شناسهٔ خبر: 25732266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

تاکيد بر لزوم همکاري همه دستگاهها براي توسعه خطوط ريلي

نشست بررسی طرح توسعه عمران پیرامون ایستگاه های حمل و نقل ریلی اهواز و سایر شهرهای استان در اهواز برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان ، استاندار خوزستان در این نشست با تاکید بر لزوم همکاری تمام دستگاه ها برای توسعه خطوط ریلی استان گفت : باید تلاش کنیم تا ارزش افزوده بیشتری وارد استان خوزستان شود. 

غلامرضا شریعتی با اشاره به لزوم جذب سرمایه گذار برای اجرای پروژه های استان از جمله خطوط ریلی افزود: یکی دیگر از اقدامات خوبی که قرار است در شهر اهواز رخ دهد ایجاد ریل باس بین شهرستان اهواز و کارون است.

وی ادامه داد : همچنین خط ریلی مسجد سلیمان- شوشتر نیز باید سریعتر تکمیل شود زیرا با افتتاح پتروشیمی مسجد سلیمان روزانه سه هزار و 500 تن گرانول اوره تولید می شود و برای حمل این حجم بار از طریق جاده باید 170 تریلر هر روز در جاده تردد کند که خطرات بسیاری دارد.
عضو هیئت مدیره شرکت راه آهن نیز در این نشست گفت : مصرف سوخت از طریق جابجایی خطوط ریلی هفت برابر به صرفه تر است و سالانه 16 هزار نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست می دهند در حالی که تلفات جاده ای راه آهن در یک سال کمتر از انگشتان یک دست است.
سعید رسولی افزود : طبق هدف گذاری ها در سال 97 باید 22 میلیون مسافر جابجا شود که بخش عمده ای از آن به ترددهای حومه ای اختصاص خواهد داشت.

وی همچنین از صدور مجوز مقام معظم رهبری برای برداشت سهم 15 درصدی دولت از صندوق توسعه ملی برای پروژه های راه آهن خبر داد و گفت : ساخت خطوط راه آهن اهواز _ اصفهان و سربندر _خرمشهر در حال پیگیری است.

دانلود

mp4
<div id="video-display-embed-code_2237819" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2136709/2237819?width=400&height=300"></script></div>

 

نظر شما