شناسهٔ خبر: 25733250 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به قدسنا عنوان کرد:

دستاورد مهم سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی/ همه کشورها رفتار ترامپ را سرزنش کردند/ تبلور بیانات رهبر معظم انقلاب درباره عریان‌تر شدن چهره آمریکا

دکتر لاریجانی در پاسخ به خبرنگار قدسنا تاکید کرد: در این اجلاس نمایندگان پارلمان‌ها با آزادی و صراحت رفتار آمریکا تقبیح کردند، اینها نشان می دهد که ذهنیت روشن‌تری نسبت به رفتارهای آمریکا به وجود آمده است. این همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند مبنی بر اینکه چهره جدید آمریکا عریان‌تر شده است.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی پس از پایان سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار قدسنا درباره راهکار تقابلی جهان اسلام در برابر اقدام ترامپ در زمینه اعلام پایتختی قدس برای رژیم صهیونیستی، بیان داشت: از ابتدای اجلاس تقریبا همه کشورها رفتار آمریکا را سرزنش کردند. گاهی با ادبیات تند به این موضوع اشاره کرده و تاکید داشتند که به هیچ‌وجه کشورهای اسلامی رفتار ترامپ را قبول ندارند. در این اجلاس نمایندگان پارلمان‌ها با آزادی و صراحت نظراتشان را مطرح کرده و با تقبیح رفتار آمریکا تاکید داشتند که چنین موضوعی قابل قبول کشورهای اسلامی نیست. اینها نشان می دهد که ذهنیت روشن‌تری نسبت به رفتارهای آمریکا به وجود آمده است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های روسای مجالس سنای پاکستان، ترکیه، اندونزی و الجزایر درباره آمریکا گفت: اینها نشان می دهد که در جغرافیای متنوع جهان اسلام سمت و سوی خاصی پدید آمده است و رفتارها به یک سو حرکت کرده است. این همان نکته‌ای است که مقام معظم رهبری به آن اشاره داشتند مبنی بر اینکه چهره جدید آمریکا عریان‌تر شده است. این به خاطر ادبیات رئیس‌جمهور جدید آمریکاست که به دلیل آن کشورهای دیگر راحت‌تر شرایط را درک می‌کنند.

 

به گفته لاریجانی، کشورهای اسلامی درک درستی از ظرفیت های جهان اسلام و ارتباطات سیاسی و امنیتی پیدا کرده‌اند که این دستاورد خیلی مهمی است.

 

پایان سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی شب گذشته با صدور بیانیه پایانی خاتمه یافت. در بیانیه پایانی این اجلاس ضمن تقبیح اقدام دولت آمریکا علیه قدس، بر حق ملت فلسطین برای مقاومت با همه انواع آن تاکید شده است.


انتهای پیام/م.ش/م.ت/22

نظر شما