شناسهٔ خبر: 25733398 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

مقدم مطرح کرد

ریشه گستاخی وزیر خارجه آمریکا

احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به مواضع ضدایرانی اخیر وزیر خارجه آمریکا و سخنرانی شدیدالحن او بر علیه مقامات کشورمان اظهار داشت: پمپئو علناً گمانه‌زنی‌ها درباره عزم آمریکا برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را عینیت بخشید و خود را در موضع دفاع از حقوق مردم ایران گذاشت و از زبان آنان سخن گفت، دولت را مکلف کرد با پذیرش شروطی به سر میز مذاکره برگردد و ایران را در منظر بین‌المللی حامی تروریست نشان داد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی مؤتلفه تصریح کرد: اگر دولتمردان بعد خروج آمریکا حاضر نمی‌شدند به هر قیمتی برجام را ادامه دهند، وزیر خارجه آمریکا جرأت چنین سخنانی را به خود نمی‌داد.

احمدعلی مقدم عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با اشاره به مواضع ضدایرانی اخیر وزیر خارجه آمریکا و سخنرانی شدیدالحن او بر علیه مقامات کشورمان اظهار داشت: پمپئو علناً گمانه‌زنی‌ها درباره عزم آمریکا برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی را عینیت بخشید و خود را در موضع دفاع از حقوق مردم ایران گذاشت و از زبان آنان سخن گفت، دولت را مکلف کرد با پذیرش شروطی به سر میز مذاکره برگردد و ایران را در منظر بین‌المللی حامی تروریست نشان داد.

وی با اشاره به سخنان پمپئو مبنی بر اینکه ایرانی‌ها باید انتخاب کنند که چه نوع دولتی می‌خواهند، افزود: گمان می‌کنم وی دچار ناشنوایی انتخابی شده است. آیا وی در طول ۴۰ سالی که از انقلاب می‌گذرد شعار‌های ضد آمریکایی مردم را نشنیده است؟ در همه صحنه‌ها و میدان‌ها مردم مدام با صدای رسا انزجار خود را از دولتمردان آمریکایی فریاد زدند و بر پایبندی به انقلابی که برای آن از جان گذشتند و استقلالی که به قیمت از دست دادن جوانان خود به دست آوردند و آن را به این راحتی از دست نمی‌دهند، پا فشاری کردند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی با بیان اینکه او با اعلام شروط دوازده گانه برای ادامه مذاکرات برای ایران از موضع تهدید سخن گفت، خاطرنشان کرد: وی ایران را به «قوی‌ترین تحریم‌های تاریخ» و «فشار بی‌سابقۀ مالی بر رژیم ایران» تهدید کرده و می‌افزاید: «مردم ایران باید رهبرانشان را انتخاب کنند.»

مقدم تصریح کرد: اگر دولتمردان بعد خروج ترامپ از برجام ساز ادامه مذاکرات بر سر برجام با اروپا را کوک نکرده و از موضع ضعف بر خورد نمی‌کردند و نشان نمی‌دادند حاضرند به هر قیمتی برجام را ادامه دهند وی جرأت ایراد چنین سخنان سخیفی را به خود نمی‌داد.
این کارشناس سیاسی ادامه داد: نوک پیکان تحریم‌ها متوجه اقشار مردم است و باید به وی گفت: شما که بیان می‌کنید "ما در کنار بزرگترین قربانیان حکومت ایران ایستاده‌ایم؛ مردم ایران. " از تحریم مردم بوی حمایت بر نمی‌خیزد و این تناقض گفتار مقامات آمریکایی به وضوح مشخص است.
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی مطرح کرد: او با وقاحت می‌گوید "رهبر ایران تا ابد زنده نخواهد بود و مردم ایران هم تا ابد تن به فشار خودکامگان نخواهند داد. " ضمن اینکه باید گفت: به کوری چشم شما و همه بدخواهان نظام به یاری خدا رهبر فرزانه انقلاب تا تحویل نظام به صاحب اصلی آن حضرت مهدی (عج) سایه سر ایشان بر سر این ملت مستدام خواهند ماند و درست است که مرگ سرنوشت مختوم همه انسان‌ها است مگر بعد از رحلت امام راحل (ره) پیش‌بینی فروپاشی نظام اسلامی را نکردید، اما دیدید ارکان نظام استوارتر از تصور شما است و پایه‌های نظام قائم به فرد نیست به درستی که یک روز مرگ شما را نیز درمی یابد آنگاه تاریخ در مورد جنایات ضد بشری شما در حمایت ار رژیم‌های خودکامه منطقه و سرکوب مردم بی‌گناه قضاوت خواهد کرد.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: وی در حالی به پشتوانه همپیمانان منطقه‌ای خود همچون اسرائیل، آل سعود و دیگر رژیم‌های مرتجع منطقه می‌بالد و ادعا می‌کند به حمایت آنان تجاوز‌های ایران را متوقف می‌کند! انگار ندیدند چگونه پوزه مزدور خود در منطقه (داعش) توسط ایران به خاک مالیده شد، عبرت نگرفته و فراموش کرده است بداند تکیه به رژیم‌های پوشالی منطقه که در ظلم به ملت خود و ملت‌های مظلوم فلسطین، سوریه، عراق و یمن یدی طولانی دارند عاقبت دامن‌گیر آنان خواهد شد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی تصریح کرد: در حالی وی ایران را به‌عنوان رژیم فاسد، شرم‌آور و خطرناک منطقه یاد می‌کند که این موارد دقیقاً خصوصیات نظام متبوع
کشور خود و انگار ناشنوا شده است. مگر صدای اعتراض جهانی را در محکومیت کشتار رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیانی که برای دفاع از حق مشروع خود برای بازگشت به سرزمین پدری خود راهپیمایی بازگشت را به راه انداختند و با سرکوب وحشیانه این رژیم مواجه شدند و مردم دنیا در راهپیمایی‌های اعتراضی خود این رژیم را شرم‌آور، خطرناک و فاسد نامیدند نه ایران را نشنیدند.

