شناسهٔ خبر: 25731951 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

لاریجانی: حوادث کازورن حاصل بی‌تدبیری بود

علی لاریجانی عصر پنجشنبه در آیین بهره برداری از پروژه گازرسانی به دو روستای بخش کهک با بیان اینکه گازرسانی و آب‌رسانی شرایط روستا‌ها را بهبود می‌بخشد اظهار داشت: در سال‌های آینده از سرشاخه دز آب آشامیدنی به این مناطق خواهد رسید و امیدواریم که این مسئله موجب آبادانی و تولید شود.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری مهر: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بدون تردید اگر مردم در داخل کشور اتحاد داشته باشند، دشمنان می‌فهمند که اقدامات و توطئه‌های آن‌ها تاثیر و فایده‌ای ندارد.

علی لاریجانی عصر پنجشنبه در آیین بهره برداری از پروژه گازرسانی به دو روستای بخش کهک با بیان اینکه گازرسانی و آب‌رسانی شرایط روستا‌ها را بهبود می‌بخشد اظهار داشت: در سال‌های آینده از سرشاخه دز آب آشامیدنی به این مناطق خواهد رسید و امیدواریم که این مسئله موجب آبادانی و تولید شود.

وی با اشاره به دشمنی‌های کشور‌های قلدرمآب علیه جمهوری اسلامی ایران افزود: بدون تردید فشار‌های دشمنان شرایط را در کشور سخت کرده است، اما اگر همت و تلاش داشته باشیم، می‌توانیم شرایط خوبی برای آینده رقم بزنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بار‌ها تاکید داشته‌اند که زمانی که اقتصاد کشور در دست مردم باشد، کشور موفق می‌شود.

وی ادامه داد: بنگاه‌های اقتصادی دولتی و بزرگ مشکلی را برطرف نمی‌کند بلکه اگر مردم در زمینه اقتصادی فعال باشند و کار تولیدی و فعالیت اقتصادی انجام دهند، مشکلات حل می‌شود.

هدف آمریکا از تحریم، تحت فشار قرادادن مردم است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: هدف آمریکا از تحریم دوباره ایران این است که مردم را در فشار و سختی قرار دهد درحالی که بسیاری از کشور‌ها از جمله اروپایی‌ها که در گذشته همراه آمریکا بوده‌اند نیز این اقدام را تقبیح کرده‌اند، زیرا زمانی که یک توافق بین‌المللی صورت می‌گیرد، رئیس جمهور یک کشور نمی‌تواند این توافق را نقض کند.

وی با بیان اینکه برخی از کشور‌های منطقه که با جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارند با آمریکا علیه ایران توطئه و لابی کرده‌اند عنوان کرد: بدون تردید اگر مردم در داخلی کشور اتحاد داشته باشند، دشمنان می‌فهمند که اقدامات و توطئه‌های آن‌ها تاثیری و فایده‌ای ندارد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه میان مردم، احزاب و گروه‌های مختلف کشور باید ارتباط صمیمانه‌ای وجود داشته باشد گفت: ماه رمضان یک فرصت بسیار مناسب برای نزدیک کردن دل‌ها و رفع اختلافات است و باید از این فرصت بزرگ استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: مردم باید ضمن حفظ اتحاد بر مسائلی پافشاری کنند که موجب تامین منافع ملی، آبادانی و اشتغال در کشور می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرارسیدن سالروزی آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر کار و اقدام بزرگی بود که بسیاری از معادلات را برهم زد؛ در این روز نگرش و نظر همه دنیا به ایران تغییر کرد و همه دشمنان فهمیدند که با ملت ایران بازی کنند.

