شناسهٔ خبر: 25729322 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هواپیمای غول پیکر بوئینگ که در باند‌های فرودگاهی جا نمی‌شود + تصاویر

شرکت بوئینگ در نظر دارد هواپیمایی متفاوت و غول پیکر بسازد که دارای شکل ظاهری و بال‌های متفاوتی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقام‌های شرکت بوئینگ اعلام کرده اند در حال ساخت هواپیمایی غول آسا به نام ۷۷۷x مگاجت هستند که دارای دو موتور خواهد بود.


از جمله ویژگی‌های منحصربه فرد این هواپیما پهنای بال‌های آن به میزان ۷۱.۶۲۸ متر است که به دلیل بزرگی و مشکل در فرود و قرارگیری در آشیانه در فرودگاه‌ها، کارشناسان لبه‌های تاشونده (foldable) برای آن‌ها در نظر گرفته اند.

البته بوئینگ درحال بررسی و آزمایش دقیق چگونگی ساخت بال‌های تاشونده است تا در زمان پرواز، بال‌ها بسته یا باز نشوند و کنترل آنها کامل در اختیار خلبان باشد.


همچنین بوئینگ باید سیستم‌های هشدار دهنده چندگانه‌ای طراحی کند که در صورت بروز احتمالی خطا و دگرگون شدن وضعیت بال‌ها خلبان هدایت هواپیما را از دست ندهد، بال‌ها باید قادر به مقاومت در برابر ضربه‌های شدید باد در ارتفاع باشند.

کارشناسان بوئینگ ۷۷۷X را بزرگترین و کارآمدترین هواپیمای دو موتوره در دنیا معرفی کرده اند که با پهنای بال ۷۱.۶۲۸ متر، بزرگترین پهنای بال در جهان را خواهد داشت.


پروژه ساخت هواپیما در شمال سیاتل درحال اجراست و کارشناسان برآورد کرده اند که پس از ساخت، هواپیما قادر به حمل حداقل ۴۰۰ مسافر خواهد بود.

هواپیما از جنس کامپوزیت‌های فیبرکربنی ساخته می‌شود که وزنی سبک و مقاومتی بیشتر نسبت به آلومینوم (فلز به کار رفته درهواپیما‌های کنونی) دارد.


سری هواپیما‌های سری ۷۷۷X درسال ۲۰۱۳ با دو مدل ۹X-۷۷۷ و ۸X-۷۷۷ معرفی شده اند.


افزون بر پهنای بال و قابلیت تاشوندگی آنها، درساخت این هواپیما از جدیدترین فناوری‌ها استفاده خواهد شد و درون آن هم ازطراحی منحصربه فردی برخوردار خواهد بود.


یکی از ویژگی‌های این هواپیما، وجود پنجره‌هایی با ابعاد ۴۳ الی ۴۷ سانتی متر است که به مسافران اجازه می‌دهد وسعت بیشتری از آسمان را در حین پرواز مشاهده کنند.


وسعت کارخانه ساخت این هواپیما به اندازه‌ای است که می‌تواند تا ۲۵ زمین بازی فوتبال را درخود جای دهد.

کارشناسان بوئینگ تخمین می‌زنند که کار ساخت هواپیمای ۷۷۷X در سال ۲۰۱۹ به اتمام می‌رسد و پس از آزمایش‌های تکمیلی در خطوط مسافربری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: Dailymail

انتهای پیام/

بوئینگ غول آساترین هواپیمای جهان را می‌سازد

نظر شما