شناسهٔ خبر: 25731919 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

لیگ برتر فوتبال ایران؛ خالی بودن 50 درصد نیمکت‌ها

در فوتبال حرفه‌ای دنیا معمولا رسم بر این است که قبل از پایان هر فصل باشگاه‌ها سرمربی فصل آینده‌شان را معرفی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، نمونه بارز آن پپ گواردیولا است. مربی پرافتخار اسپانیایی چند هفته قبل از آخرین حضورش روی نیمکت بارسلونا رسما اعلام کرد که جایگزین یوپ هاینکس مربی موفق بایرن مونیخ خواهد شد. این اتفاق و اطلاع‌رسانی شفاف خیال بازیکنان و هواداران را راحت می‌کند و دیگر دغدغه از دست رفتن زمان برای مذاکره با گزینه‌های‌شان را نمی‌خورند. اتفاقی که در فوتبال ما خیلی به ندرت رخ می‌دهد.

در لیگ ما که بازیکنان و مربیانش به دلیل اتمام آن و البته شروع بازی‌های جام جهانی روسیه به استراحت مشغولند و طبق عادت هر سال از نیمه دوم خردادماه (دو هفته دیگر) تمرینات آماده‌سازی‌شان را برای فصل آینده آغاز می‌کنند هنوز تکلیف نیمکت چند تیم مشخص نیست. تیم پدیده خراسان پس از اعلام رسمی رضا مهاجری مبنی بر اینکه قصد ادامه همکاری ندارد به نظر می‌رسد خیلی هم برای انتخاب سرمربی جدید عجله‌ای ندارد. البته یکی از مشکلات اصلی آنها در فصل گذشته بحث مالی بود و قبل از هر چیز باید این مشکل‌شان را حل کنند. کسر شش امتیاز از این تیم در فصل گذشته تمام معادلات باشگاه پدیده را به هم زد.

نفت آبادان هم احتمالا با فراز کمالوند وارد لیگ هجدهم نخواهد شد. این مربی فصل گذشته به دلیل مشکلات مالی یکی دو مرتبه استعفا هم کرد. از آبادان هم خبری مبنی بر مذاکره با گزینه‌های جدید نمی‌رسد. به هر حال هواداران تیم صنعت انتظار دارند هر چه زودتر تکلیف تیم‌شان مشخص شود.

مسوولان گسترش فولاد تبریز هم با اینکه از نتایج به دست آمده تیم‌شان با فیروز کریمی رضایت دارند اما هنوز قرارداد این مربی را تمدید نکرده‌اند. البته بیشتر تمرکز این روزهای مالک این تیم خرید امتیاز تیم تراکتورسازی است. تیمی که اتفاقا آنها هم در حال حاضر بدون سرمربی هستند. مالک جدید این باشگاه حتما می‌داند که باید نتایج ضعیف فصل قبل را جبران کند، چرا که این تیم یک فصل ضعیف را به لحاظ نتیجه‌گیری پشت سر گذاشت. حالا اگر زنوزی موفق به خرید این تیم شود آن وقت احتمالا بیشتر پولش را صرف پرطرفدارترین تیم تبریز خواهد کرد.

لیگ-برتر

تیم تازه راه یافته نفت مسجد سلیمان هم هنوز قرارداد سرمربی‌اش را تمدید نکرده است. محمود فکری خیلی امیدوار است که بودجه مورد نظرش از سوی باشگاه تامین شود. در واقغ تنها شرط او همین است. نفتی‌ها باید هر چه سریع‌تر تکلیف‌شان را مشخص کنند تا زمان زیادی را از دست ندهند. البته گزینه اول آنها برای فصل هجدهم فکری است اما این مربی آنقدر تجربه دارد که بدون مطالعه و اطمینان خاطر از بحث مسائل مالی و وجود حامی مالی مسوولیت را بپذیرد.

داستان استقلال خوزستان هم در نوع خود جالب است. باشگاه بلافاصله بعد از پایان لیگ صمد مرفاوی را به‌عنوان جانشین عبدا... ویسی معرفی می‌کند اما چند روز بعد موضع مالکیت باشگاه رسانه‌ای و به یکی از سوژه‌ها تبدیل می‌شود تا وضعیت نیمکت این تیم به اما و اگر کشیده شود. در واقع اگر مالکیت تغییر نکند مرفاوی قطعا سرمربی استقلال خوزستان بود. پارس جنوبی هم با اینکه قرارداد مهدی تارتار را به طور رسمی برای فصل بعد امضا نکرده اما گزینه اول‌شان همین مربی است.

به هر حال این هشت تیم باید تکلیف شان مشخص شده تا در بازار نقل و انتقالات خیلی از سایر مدعیان‌شان عقب نمانند. بخصوص ذوب آهن که باید در لیگ قهرمانان آسیا هم حضور پیدا کند.

    عرشیا آرین

 

 

نظر شما