شناسهٔ خبر: 25734105 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

همکاری ترکیه و قرقیزستان در حوزه توریسم

R1349/P36447/S8,89,1414/CT10

وزیر فرهنگ، اطلاعات و گردشگری قرقیزستان در سفر به ترکیه و دیدار با همتای ترک خود، ضمن گفتگو پیرامون توسعه همکاری‌ها در حوزه‌های مرتبط، طرح اقدامی را در حوزه گردشگری به تصویب رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از 24.کی‌جی، سلطان ژوماگول‌اف، وزیر فرهنگ، اطلاعات و گردشگری قرقیزستان در سفری به ترکیه با نومان کورتولماس، همتای ترک خود در آنکارا دیدار کرد. گفتگو و رایزنی در حوزه‌های فرهنگ و گردشگری اصلی‌ترین هدف این دیدار اعلام شده است.

در این دیدار دو طرف بر تقویت و توسعه روابط فرهنگی دوجانبه، تبادل تجربیات در حوزه گردشگری و همکاری در حوزه رسانه‌های گروهی و خبری بحث و گفتگو کردند. وزرای دو کشور همچنین یک طرح اقدامی در حوزه گردشگری را مورد تایید قرار دادند. به عنوان مثال بر اساس این طرح اقدام ترکیه کارکنان حوزه گردشگری و دانشجویان کارآموز قرقیز را در این زمینه آموزش خواهد داد. علاوه بر این، متخصصین حوزه گردشگری ترکیه به قرقیزستان سفر کرده و دوره‌های آموزشی عملیاتی را با امکانات خاصی برگزار خواهند کرد.

علاوه بر این، کورتولماس قول بازسازی دکوراسیون «سالن دوستی آیتماتف» را در کتابخانه ملی قرقیزستان به وزیر فرهنگ، اطلاعات و گردشگری این کشور، داد.

ترکیه و قرقیزستان هر دو عضو اتحادیه کشورهای ترک‌زبان بوده و ترکیه اقدامات بسیاری را در حوزه فرهنگی در قرقیزستان صورت داده است. مهم‌ترین اقدام فرهنگی ترکیه در قرقیزستان طی سال‌های اخیر افتتاح دانشگاه ترکی-قرقیزی ماناس در بیشکک بوده است. این دانشگاه که در سال 1995 مورد توافق دو کشور قرار گرفته(شروع به کار دانشگاه در سال 1997) و هم‌اکنون 300 عضو هیات علمی و بیش از 5000 دانشجو دارد.

انتهای پیام/

 

نظر شما