شناسهٔ خبر: 25734246 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

ورزش و رمضان

یكی از ویژگی‌های روزه برای ورزشكاران نقش انسان‌سازی روزه است. وقتی ورزشكاری، گرسنگی و تشنگی یك ماهه را چشید و احساس كرد آن وقت یك ورزشكار فروتن، مطیع خداوند و صابر پرورش می‌یابد.

صاحب‌خبر -
محمدرضا تهرانی- * ماه مبارک رمضان فرصتی سبز برای خودسازی ورزشکاران است تا آنان به راز و نیازهای عاشقانه با پروردگار خود بپردازند. فرصتی که اگر رفت برای آمدنش باید سالی دیگر را به انتظار نشست!

* روزه برای ورزشکاران فضائل فراوانی از نظر بهداشتی، جسمی، روحی، معنوی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و روانی دارد.

* ورزشکاری که خود را مهمان خدا می‌داند، ذات باری تعالی را همواره و در همه لحظات شاهد و ناظر اعمال و رفتار خود می‌داند.

*ورزشکاران در ماه مبارک رمضان که ماه تهذیب عملی نفس و تزکیه گفتار و رفتار است، می‌تواند به طور منظم و مستمر به پرورش بعد روحانی و معنوی خویش بپردازند.

* ورزشکار روزه‌دار وقتی به تهذیب نفس خود پرداخت از شیطان دوری می‌کند و به دنبال کار شیطانی نمی‌رود و بر حفظ روابط اجتماعی خود کمک شایانی می‌کند.

* اثرات مثبت معنوی این ماه بر هیچ ورزشکاری پوشیده نیست اما ورزشکاران نباید از اثرات مثبت آن بر سلامت جسم غافل شوند. ثبات و تداوم فعالیت های فیزیکی، عنصری کلیدی برای حفظ سلامت و تناسب اندام ورزشکار روزه‌دار می‌باشد.

*روزه بهترین عامل تقویت کننده قوای روحی ورزشکار و تضعیف کننده سرکشی‌های نفسانی است.

*ورزشکار روزه‌دار با خودداری از تمامی خواسته‌های مشروع و نامشروع در طول مدت یک ماه صابر و مقاوم می‌شود.

*ورزشکاری که روزه می‌گیرد از طریق تزکیه به قدرت پنهان معنوی می‌رسد و در جهت خودسازی و تقوی و اطاعت امر خدا تلاش می‌کند.

*یکی از ویژگی‌های روزه برای ورزشکاران نقش انسان‌سازی روزه است. وقتی ورزشکاری، گرسنگی و تشنگی یک ماهه را چشید و احساس کرد آن وقت یک ورزشکار فروتن، مطیع خداوند و صابر پرورش می‌یابد.

*ورزشکارانی که روزه می‌گیرند و به رحمت و لطف خداوند تمسک جسته باشند، بی تردید بر رقبای خود برتری دارند.

*ورزشکاری که توان غلبه و پیروزی بر نفس خود را نداشته باشد، چگونه می‌تواند در میدان خودسازی و نبرد و مسابقه بر حریف خود فائق آید!؟

نظر شما