شناسهٔ خبر: 25732845 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پدافند هوایی سوریه حمله رژیم صهیونیستی به یک فرودگاه نظامی را دفع کرد

R36444/P36442/S8,90,1128/CT7

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد پدافند هوایی این کشور حمله موشکی رژیم صهیونیستی به فرودگاهی در ریف استان حمص را دفع کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع رسانه‌ای روز پنجشنبه از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به فرودگاهی در ریف استان حمص سوریه خبر دادند.

ٰرسانه‌های دولتی سوریه گزارش دادند پدافند هوایی این کشور موفق به دفع این حمله شده است. خبرگزاری رسمی سانا نوشت: «یکی از فرودگاه‌های نظامی ما در منطقه مرکزی در معرض یک حمله خصمانه موشکی قرار گرفت که سامانه‌های پدافند هوایی ما به مقابله با آن پرداخته و از تحقق هدف آن جلوگیری کردند.»

خبرگزاری سانا هدف حمله را فرودگاه « الضبعة »، واقع در جنوب استان حمص، در نزدیکی مرز سوریه با لبنان اعلام کرده است. جنگنده صهیونیستی با دو موشک به این فرودگاه حمله کرده که تیپ 72 ارتش سوریه آن را دفع کرده است.

 از سوی دیگر ، یک منبع میدانی به خبرگزاری" اسپوتنیک" روسیه گفت که فرودگاه نظامی الضبعه با 4 موشک هدف قرار داده شد که این حملات منجر به وقوع آتش‌سوزی در اطراف این فرودگاه شده است. فرودگاه نظامی الضبعه در نزدیکی روستای الضبعه در شمال شرق شهر القصیر در جنوب غرب حمص واقع شده است.‎

  خبرگزاری سانا گزارش داد این حمله موشکی جدید همزمان با ادامه شکست‌های پی در پی گروه‌های تروریستی در برابر ارتش عربی سوریه که اخیرا اطراف دمشق را پاکسازی و تروریست‌ها را از دو حومه شمالی حمص و حومه جنوبی حماه بیرون راند، صورت گرفته است.

 جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش بامداد  پنجشنبه نیز  به دو موضع ارتش سوریه در ریف جنوب شرقی دیرالزور حمله کرده بودند. 

 یک منبع نظامی در ارتباط با حمله بامداد پنجشنبه به خبرگزاری رسمی سوریه گفته بود: «برخی مواضع نظامی ما در حد فاصل «البوکمال» و «حمیمه» بامداد امروز هدف حملات ائتلاف آمریکایی قرار گرفتند که هم‌زمان با این بمباران، تروریست‌های داعش در این منطقه نیز دست به حمله زدند.»

این منبع خاطرنشان کرد که این تجاوز آمریکا فقط خسارات مادی بر جای گذاشت.

از سوی دیگر، ستاد تبلیغات جنگ سوریه وابسته به حزب‌الله لبنان نیز بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که هواپیماهای جنگی ائتلاف آمریکایی دو موضع ارتش سوریه در صحرای شرق سوریه را بمباران کردند.

طبق این بیانیه، این حملات آمریکایی نزدیک ایستگاه نیرو «T2» صورت گرفت که در نزدیکی مرزهای مشترک با عراق و در فاصله 100 کیلومتری غرب رود فرات واقع است.

این تجاوز آمریکا کمتر از 24 ساعت پس از آن انجام شد که ارتش سوریه و نیروهای همپیمان آن حمله تروریست‌های داعش به برخی مواضع نظامی در «صحرای المیادین» در  حومه دیرالزور را دفع کرده و بیش از 10 داعشی از پای درآوردند. این منطقه هم‌اکنون در کنترل ارتش سوریه و نیروهای همپیمان است.

انتهای پیام/

نظر شما