وی افزود: در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، بنی‌صدر دائما با رهبران حزب جمهوری اسلامی ایران درگیر بود و به جای اینکه اتحاد را تقویت کند، تخم اختلاف در کشور می‌پاشید.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: از زمان شروع جنگ تا فتح خرمشهر که بنی‌صدر فرماندهی و مدیریت جنگ را بر عهده داشت، هیچ پیشروی نداشتیم و حتی نمی‌توانستیم یک بخش کوچک از مکان‌هایی را که عراق تصرف کرده‌بود، پس بگیریم، اما زمانی که امام خمینی (ره) این آدم مزاحم و اختلاف‌افکن را کنار گذاشتند و در کشور اتحاد و همدلی به‌وجود آمد، شرایط کاملا تغییر کرد.

وی با تأکید بر اینکه فتح‌الفتوح جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی آزادسازی خرمشهر بود گفت: مهم‌ترین عامل آزادسازی خرمشهر، وفاق و همدلی مردم بود و بدون تردید امروز نیز اگر می‌خواهیم در مقابل دشمن پیروز شویم، باید وفاق داشته باشیم چرا که وفاق همدلی موجب می‌شود دشمن نتواند به اهداف خود دست پیدا کند.

حوادث کازورن حاصل بی‌تدبیری بود

لاریجانی در ادامه با اشاره به اتفاقات اخیر در کازرون خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که در کازرون رخ داد، کوچک بود و به نظر من بی‌تدبیری موجب این حوادث و اتفاقات شد چراکه مدیران شهری باید با گفتگو با مردم، مشکلات را خیلی ساده برطرف می‌کردند.

وی با بیان اینکه علت حوادث کازرون ناراحتی مردم از انتزاع شهر بود گفت: دشمنان با استفاده از همین مسئله در عرصه بین‌المللی مسئله‌سازی کردند به‌گونه‌ای که وزیر خارجه بیکار آمریکا برای این مسئله پیام صادر کرد که البته پیام او بیانگر بی‌عقلی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره اظهار اخیر وزیر امور خارجه آمریکا ابزار کرد: در روز‌های اخیر وزیر خارجه آمریکا به یک دانشگاه رفته و استراتژی کشورش در خصوص جمهوری اسلامی ایران را بیان کرده است که بعد از مطالعه در حرف‌های او متوجه شدم که کوچکترین نشانه‌ای از عقلانیت در او وجود دارد.

وی با بیان اینکه دشمنان از ایجاد اختلاف در کشور خوشحال می‌شوند افزود: وزیر خارجه آمریکا بیش از حد حرف می‌زند و این مسئله بیانگر رشد نکردن یک سیاستمدار است.

ضرورت و اهمیت برنامه‌ریزی به منظور استفاده از ظرفیت‌ها

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت و اهمیت برنامه‌ریزی به منظور استفاده و فعال کردن ظرفیت‌های موجود در کشور عنوان کرد: در خصوص این مسئله در مجلس شورای اسلامی بحث و تبادل نظر صورت گرفته است و لایحه دولت در این زمینه نیز توسط مجلس تکمیل شد، همچنین یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار نیز از صندوق توسعه ملی برداشته شد که بعد از مشارکت بانک‌ها ۱۰ تا ۱۲ میلیارد تومان به روستایی‌ها داده می‌شود تا جوانان روستایی با علاقه مشغول کار شوند و زندگی بهتری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان استانی باید برای به نتیجه رسیدن این طرح کمک کنند بیان کرد: اگر این طرح به نتیجه برسد و اثرات خوبی داشته باشد می‌توان در آینده نیز این کار را تکرار کرد و با موافقت مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی وام گرفت.

لاریجانی با تأکید بر اینکه سیستم اداری باید به جوانان برای کار تولیدی کمک کند گفت: احتمال دارد برای یک روستایی مراجعه مکرر به ادارات مختلف سخت باشد و به همین دلیل باید چاره‌ای اندیشیده شود تا همه مجوز‌ها از یک اداره دریافت شود، البته در این زمینه همه ادارات باید کمک کنند چرا که کار تولیدی منجر به رشد و ایجاد ثروت در کشور می‌شود

نظر شما