شناسهٔ خبر: 25732925 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز ساخت واحد هاي مسکوني براي شهرک نشينان صهيونيستي در کرانه باختري رود اردن

رژیم صهیونیستی طرح ساخت 2500 واحد مسکونی در شهرک های صهیونیست نشین جدید را در کرانه باختری تأیید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلويزيوني روسیا الیوم؛ رژیم صهیونیستی طرح ساخت 2500 واحد مسکونی جدید را در شهرک های صهیونیست نشین کرانه باختری آغاز کرده است.
آویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم از صدور فوری جواز ساخت 1400 واحد خبر داد و بر تداوم شهرک سازی در کرانه باختری تأکید کرد.
آویگدور لیبرمن وزیر جنگ اسرائیل طرح ساخت فوری 2500 واحد مسکونی صهیونیست نشین را تأیید کرد تا شمار این شهرک ها از ده شهرک واقع در مناطق مختلف بلندی های کرانه باختری فراتر رود و برنامه ریزی ها برای اتمام ساخت این واحدها در طول سال جاری انجام شده است. لیبرمن وعده داده است پروژه های بیشتر برای ساخت هزاران واحد دیگر در طول ماه های آینده کلید خواهد خورد.
"خلیل تفکجی" مدیر بخش نقشه کشی در انجمن تحقیقات عربی در این زمینه گفت "این سیاست ها بیانگر تشکیل کشور عبری از نهر تا بحر است و به نظر اشغالگران؛ کشور فلسطین در این محدوده جایی ندارد. از این رو تأیید طرح ساخت واحدهای صهیونیست نشین در داخل کرانه باختری و شهر قدس برای افزایش تعداد شهرک نشینان به یک میلیون نفر و هدف اصلی آن نابودی مسأله قدس است. حضور یک میلیون شهرک نشین صهیونیست در داخل اراضی کرانه باختری به این معنا است که کشور فلسطین در این محدوده جغرافیایی جایی ندارد.
اين خبرنگار افزود طرح های اسرائیل به افزایش دامنه شهرک هایش در داخل کرانه باختری محدود نمی شود، بلکه دولت آمریکا نیز تلاش می کند قانونی را به تصویب برساند که حاکمیت اسرائیل را بر منطقه اشغالی جولان سوریه به رسمیت بشناسد و این اقدام مشابه به رسمیت شناخته شدن قدس از سوی دونالد ترامپ به عنوان پایتخت اسرائیل است. یسرائل کاتس وزیر اطلاعات کابینه نتانیاهو به این موضوع اشاره و درخواست کرده است این مسأله در معالمه قرن گنجانده شود.

حاجیت اوفران سخنگوی سازمان "السلام الان" در این زمینه گفت: "به رسمیت شناخته شدن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان فقط نمادین و سیاسی است و واقعیت های موجود را تغییر نمی دهد. اما این اقدام از توان آمریکا برای حمایت از مذاکرات صلح در منطقه می کاهد. دولت نتانیاهو تلاش می کند از فرصت حضور ترامپ در دولت آمریکا برای محقق ساختن خواسته های سیاسی خود استفاده کند".

نظر شما