شناسهٔ خبر: 25733380 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خلف وعده وزارت ورزش پیش چشم رئیس جمهور/ سکه های طلای مدال آوران ورزشی آب رفت

وزارت ورزش و جوانان با خلف وعده تعداد سکه‌های مدال آوران مسابقات مختلف را کاهش داد تا در مراسم تجلیل بهت و تعجب خاصی در چهره آن‌ها دیده شود.

صاحب‌خبر -

///آب رفتن سکه های مدال آوران در شب دبدار ورزشی ها با رئیس جمهوربه گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مراسم تجلیل از قهرمانان و ورزشکاران با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس سران برگزار شد. در حاشیه این مراسم از ورزشکاران شنا، شیرجه و واترپلو که در طی سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ موفق به کسب افتخارات در رقابت‌های مختلف شده‌اند و همچنین مدال آوران بازی های همبستگی کشورهای اسلامی تجلیل و قدردانی شد.

قبل از شروع بازی های هم بستگی کشورهای اسلامی قرار بر این شد در مسابقات انفرادی به مدال آوران طلا 20 سکه، نقره 12 سکه و برنز 8 سکه اهدا شود و در بخش تیمی به دارندگان مدال طلا 10، نقره 6 و برنز 4 سکه تعلق بگیرد.

اما  اتفاق دیگری در سالن اجلاس سران رخ داد و به ورزشکاران شنا، شیرجه و واترپلو چیزی کمتری از نصف سکه ها تعلق گرفت.

در شنا و در بازی های کشورهای اسلامی مهدی انصاری یک برنز انفرادی و دو برنز تیمی، جمال چاووشی فر و سینا غلامپور با دو برنز تیمی، بنیامین قره حسنلو و آریا نسیمی شاد به یک برنز تیمی رسیدند. با این حساب مهدی انصاری باید 16 سکه، چاوشی فر و غلام پور هر کدام 8 سکه و قره حسنلو و نسیمی شاد هر کدام 4 سکه دریافت می کردند. این در حالی است که مهدی انصاری پنج و نیم سکه، غلام پور و چاوشی فر سه و نیم سکه، قره حسنلو و نسیمی شاد نیز هر کدام دو و نیم سکه دریافت کرده اند.

کادر فنی نیز که قبل از این قرار بود پاداشی همانند ورزشکاران دریافت کنند از این تبعیض وزارت ورزش و جوانان بی نصیب نماندند. کشتکار سرمربی تیم شنا دو سکه و حضرتی مربی تیم یک و نیم سکه دریافت کردند.

واترپلو نیز در بازی های کشورهای اسلامی مدال نقره کسب کرد. بر اساس مصوبه ستاد عالی بازی های کشورهای اسلامی هر کدام از بازیکنان باید 6 سکه پاداش می گرفتند که این تعداد به 5 سکه کاهش یافت. ضمن این که پاداشی به سرمربی خارجی این تیم تعلق نگرفته است.

در رشته شیرجه نیز  مجتبی ولی پور با دو مدال طلای تیمی و یک طلا انفرادی تنها بیست سکه دریافت کرده اند.

خشایار حضرتی مربی تیم ملی شنا نیز با ابراز نارضایتی از پاداش وزارت ورزش و جوانان گفت: متاسفم. به من به عنوان مربی یک و نیم سکه تعلق گرفته است. معیار اهدای سکه ها مشخص نیست. خود وزارت این تعداد سکه را قبل از بازی ها مصوب کرده بود. روحیه شناگران در آستانه بازی های آسیایی با این پاداش ها به شدت پایین آمده است. 

جمال چاووشی فر ملی پوش شنا نیز در این باره گفت: رشته ما هیچ گاه مورد توجه نبوده است. مسئولان بی قاعده به رشته هایی مانند فوتبال کمک می کنند و بی قاعده از پاداش های ما کم می کنند. 
البته با پرس و جوی خبرنگار ما مشخص شد همه ورزشکاران با کاهش سکه ها مواجه بوده اند.

سعید رضا کیخا ژیمناستیک کار مدال آور کشورمان در بازی های کشورهای اسلامی در این باره گفت: زمانی که متوجه شدم تعداد سکه ها تغییر کرده است ، تعجب کردم. در مراسم به ما گفتند تعداد سکه ها برای مدال آوران بازی های کشورهای اسلامی در سایت وزارت ورزش و جوانان به اشتباه درج شده بود به همین دلیل من باز هم به سایت وزارت مراجعه کردم و خبر پاداش مدال آوران با زی های کشورهای اسلامی را دیدم اما همه چیز مثل قبل بود.

 

این تصویر سایت وزارت ورزش و جوانان است که نشان می دهد با تصویب ستاد عالی بازی های کشورهای اسلامی به ترتیب به دارندگان مدال های طلا ،نقره و برنز در رشته های انفرادی 20 ،12 و 8 سکه طلا و به مدال آوران رشته های تیمی نیز نصف این تعداد تعلق می گیرد. چطور ممکن است تعداد سکه های مدال آوران در سایت وزارت ورزش و جوانان به اشتباه درج شود و تا کنون و گذشت بیش از یک سال نیز اصلاح نشده باشد. پای عمل و پرداخت سکه ها که به میان آمد وزارت ورزش ترجیح داد مصوبات خود را اشتباه بنامد، با روحیه ورزشکاران در آستانه بازی های آسیایی جاکارتا بازی کند و بدون دلیل پاداش ورزشکارانی که زندگی خود را برای ورزش گذاشته اند و بیشتر آن ها منبع درآمدی به جز ورزش ندارد کاهش دهد. مطمئنا پاداش و جایزه یکی از بزرگ ترین انگیزه های ورزشکاران برای کسب مدال در میدان های بین المللی است  اما با روشی که وزارت در پیش گرفته است ورزشکاران ضمن از دست دادن اعتمادشان به قول ها برای ادامه کار دلسرد خواهند شد.

انتهای پیام/

کم کاری وزارت ورزش در پراخت هدایای ورزشکاران 

نظر شما