شناسهٔ خبر: 25730239 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

روایتی از عملیات والفجر ۸ در گلوگاه شیطان/ «دریادلان» به تئاتر شهر رسیدند

پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا زمانی را برای بازدید از یک نمایشگاه و یا رفتن به سینما اختصاص دهیم.

صاحب‌خبر -

چگونگی عملیات والفجر ۸/ اجرای «دریادلان» در تئاتر شهربه گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کار‌های نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را به تفریح و گشت و گذار با خانواده و دوستان اختصاص دهیم.

به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آنها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن ما را  از مسائل روزمره فارغ کند.

 

پیشنهاد سینمایی

فیلم سینمایی «تگزاس» با ایفای نقش بازیگران اصلی آن حمید فرخ نژاد، سام درخشانی و پژمان جمشیدی همراه است. این فیلم در حقیقت ادامه فیلم جذاب و شاد خوب، بد، جلف است که پیش بینی می شود، با استقبال زیادی از سوی تماشاگران روبرو شود.

«تگزاس» فیلمی به کارگردانی مسعود اطیابی، تهیه‌کنندگی ابراهیم عامریان و نویسندگی بابک کایدان و میثم کایدان محصول سال ۱۳۹۶ است که پس از اکران های نوروزی به روی پرده سینماهای کشور رفت.

 

پیشنهاد تئاتری

نمایش محیطی «دریادلان» به نویسندگی و کارگردانی امیرحسین شفیعی، همزمان با ماه مبارک رمضان و سالروز آزادسازی خرمشهر روز مقاومت، ایثار و پیروزی و سومین سالگرد تفحص ۱۷۵ شهید غواص در بوستان دانشجو اجرا می‌شود.

این نمایش که همزمان با تشییع شهدای غواص عملیات کربلای ۴ به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و برای آیین افتتاحیه چهارمین جشنواره تئاتر شهر تدارک دیده شده بود؛ به دلیل استقبال فراوان مخاطبان چندین بار اجرای مجدد شد.

علی براتی، رضا راد، روح الله سنایی، ‌سروش کریمی نژاد،‌ مهرداد آبجار،‌ محمدامین وظایفی، میلاد محمدزاده،‌ محمدرضا ابراهیمی،‌ یونس حمزه لویی، آسف جاودانفرد،‌ علیرضا کاظم زاده،‌ آرمان صلحی، علی پناهی، سامان توحیدی،‌ پیمان گنجی، علی گلگزی، علی آبسالان، دانیال بیات، رضا خاکی، شاهین کیانی نژاد،‌ ارسلان محمدی، محسن قربانی، ایمان مسعود، دانیال ضیاعی فر، مجید جبلی، سعید بهادری تاج و رستا رضوی در نمایش «دریادلان» به ایفای نقش می‌پردازند.

این نمایش تا ۲۰ خرداد بعد از اذان مغرب در محوطه تئاتر شهر، آبنمای بوستان دانشجو اجرا می‌شود.

 

پیشنهاد گالری گردی

۳۴۰ اثر هنری در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است که از این تعداد، ۵۰ اثر صنایع دستی و ۲۹۰ اثر تجسمی در شاخه‌های خوشنویسی، نقاشی خط، تصویرسازی، نگارگری، کاریکاتور، نقاشی و گل و مرغ است.

از اولین روز نمایشگاه تا آخرین روز، هر شب ۱۷ هنرمند در رشته‌های مختلف هنری و صنایع دستی به اجرای زنده می‌پردازند.

گفتنی است؛ بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم از ۲۹ اردیبهشت تا ۱۴ خردادماه در مصلی امام خمینی (ره) برقرار است.

 

پیشنهاد فیلم تلویزیونی

فیلم سینمایی «گلوگاه شیطان» به کارگردانی حمید بهمنی، جمعه ۴ خردادماه ساعت ۲۳ از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

در این فیلم خواهید دید: گروهی از ماموران شناسایی ایران در سال ۱۳۶۴ برای شناسایی منطقه‌ای از رودخانه اروند دچار سختی‌های فراوانی می‌شوند، اما سرانجام منطقه شناسایی شده و عملیات والفجر۸ انجام می‌شود. امین زندگانی، پوریا پورسرخ و جمشید هاشم‌پور در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

نظر شما