شناسهٔ خبر: 25734010 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

دبیرکل خانه صنعت معدن و تجارت در گفت‌وگو با ایلنا:

قیمت مواد پتروشیمی، بی‌رحمانه‌ در حال افزایش است/ تولیدکنندگان با مشکل بسته‌بندی و عرضه روبرو شده‌اند

دبیرکل خانه صنعت معدن و تجارت گفت: امروز مشکل اصلی تولیدکنندگان قیمت مواد پتروشیمی است که به صورت بی‌رحمانه‌ای در حال افزایش است.

صاحب‌خبر -

محمد رضا مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص تخصیص ارز 4200 تومانی به واحدهای تولیدی گفت: تا به امروز تمام نیازهای شرکت‌های تولیدی کشور تامین شده است و تمام آنها بدون هیچ مشکلی با معرفی از سوی بانک مرکزی به بانک عامل، توانسته‌اند ارز 4200 تومانی را تحویل بگیرند. حتی برخی شرکت‌ها به دلیل اینکه به ثبات این وضعیت اعتماد نداشتند بیشتر از سفارشات ماهانه خود درخواست دادند که دولت نیز آنها را تامین کرده است و هیچ مشکلی به وجود نیامده است.

دبیر کل خانه صنعت معدن تجارت ایران ادامه داد: امروز مشکل اصلی تولیدکنندگان قیمت مواد پتروشیمی است که به صورت بی‌رحمانه‌ای در حال افزایش بوده و اصلا به هیچ نهادی پاسخگو نیستند.

وی مدعی شد: این شرکت‌ها با کاهش عرضه قیمت را افزایش می‌دهند که این مشمول قانون انحصار و تبانی می‌شود و این تخلف قضایی است.

دبیر کل خانه صنعت معدن تجارت ایران یادآور شد: زمانی که ارز تک‌نرخی اعلام شد قیمت‌ها تا حدودی کاهش پیدا کرد اما پس از آن با انجام بازی کاهش عرضه و افزایش تقاضا قیمت‌ها را دوباره به حالت قبل برگرداندند.

وی گفت: متاسفانه این مشکل به حدی جدی شده است که تولیدکنندگان امروز با مشکل بسته‌بندی و عرضه روبرو شده‌اند و علاوه بر کمبود در بازار باید مواد خود را با قیمت گزاف نیز تهیه کنند.

نظر شما