شناسهٔ خبر: 25731865 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دشمن دوست دارد دولتی بر خاسته از منافع آمریکا روی کار بیاید /نباید به غربی ها اعتماد نداشته باشیم

صاحب‌خبر -

کوثری گفت: دشمن دوست دارد دولتی بر خاسته از منافع آمریکا روی کار بیاید.
به گزارش خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  سردار اسماعيل كوثری جانشين فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه در مراسم سی و سومین محفل انس تیم های اضطرار دوران دفاع مقدس و اعضای بسیج جامعه پزشکی که در دانشگاه بهشتی برگزار شد، اظهار کرد: دشمن دوست دارد دولتی برخاسته از منافع آمریکا روی کار بیاید .
 
وی ادامه داد:  زمانی ۸۰ هزار مستشار آمریکایی در ایران فعالیت می کردند و به همین دلیل از همه تجهیزات و امکانات ارتش ایران باخبر بودند.
 
کوثری افزود: دشمن با شروع جنگ تحمیلی تصور می کرد که سه روزه می تواند خوزستان را از ایران جدا کند و طی هفت روز خود به تهران برساند .
 
جانشين فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه با اشاره به اینکه دشمن آن زمان هیچ شناختی نسبت به رهبری و مردم ولایتمدار نداشت، عنوان کرد: دشمن تصور می کرد که حضرت امام مانند سایر سیاست مدارها با یک حمله تسلیم می شود و به آنها امتیاز می دهد.
 
وی ادامه داد: با حمله دشمن امام با منطق الهی فرمود که دزدی آمده است و سنگی انداخته و ما در گوش صدام می زنیم، برخی از افراد ترسیدند که امام (ره) برچه مبنایی این صحبت ها را بر زبان می آورد  اما امام به قدرت الهی ایمان کامل داشت و می دانست که خداوند او را کمک می کند، مردم خرمشهر در زمان حمله صدام بدون امکاناتی ۳۴ روز جلوی دشمن ایستادگی کردند .
 
جانشين فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه افزود: در عملیات فتح المبین بیش از ۲۰ هزار بسیجی شرکت داشتند ولی وسعت عملیات  بیت المقدس سه برابر عملیات فتح المبین بود.
 
وی با بیان اینکه در عملیات بیت المقدس دو تفکر انقلابی و کلاسیک باهم همراه بودند، افزود: در یک زمانی اکثر پزشکان ما از کشورهای بنگلادش و هند بودند .
 
جانشين فرمانده قرارگاه ثارالله سپاه ادامه داد: افرادی که دلشان برای مملکت و  آزادی به معنای واقعی انسانی می سوزد به این کشور صادقانه خدمت  می کنند .

غربی‌ها اگر منفعت شان به خطر بیفتد زیر حرف‌های خود می‌زنند

کوثری با بیان اینکه غربی ها فقط شعار می دهند و تحت سایه شعارشان جنایت های زیادی انجام می دهند ، اظهار کرد: خلاقیت و ابتکار در دوران دفاع مقدس اگر نبود هیچ کاری در زمان جنگ پیش نمی رفت و به نظرم این توانمندی وابستگی به غرب را با کمترین امکانات از  بین می برد.

وی با اشاره به اینکه امام (ره) بعد از پیروزی و فتح خرمشهر فرمود که خدا خرمشهر را آزاد کرد، گفت: ما باید به خدا توکل کنیم و به غربی ها اعتماد نداشته باشیم زیرا غربی ها اگر منفعت شان به خطر بیفتد زیر حرف های خود می زنند و جنایت های زیادی انجام می دهند.
 
کوثری یاد آور شد: ان شا الله این پرچم که از امام (ره)) به مقام معظم رهبری سپرده شده است به صاحب اصلی آن یعنی حضرت صاحب الزمان برسد.

آماده سازی رزمی کشور از وظایف بسیج جامعه پزشکی

در ادامه ایرج حریرچی سخنگوی وزارت بهداشت در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از حرکت های سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور آماده سازی رزمی در زمینه دفاع از ایران اسلامی است اما امروز این سازمان یک رویکرد مهم دیگری در زمینه حرکت به سمت خدمت رسانی به فقرا و محرومان در نقاط مرزی و غیر نیز دارد.
 
سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برای خدمت رسانی به بعضی از نقاط محروم و حتی در اطراف تهران احتیاج به حرکت های داوطلبانه است و امروز پوشش بسیج جامعه پزشکی  فراگیر است و  افراد با ایده های مختلف به صورت داوطلبانه اقدام به فعالیت های مختلف می کنند.
 
انتهای پیام/

نظر شما