شناسهٔ خبر: 25730128 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

زمان راه‌اندازی مرکز جامع سرطان نیروهای مسلح

علیرضا جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله بیان کرد: پیشرفته‌ترین مرکز جامع سرطان که 5 الی 6 ماه پیش کلنگ زنی آن آغاز شد به بیش از 10 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و انتظار می‌رود تا اواخر سال 98 اولین فاز آن در 5 طبقه به بهره‌برداری برسد.

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت>جلالی از راه اندازی فاز نخست مرکز جامع سرطان نیرو‌های مسلح تا اواخر سال آینده و با اعتباری حدود ۲۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین،علیرضا جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله بیان کرد: پیشرفته‌ترین مرکز جامع سرطان که 5 الی 6 ماه پیش کلنگ زنی آن آغاز شد به بیش از 10 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است و انتظار می‌رود تا اواخر سال 98 اولین فاز آن در 5 طبقه به بهره‌برداری برسد.

وی تجهیزات به کار رفته در نخستین فاز مرکز جامع سرطان را از به روز ترین تجهیزات پزشکی دنیا در حوزه خدمات سرپایی برشمرد و گفت: پرتو درمانی، خدمات پارا کلینیک در حوزه‌های تشخیصی از جمله امکانات این فاز به شمار می‌رود.

اعتبار 200 میلیارد تومانی برای ساخت مرکز جامع سرطان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله افزود: مرکز جامع سرطان در دست احداث با اعتبار 200 میلیارد تومانی در زمینی به مساحت 22 هزار متر مربع و در 14 طبقه ساخته می‌شود که مجموعا 80 میلیارد هزینه ساخت و 120 میلیارد تومان باقی‌مانده صرف خرید تجهیزات پزشکی آن می‌شود که البته با افزایش نرخ دلار احتمال افزایش این اعتبارات دور از انتظار نیست.

جلالی اظهار کرد: چند مرکز جامع سرطان در نقاط مختلف کشور به وسیله سایر دانشگاه های علوم پزشکی‌ در دست ساخت است اما مرکز پیشرفته جامع سرطان علوم پزشکی بقیه‌الله تنها مرکز در حوزه نیروهای مسلح است که به خدمات رسانی سرپایی در حوزه‌های تشخیصی سرطان می‌پردازد.

برچسب‌ها:

نظر شما