شناسهٔ خبر: 25730979 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

لیگ‌ملت‌های والیبال؛

آغازِ نبرد مردان ایران در سرزمین خروس‌ها/ ۲ حریف آسیایی و فرانسه طلسم‌شده!

هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال فردا برای تیم ملی ایران آغاز خواهد شد، هفته‌ای که شاگردان کولاکوویچ باید به مصاف فرانسه، استرالیا و ژاپن بروند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، لیگ ملت های والیبال 2018 از فردا وارد هفته نخست خود خواهد شد. مسابقاتی که به نوعی تغییر یافته همان لیگ جهانی است که سال های سال با حضور کشورهای مختلف در سراسر جهان برگزار می شد. این بار اهالی فدراسیون جهانی والیبال دست به تغییراتی گسترده در نحوه برگزاری این رقابت ها زدند و نام جدید «لیگ ملت ها» را برای این نبرد جهانی برگزیدند. بر این اساس نخستین دوره «لیگ ملت های والیبال» با حضور 32 تیم در دو گروه مردان و زنان برگزار می شود.

لیگ جهانی والیبال در سال 1990 به عنوان بخشی از یک برنامه بازاریابی در این رشته ورزشی راه اندازی شد تا نشان متمایزی از فعالیت های فدراسیون جهانی در اواخر قرن بیستم باشد، اما فدراسیون جهانی والیبال برای برگزاری بیست و نهمین دوره این رقابت ها (سال 2018) تغییرات عمده ای در این رقابت ها لحاظ کرد که تغییر نام به «لیگ ملت های والیبال» از جمله آنان است.

شورای دپارتمان لیگ جهانی مهرماه سال 96 در نشست یک روزه خود در پاریس و همزمان با جشن هفتادمین سالروز تاسیس فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) این تصمیم را گرفت.بر این اساس لیگ ملت های والیبال از سال 2018 در دو گروه زنان و مردان با حضور 16 تیم تحت یک نام برگزار می شود که 12 تیم از جمله ایران تا هفت سال آینده در رقابت های گروه مردان ثابت هستند و چهار تیم نیز متغیر خواهند بود.

** سبک و سیاق مرحله مقدماتی

مرحله مقدماتی لیگ ملت های والیبال سال 2018 در مدت پنج هفته برگزار می شود، 12 تیم اصلی حداقل یک هفته میزبانی در مرحله مقدماتی این رقابت ها دارند و جمهوری اسلامی ایران در هفته پنجم دور مقدماتی مردان میزبان است.در لیگ ملت های والیبال سال 2018 هر تیم حداقل 15 بازی انجام می دهد که در مجموع 130 مسابقه (120 مسابقه دور مقدماتی و 10 مسابقه مرحله نهایی) برگزار خواهد شد. پنج تیم برتر دور مقدماتی به مرحله نهایی لیگ ملت های والیبال صعود می کنند که به همراه تیم فرانسه در گروه مردان و چین در گروه زنان، شش تیم مرحله نهایی این رقابت ها خواهند بود.

در گروه زنان لیگ ملت های والیبال تیم های برزیل، ایتالیا، آمریکا، چین، صربستان، کره جنوبی، هلند، تایلند، آلمان، ترکیه، ژاپن و روسیه 12 تیم اصلی هستند و آرژانتین، جمهوری دومینیکن، بلژیک و لهستان نیز چهار تیم متغیر هستند که سهمیه حضور در سال 2018 به دست آوردند. تیم های فرانسه، ایران، ایتالیا، آرژانتین، چین، برزیل، روسیه، لهستان، صربستان، آمریکا، آلمان و ژاپن 12 تیم اصلی و ثابت برای هفت سال در گروه مردان لیگ ملت های والیبال هستند و تیم های استرالیا، كره جنوبی، کانادا و بلغارستان در سال 2018 سهمیه به دست آوردند. مرحله مقدماتی این رقابت ها از چهارم خردادماه شروع می شود و تا سوم تیرماه در پنج هفته پیگیری می شود.

آغاز ِمردان ایران در سرزمین خروس ها/دو حریف آسیایی و فرانسه طلسم شده!

هفته نخست لیگ ملت های والیبال سال 2018 در روزهای چهارم تا ششم خردادماه 97 برگزار می شود و تیم ملی والیبال ایران در این هفته در كشور فرانسه به مصاف تیم های ژاپن، استرالیا و فرانسه خواهد رفت.هفته دوم در روزهای یازدهم تا سیزدهم خردادماه برگزار می شود و تیم ملی والیبال ایران باید در آرژانتین با تیم های كانادا، ایتالیا و آرژانتین رقابت كند.هفته سوم لیگ ملت های والیبال نیز در روزهای هجدهم تا بیستم خردادماه 97 برگزار می شود و تیم ملی والیبال ایران در روسیه به مصاف تیم های چین، برزیل و روسیه می رود.هفته چهارم نیز از 25 تا 27 خردادماه برگزار می شود و تیم ملی والیبال ایران در آمریكا به مصاف تیم های لهستان، صربستان و میزبان خواهد رفت.هفته پنجم و پایانی در روزهای اول تا سوم تیرماه 97 برگزار می شود و تیم ملی والیبال ایران در تهران به مصاف تیم های آلمان، بلغارستان و كره جنوبی می رود.

تیم ملی والیبال ایران که از اواسط فروردین ماه اردوهای آماده سازی خود را به منظور حضور در مسابقات پیش رو در سال 2018 آغاز کرده بود، بعد از نزدیک به شش هفته اردوی متمرکز راهی صربستان شد تا اردوی تدارکاتی نیز در این کشور داشته باشد.

آغازِ نبرد مردان ایران در سرزمین خروس ها/ ۲ حریف آسیایی و فرانسه طلسم شده!

بعد از آن و برگزاری دو دیدار دوستانه راهی فرانسه شد تا هفته نخست لیگ ملت های 2018 را در کشور فرانسه و در جوار رودخانه سن شهر رِن آغاز کند. نبرد مردان والیبال ایران فردا (جمعه) با برگزاری دیدار بین دو تیم ایران و فرانسه آغاز می شود. فرانسوی ها در سال های اخیر چند بار مقابل ایران به میدان رفتند و هر بار به پیروزی رسیدند.

با وجود اینکه تیم والیبال ایران در سال های اخیر موفق به شکست اکثر تیم های قدرتمند جهان شده است، اما مقابل فرانسوی ها ناکام بوده اند. این بار نیز کار آسانی مقابل تیم فرانسه نخواهند داشت به ویژه اینکه فرانسوی ها از امتیاز میزبانی نیز برخوردار هستند.

دومین مسابقه این هفته برای ایران نبرد با تیم استرالیا خواهد بود تیمی که در آسیا حریفی قدرتمند به شمار می رود. دیدار دو تیم ایران و استرالیا روز شنبه برگزار می شود و روز یکشنبه نیز مردان والیبال ایران باید با ژاپن مسابقه دهند. با برگزاری این سه دیدار پرونده هفته نخست لیگ ملت ها برای تیم ملی ایران به پایان خواهد رسید و تیم ملی باید راهی آرژانتین و هفته دوم این مسابقات شود.

گروه یک: فرانسه(میزبان)، ژاپن، استرالیا و ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما