دیرالزور در وادی الفرات به صحرای حمص است.

نیروهای سوری همچنین حمله دیگر تروریست ها را در اطراف سد عویرض در صحرای سوریه دفع کرد و نیروهای مهاجم را به هلاکت رساند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2237090" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2136870/2237090?width=340&height=240"></script></div>

یکی از فرماندهان ارتش سوریه در گفتگو با خبرنگاران تاکید کرد که با این حمله متجاوزانه داعش به چندین موضع ارتش، با استفاده از همه نیروها و امکانات مقابله شد.گروه تروریستی داعش از طریق حملات خود تلاش می کند به وادی الفرات و در پی آن به تهدید مسیر المیادین و بوکمال باز گردد، همچنین به دنبال آن است که ارتش سوریه را سرگرم کند تا از پیگیری عملیات نظامی خود در صحرای سوریه برای از بین بردن بقایای این گروه تروریستی در آن و تامین کامل امنیت مرز عراق و سوریه در منطقه وادی الفرات، باز دارد.

یکی دیگر از فرماندهان ارتش سوریه گفت: «دریافتیم که اغلب تروریستها اتباع کشورهای مختلفی هستند، یعنی از کشورهای مختلف عربی و چچنی و دیگر کشورهای بیگانه».یکی از نظامیان سوری نیز افزود: «یکی از نقاط ارتش سوریه مورد هجوم قرار گرفت اما به یاری خدا توانستیم بر این نقطه تسلط یابیم و شماری از مسلحان داعش را به هلاکت برسانیم».

این حملات داعش با حملات هوائی ائتلاف بین المللی به مواضع ارتش سوریه در اطراف ایستگاه دوم در صحرای حمص همزمان شد. منابع نظامی تاکید کردند که هدف از این حملات هوائی ائتلاف بین المللی، مانع تراشی در روند عملیات ارتش سوریه برای از بین بردن کامل تروریستهای داعش در تمامی نقاط صحرای سوریه است.

نظر شما