شناسهٔ خبر: 25731230 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان اعلام کرد؛

لیست شرکت‌های دارای مجوز پیش فروش خودرو منتشر شد/اخطار جدی سازمان حمایت به متخلفان

منایی گفت: لیست شرکت‌های دارای مجوز پیش فروش خودرو در سامانه این سازمان منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

  به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان وحید منایی معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان اظهار کرد: عرضه کننده قبل از پیش فروش خودرو، موظف به اخذ مجوز مربوط ،شامل تعداد خودروی قابل عرضه از معاونت امور صنایع وزارت صنعت است، لذا شرکت های دارای نمایندگی رسمی پس از اخذ مجوز مذکور مجاز به پیش فروش خودرو هستند.

وی افزود: در این رابطه لیست شرکت های دارای مجوز پیش فروش خودرو در سامانه این سازمان به نشانی http://www.cppo.ir بارگذاری شده است.

معاون نظارت بر کالا های سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: طبق مصوبه شماره 165272/ت 55186 هـ مورخ 22/12/1396 هیئت وزیران، واردات خودرو توسط شرکت های غیر نماینده مجاز نبوده و لذا این شرکت ها به هیچ وجه مجاز به پیش فروش خودرو نیستند.

منایی تصریح کرد: این سازمان مکرراً و در اطلاعیه ها و اخطاریه های متعدد به شرکت های غیر نماینده موضوع عدم وجاهت پیش فروش خودرو را اعلام کرده و در این رابطه نسبت به اطلاع رسانی موضوع به مصرف کنندگان جهت خودداری از عقد قرارداد پیش خرید خودرو با شرکت های فاقد نمایندگی رسمی اقدام کرده است.

عضو هیئت مدیره سازمان حمایت گفت: علاوه بر آن لیست شرکت های دارای نمایندگی رسمی واردات نیز در سامانه مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران به نشانی http://www.gatc.ir قرار دارد.

منایی تصریح کرد: با توجه به اینکه اتحادیه صنف دارندگان نمایشگاه و فروشندگان خودروی تهران متولی صدور مجوز فعالیت شرکت های صنفی غیر نماینده در حیطه فعالیت خودرو است و شرکت های دارای پروانه فعالیت از اتحادیه مذکور ملزم به رعایت قوانین نظام صنفی هستند، لذا موضوع برخورد با شرکت های متخلف در زمینه پیش فروش خودرو جهت اعمال قانون منطبق بر قوانین نظام صنفی به اتحادیه مذکور منعکس شده است.

وی بیان کرد: پرونده تخلف دو شرکت غیر نماینده در زمینه پیش فروش بدون مجوز خودرو از طریق این سازمان به سازمان تعزیرات حکومتی استان تهران ارسال و تحت رسیدگی است.

منایی همچنین از هموطنان درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در رابطه با گرانفروشی، عدم عرضه، احتکار، تبانی و عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور برای کالا و خدمات و ... مراتب را از طریق سامانه 124 منعکس کنند تا در اسرع وقت رسیدگی و اقدام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما