شناسهٔ خبر: 25733275 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جام جهانی 2018؛

پسران صحرا در فکر کارهای بزرگ

بعد از سال‌ها غیبت پسران صحرا توانستند در رقابت با ساحل عاج به عنوان تیم نخست گروه جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ تیم ملی فوتبال مراکش تاکنون در سه دوره جام‌ جهانی حضور داشته‌ و در سال ۱۹۷۶ و۲۰۱۸ قهرمان جام ملت های آفریقا شده‌ است. رنار اهل فرانسه است. از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌ می‌توان به باشگاه فوتبال کن اشاره کرد. وی به عنوان سرمربی سابقه قهرمانی در جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۲ به همراه تیم ملی فوتبال زامبیا و جام ملت‌های آفریقا ۲۰۱۵ به همراه تیم ملی فوتبال ساحل عاج را در کارنامه دارد. وی اکنون به عنوان سرمربی تیم ملی مراکش سکان هدایت این تیم را بر عهده دارد.

مراکش بعد از سال‌ها توانست جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد. این تیم آفریقایی آخرین بار در سال ۱۹۹۸ در جام جهانی در گروه نخست با برزیل، نروژ و اسکاتلند هم‌گروه بود که از صعود به مرحله بعد بازماند. این تیم در جام ملت‌های آفریقا قهرمان شده که به سال ۱۹۷۶ برمی‌گردد. این تیم در چهار دوره حضور خود در جام جهانی تنها یک بار توانسته به دور دوم راه یابد که آن دوره سال ۱۹۸۶ بود که مراکش توانست راهی دور دوم جام جهانی شود.

با این حال بعد از سال‌ها غیبت پسران صحرا توانستند در رقابت با ساحل عاج به عنوان تیم نخست گروه جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورند. فرصت خوبی که حالا در اختیار مراکشی‌ها قرار گرفته تا بتوانند خود را به باشگاه‌های بزرگ دنیا نشان دهند.

 

مراکش

 

اسامی بازیکنان اصلی تیم ملی مراکش به شرح زیر هستند:

منیر المحمدی، رضا التکناوتی، یاسین بونو، نبیل درار، مروان داکوستا، مهدی بن عطیه، أشرف حکیمی، حمزه مندیل، غانم سایس، سفیان امربط، یوسف آیت بناصر، بدر بانون، کریم الأحمدی، مبارک بوصوفه، امین حارث، یونس بلهنده، فیصل فجر، نورالدین امرابط، حکیم زیاش، ایوب الکعبی، خالد بوطیب، عزیز بوحدوز و مهدی کارسیلا.

همچنین از سوی رنار سرمربی تیم مراکش یوسف النصیری، ولید حجام ونصیر المزراوی در لیست انتظار قرار دارند تا در صورت مصدومیت یا مشکل خاص به تیم ملی اضافه بشوند.تیم ملی مراکش در جام جهانی با تیم های ایران، پرتغال و اسپانیا همگروه است.

نظر شما