شناسهٔ خبر: 25731284 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مستندات قرآنی درباره جریان های تکفیری در نمایشگاه قرآن بررسی شد

خبرگزاری شبستان: نویسنده کتاب "بررسی و نقد مستندات قرآنی جریان های تکفیری" در نشستی در بخش دانشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین الملل به بررسی دیدگاه های جربان های تکفیری پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، دکتر سید مهدی رحمتی، نویسنده کتاب "بررسی و نقد مستندات قرآنی جریان های تکفیری" در نشست بررسی و نقد این کتاب که در بخش دانشگاهی بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد با تشریح اندیشه های تکفیری و داعش گفت: این گروه بر این موضوع اعتقاد دارند که جوامع کنونی که در دایره گستره اسلامی هستند و نیز کشورهایی که مسلمانان در آن زندگی می کنند دارالکفر هستند.

 

وی بیان کرد: متاسفانه آنها با بهره گیری از منبع قرآن کریم به سوء استفاده از آیات قرآن می پردازند و اینگونه بیان می کنند که حاکمیت اسلام از لحاظ توحیدی دچار مشکل است به گونه ای که مطرح می کنند اگرچه مسلمانان روزه و نماز و به حج اعتقاد دارند اما می توانند از جایگاه توحیدی بخاطر اعمال و رفتارشان خارج شوند.

 

رحمتی خاطرنشان کرد: در واقع نگاه آنها به مسلمانان همان نگاه خوارج است که بر اساس آیات قرآن که در مورد مشرکان بیان می شد و به مسلمانان نسبت می دادند؛ است.

 

وی گفت: در سال گذشته که گروه داعش به ایران و به دو نقطه کلیدی و مهم حمله کردند هدفشان از حمله به حرم امام خمینی (ره) را اینگونه عنوان کردند که مکان هایی همچون حرم امام که محل عبادت برای ایرانیان است در واقع شرک در عبودیت محسوب می شود و در تبیین حمله به مجلس شورای اسلامی نیز اینگونه عنوان کردند که مجلس قوانینی را تصویب مب کند که همسو با قرآن نیست و مسئولان آن دچار جهالت هستند که قوانینی را مصوب می کنند که منطبق با قرآن و نگاه خدایی نیست و باید چنین مسئولانی که طاغوت هستند را از بین برد.

 

این نویسنده خاطرنشان کرد: آنها با مطرح کردن بحث جهاد می گویند تنها راهکار دفاع از قرآن و اسلامی که خودشان اعتقاد دارند جهاد و حرکت های مستشاری است و نیز قطع کردن هر گونه همکاری و معاهده با چنین کشورهایی است.

نظر شما