شناسهٔ خبر: 25733267 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تهران| انفجار شدید در ساختمان مسکونی/ مصدومیت ۶ نفر و خسارت به ۱۰ خودرو

R1370/P1014142/S2,25,1392/CT1

سخنگوی آتش‌نشانی تهران از وقوع انفجار شدید در یک ساختمان مسکونی در محله دولت‌آباد خبر داد و گفت: بر اثر این حادثه ۶ نفر مصدوم شده و به ۱۰ خودرو خساراتی وارد شد.

صاحب‌خبر -

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا با اعلام خبر انفجار شدید ساختمان در دولت‌آباد درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 1:21 بامداد امروز صدای انفجار شدید، آرامش ساکنان محله دولت‌آباد، خیابان پروین اعتصامی را برهم زد که در پی اطلاع‌رسانی این حادثه به سامانه 125، آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی با امکانات لازم و در مدت زمان سه دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان پنج طبقه مسکونی بود که در هر طبقه چهار واحد حدوداً 80 متری وجود داشت؛ در طبقه اول این ساختمان انفجار شدیدی رخ داده که بر اثر آن دو واحد در طبقه اول کاملاً تخریب شده، دیوارهای داخلی و بیرونی این دو واحد پس از تخریب به داخل خیابان ریخته و دو واحد مجاور در طبقه اول نیز خساراتی دیده و تقریباً تمامی واحدها در طبقات دیگر نیز خساراتی دیده بودند.

وی خاطرنشان کرد: بر اثر این حادثه شیشه، در و پنجره‌های این ساختمان و ساختمانهای مجاور شکسته شده و بیش از 10 دستگاه خودروی سواری پارک شده در خیابان به علت ریزش قطعات جدا شده از ساختمان، خسارت دیده بودند.

ملکی با بیان اینکه بر اثر این حادثه تعدادی از ساکنان داخل منازل محبوس شده بودند، متذکر شد: این افراد با توجه به وضعیت به وجود آمده پس از انفجار به تنهایی قادر به خروج از ساختمان نبودند که آتش‌نشانان پس از ورود به ساختمان حدود 25 نفر از ساکنان را به سلامت به خارج ساختمان هدایت کردند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران افزود: خوشبختانه این حادثه منجر به آتش‌سوزی نشده بود و بر اثر این انفجار پنج نفر از ساکنان شامل دو خانم و سه آقا و یکی از کارگران پرتلاش خدمات شهری که در آن ساعات در خیابان مشغول پاک‌سازی معبر بود، آسیب دیدند.

وی با بیان اینکه چهار نفر از مصدومان سرپایی مداوا شدند، ادامه داد: دو نفر از مصدومان (یک آقا و یک خانم) برای ادامه مداوا به مراکز درمانی منتقل شدند.

ملکی درباره علت بروز این حادثه یادآور شد: کارشناس سازمان آتش‌نشانی در محل حادثه حاضر شد که نشت گاز، ایجاد شعله و انفجار یکی از محتمل‌ترین علت این حادثه عنوان شد.

انتهای پیام/

نظر شما