شناسهٔ خبر: 25733967 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

کریمی:

تداوم گرانی مسکن به رکود جدید در بازار منجر می شود

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: تداوم افزایش قیمت در بازار مسکن در رکود چند ساله در این بازار منجر می شود.

صاحب‌خبر -

حمدالله کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،گفت:باید پذیرفت در حال حاضر قیمت مسکن و نرخ اجاره بهای مسکن با دستمزد و درآمد بسیاری از خانواده ها متناسب نیست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در کشور مسکن به عنوان یک کالای سرمایه ای محسوب می شود که البته از این موضوع سوداگران سوء استفاده می‌کند
نماینده مردم شهرستان بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی افزود: در مدت اخیر سوداگران بخش مسکن با ایجاد فضای روانی تلاش کردند تا قیمت ها را گران کنند که بطور طبیعی این موضوعات به زیان متقاضیان واقعی خرید مسکن است.
کریمی در ادامه گفت و گوی خود با خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد: بازار مسکن در چند سال گذشته با رکود روبرو بوده اما برای خروج از رکود سیاست‌های صحیح به کار گرفته شود چرا که با گرانی بازار مسکن با رونق دائمی روبرو نمی شود و می‌توان عنوان کرد که افزایش غیرمنطقی مسکن زمینه‌ساز رکود چند ساله در در بازار خواهد بود.

وی با بیان اینکه تداوم افزایش قیمت در بازار مسکن در رکود چند ساله در این بازار منجر می شود، تصریح کرد: با توجه به جمعیت جوان کشور و نیاز به مسکن باید با برنامه‌ریزی مناسب افزایش تولید مسکن زمینه ایجاد تعادل در بازار را فراهم کرد تا متقاضیان واقعی خرید خانه بتوانند مسکن را با قیمت مناسب تامین کنند.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد:باید برنامه ریزی ها به نحوی باشد که بخشی از نقدینگی های سرگردان و تسهیلات مسکن بیشتر در بخش تولید بکار گرفته شود تا میزان عرضه و تقاضا در بازار متعادل شود./
پایان پیام

نظر شما