شناسهٔ خبر: 25734038 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

ذوالنوری با اشاره به وضعیت سیاسی عراق:

صدری‌ها گوشت ایران را بخورند استخوان آن را دور نمی‌اندازند

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است ممکن است السائرون اندکی از ایران به علت حمایت بیشتر از جریانات دیگر گلایه‌مند باشند اما هیچگاه ایران را رها نکرده و به دامن آل سعود نمی‌روند.

صاحب‌خبر -

مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه‌ملت، با اشاره به وضعیت سیاسی کنونی عراق و ائتلاف هایی که قرار است برای تشکیل دولت جدید ایجاد شود، گفت: از آنجایی که روح قالب بر جریانات سیاسی عراق روح فرهنگ اهل بیت(ع) و انقلاب است، مطمئنا به اختلاف جدی که بیگانگان و دشمنان عراق بتوانند از آن سود ببرند، بر نمی خورند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در نهایت یک دولت ائتلافی در خط ارزش های ملت مسلمان عراق حاصل می شود، عنوان کرد: در این باب کشمکش و چالش طبیعی است چرا که دولت ائتلافی بوده و هیچ کدام از جریان های سیاسی عراق به تنهایی نمی توانند دولت تشکیل دهند.

وی افزود: معتقدیم خروجی ائتلاف جریانات سیاسی عراق قطعا به نفع منافع ملی این کشور خواهد بود.

ذوالنوری در ادامه با اشاره به اداره حزبی و دموکراتیک جامعه عراق، اظهار داشت: در چنین جوامعی یا یک جریان سیاسی اکثریت را کسب می کند که آن هم ممکن است شکننده باشد و دائمی نیست و یا چند گروه با هم ائتلاف می کنند که در هر صورت معتقدیم منافع ملی عراق حفظ شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به موضع گیری اخیر جریان السائرون درقبال ایران و آمادگی برای توسعه روابط با کشورمان، اذعان داشت: حتی صدری ها اگر گوشت ایران را بخورند استخوان آن را دور نمی اندازد چرا که با سعودی ها که نوکران مستقیم آمریکا که سعودی ها هستند هیچ سنخیتی ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: ممکن است السائرون در مسائلی در درون عراق اختلاف داشته و از ایران گلایه مند باشد که از جریان دیگری حمایت بیشتری صورت گرفته اما اینکه تصور که آنها حاضر هستند جمهوری اسلامی را فروخته و در دامن آل سعود ملحد قرار بگیرند، غلط است./

پایان پیام

نظر شما