مقدم عنوان داشت: از خلال شروط دوازده‌گانه آمریکا تنها یک هدف دنبال می‌شود؛ تغییر ماهیت نظام ایران؛ هر چند هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت خارجه نیز این موضع را رد نکرده است که آمریکا به دنبال تغییر حکومت در ایران است و گفته است دولت ترامپ از چنین تغییری استقبال خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اذعان داشت: مدنظر پمپئو در ایراد این سخنان وقیح و بی‌شرمانه گویی تلویحاً از خلال ارائه فهرست دوازده‌گانه تسلیم بی‌قیدوشرط ایران و واگذاری عزت و استقلال ایرانیان بود تا اینکه بخواهد راهی برای مذاکره باز کند.

این فعال سیاسی ادامه داد: اخیراً مشاور حقوقی ترامپ نیز با منافقین دیدار کرده و تلاش آنان برای تغییر نظام در ایران را مورد ستایش قرار داده است دیگر به چه نحوی باید دشمنی خود را با ایران و تغییر ماهیت حکومت در ایران نشان دهند همه این تلاش‌های آنان تنها در براندازی نظام خلاصه می‌شود.

مقدم تأکید کرد: مقامات سیاسی آمریکا نمی‌دادند مردم از گروه‌های تروریستی فاشیستی همچون منافقین که دستانشان به خون ۱۷ هزار نفر ایرانی آلوده است، منزجرند و به چه حقی آنان به خود این اجازه را می‌دهند که با قاتلان مردم بده و بستان راه انداخته و نشست و برخاست داشته باشند این خود واضح‌ترین دلیل است که شما خیرخواه مردم ایران نیستید.

وی با طرح این سؤال که چگونه به خود اجازه می‌دهید و انتظار دارید در حالی که با بدخواهان مردم در حال دسیسه و طرح توطئه هستید مورد اعتماد مردم واقع شوید، عنوان داشت: مردم از شما جز ایجاد فتنه، آشوب و جاسوسی و غارت منابعشان خاطره دیگری در ذهن ندارند.

این کارشناس سیاسی عنوان داشت: ترامپ با انتخاب دو شخص ضدایرانی در بالاترین پست‌های کلیدی سیاست‌های ضد ایرانی او ماهیتی علنی‌تر یافته است با انتخاب مایک پمپئو برای وزارت خارجه و جان بولتون به‌عنوان مشاور امنیت ملی و خروج از برجام نشان داد از اینکه در جبهه مقابله با محور مقاومت مزدوران داعشی او نتوانستند کاری از پیش ببرند و ۷ تریلیون دلاری که به‌زعم خود هزینه پیشبرد سیاست‌های منطقه‌ای خود کرد همه را بر باد فنا دید از ایران عصبانی است به قول شهید بهشتی: «آمریکا عصبانی باشد و از این عصبانیت بمیرد».

مقدم با اشاره به اینکه باید در حسن نیت آمریکایی‌ها شک کرد، افزود: وی در جایگاهی نیست که اجازه دخالت در امور داخلی ایران را داشته باشد اگر واقعاً دغدغه حقوق بشر را دارید به همپیمانان منطقه‌ای خود که در کشت‌وکشتار مردم خود یدی طولانی دارند یا رژیمی که دستش به خون فلسطینیان آلوده است اعلام برائت و انزجار کنید و آنان را مورد حمایت قرار ندهید.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی اظهار کرد: مردم ایران سیاهه جنایات آمریکا را در قبال مردم ایران فراموش نکرده‌اند، جنایاتی همچون؛ کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲، تدارک حمله به طبس، پشتیبانی لجستیکی و نظامی از صدام در جنگ تحمیلی، حمایت از گروهک‌های تروریستی همانند داعش، منافقین، جیش العدل که دستانشان به خون ایرانی‌ها آلوده است، سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ایران در آب‌های خلیج فارس، بلوکه کردن دارایی‌های ایران، سال‌ها تحریم بر علیه مردم ایران، تصویب ده‌ها قطع‌نامه ضدایرانی در سازمان ملل به بهانه حمایت ایران از محور مقاومت، دخالت در امور داخلی ایران و چپاول ثروت‌های بین‌المللی کشور به بهانه‌های واهی تنها چند مورد از این لیست بلندبالا است.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: مردم ایران دریافته‌اند که اختیار، سرنوشت، پیشرفت، عزت و اعتبارشان تنها به دست خودشان محقق می‌شود شما بهتر است تاریخ رشادت‌ها و پایمردی‌های ایران را مطالعه کنید برای هیچ ملتی جز با زیرپا گذاشتن عزت ملیشان چیزی به ارمغان نیاوردید و خاطره استعماری شما در ذهن همه ملت‌ها تا ابد پابرجا است، مردم ایران به رهبری مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای با بصیرت‌تر از گذشته گول توهمات شما را نمی‌خورند تا کنون نتوانستید غلطی کنید من بعد نیز هم هیچ غلطی نمی‌توانید، کنید.

نظر شما