شناسهٔ خبر: 25733086 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

آذربایجان غربی| واحدهای تولیدی و صنعتی خوی برای دریافت تسهیلات بانکی مشکل دارند

R41361/P1014142/S6,48/CT1

فرماندار خوی گفت: متاسفانه برخی از واحدهای تولیدی که وام‌هایی از بانک گرفته بودند و نتوانستند بدهی خود را تسویه کنند کمتر توانسته‌اند از کمک‌های مالی دولت برخوردار شوند و اغلب واحدهای تولیدی و صنعتی خوی در دریافت تسهیلات بانکی مشکل دارند.

صاحب‌خبر -

محمد عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار داشت: در طول سه سال گذشته در شهرستان خوی برای تزریق اعتبارات کم بهره و سرمایه در گردش به شرکت‌ها و کارخانه‌های تولیدی مختلف اقداماتی صورت گرفته که سبب شده  مشکلات کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی و صنعتی برطرف شود و در حال جذب اعتبارات طرح‌های تولیدی در شهرستان خوی تا اواخر تیر ماه هستیم.

فرماندار شهرستان خوی افزود: برنامه ریزی‌های کثیری در واحدهای تولیدی و صنعتی ایجابی و ایجادی صورت گرفته که سبب ایجاد اشتغال بیشتر شده که در این صورت نرخ بیکاری در شهرستان خوی کم خواهد شد.

وی گفت: در طول سه سال اخیر واحدهای تولیدی که مشکل مالی داشتند بدهی‌های خود را پرداخت کرده‌اند و برخی از واحدهای تولیدی که وام‌هایی از بانک گرفته بودند و نتوانستند بدهی خود را تسویه کنند کمتر توانسته‌اند از کمک‌های مالی دولت برخوردار شوند.

وی خاطر نشان کرد: عمده‌ترین مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان خوی مشکل فقدان خرید و بازاریابی محصولات است که نمی‌توانند در جامعه عرضه کنند لذا سبب انباشت محصولات در انبارهایشان می‌شود که به فروش رساندن آن‌ها بسیار سخت می‌شود.

عابدی افزود: انواع تولیداتی که در شهرستان خوی وجود دارد به کشورهای همسایه نیز صادر می‌شود.

وی افزود: مهم‌ترین مشکل اقتصاد در شهرستان خوی فقدان بازاریابی مناسب است که سعی بر این داریم این مشکل را نیز از بین ببریم.

عابدی تاکید کرد: یکی از محصولات مهم خوی در حیطه کشاورزی آفتابگردان است که با ورود محصولات مشابه از کشورهای دیگر خساراتی برای کشاورزان به وجود آورده است و در اقتصاد جامعه تأثیر گذاشته است و برخی اوقات سرمازدگی و بلایای طبیعی که رخ می‌دهد و محصولات کشاورزی از بین می‌روند مشکات را چندین برابر می‌کند.

انتهای پیام/ش

نظر شما