شناسهٔ خبر: 25732940 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دوازدهمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز/

ترویج آموزه‌ها و معارف قرآنی، قدم مهمی در راه حراست از کشور است

گروه فعالیت های قرآنی ـ حجت‌الاسلام والمسلمین حاجتی گفت: ترویج بیش از پیش آموزه‌های قرآنی، معارف قرآنی جامعه قطعا قدم مهمی در راه حراست از کشور است و در این سخن مبالغه نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز شب گذشته 3 خرداد همزمان با پنجمین شب برپایی نمایشگاه قرآن و عترت از این نمایشگاه دیدن کرد. 

وی با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به بازدید هر ساله خود از نمایشگاه قرآن اهواز گفت: الحق و الانصاف یکی از نعمات الهی که انقلاب اسلامی به ما ارزانی کرده است، برگزاری همین نمایشگاه قرآن در استان خوزستان و به ویژه نمایشگاه مرکزی در شهرستان اهواز است. ما نباید فرامواش کنیم اهواز که پایتخت دفاع مقدس بود، سنگر دفاع از تمامیت ارضی، شرافت و تمام داشته‌های ایران اسلامی بوده است. 

حاجتی گفت: دفاع مقدسی که با سنگر خوزستان ایران را نجات داد، در واقع ریشه در آموزه های قرآنی داشته است، شهدای ما مرهون آموزه های قرآنی بودند، آن آموزه های قرآنی فرزندان شایسته و خلفی را تربیت کرد که توانستند از ایران دفاع بکنند، به همین جهت است که ترویج بیش از پیش آموزه های قرآنی، معارف قرآنی جامعه قطعا قدم مهمی در راه حراست از کشور است و در این سخن مبالغه نیست. 

امام جمعه موقت اهواز اظهار کرد: اساسا قرآن برای حفظ و حراست بشر از آسیب ها نازل شده است، دستورات قرآن صراحت دارد که نماز را به پا دارید که از زشتی ها در امان بمانید، ما هر چه بیشتر به قرآن مراجعه کنیم نهاد خانواده را بیشتر حفظ می کنیم، همین طور امنیت روحی و روانی جامعه را حفظ و بالندگی جامعه را تضمین می کنیم و این عین محتوای قرآنی است. 

وی ادامه داد: امروز در خانواده های متدین آسیب ها کمتر است، روی آوردن جوانان و نوجوانان به بزه کمتر است، بزهکاری در خانواده های قرآنی یا صفر است یا نزدیک به صفر است، لذا ما باید هر چه بیشتر دستورالعمل ها و معارف قرآنی را تقویت کنیم. 

حاجتی در پایان گفت: تا اینجا که از نمایشگاه بازدید کردم، الحمدلله غنی و پرمحتواست، به ویژه غرفه دارانی که می بینم نسل جوان ما هستند و با انگیزه در عرصه های مختلف به ترویج آموزه های دینی و قرآنی می پردازند و از این جهت ما از همه دست اندرکاران به ویژه خبرنگاران که این رویداد مهم را انعکاس می دهند، تشکر می کنم. 

انتهای پیام

نظر شما