شناسهٔ خبر: 25729141 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استقبال دانشجویان علوم پزشکی یزد از ویژه برنامه‎‎های هفته خوابگاه‎‎ها

نمایندگی یزد

هفته خوابگاه­‎های دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از 20 تا 26 اردیبهشت برگزار شد و معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز در این هفته برنامه­‎های متنوعی را در حوزه­‎های مختلف رفاهی، فرهنگی، مشاوره و تربیت بدنی برای دانشجویان خوابگاهی خود در نظر گرفته بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، بازدید از اماکن تاریخی شهر یزد شامل مسجد جامع، میدان امیرچقماق، موزه آب، خانه لاری‎ها و زندان اسکندر، تور عکاسی به همراه بازدید از جاذبه­‎های طبیعی و گردشگری شهرستان ابرکوه شامل سرو 4000 ساله، خانه آقازاده، مسجد جامع ابرکوه، مناره نظامیه و گنبد عالی، برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در خوابگاه­‎های خواهران، از جمله این اقدامات بود.

برگزاری نمایشگاه و فروشگاه محصولات ترمه، جشنواره کتاب­‎های خاک ‎‎ خورده، مسابقه «من اگر مشاور بودم ...»(حرف­های درگوشی با اداره مشاوره)، جشن رنگ­‎ها در بوستان طوبی یزد ویژه دختران خوابگاهی، برگزاری دومین بازارچه خیریه امام رضا (ع) و جشنواره آیین­‎های سنتی شهر دوچرخه­‌ها، برگزاری مسابقات متعدد در رشته­‎های مختلف ورزشی و ارائه جوایز به برگزیدگان آنها از دیگر اقدامات صورت گرفته دراین هفته بود.

مهم­ترین نکته در بیشتر این برنامه­‎ها حضور فعال دانشجویان به عنوان متولی و برگزارکننده بود. همچنین به مناسبت هفته خوابگاه­ها، یک وعده شام ویژه به صورت رایگان برای دانشجویان خوابگاهی در نظر گرفته شد.

از دیگر برنامه­‎های انجام شده در این هفته، انتخاب اتاق نمونه در هر خوابگاه و ارائه هدایایی به رسم یادبود به ساکنین آن بود.

همچنین در یکی از شب­‎های این هفته، هیات رئیسه و مسئولین دانشگاه نیز در قالب گروه­‌هایی از خوابگاه­‌های دانشجویی بازدید کردند و ضمن نشست صمیمانه با دانشجویان، درددل­‌ها، پیشنهادات، انتقادات و مسائل آنها را شنیدند و بر این اساس دستور  انجام اقدامات لازم را صادر کردند.

دیگر اقدام مهم انجام شده در این هفته، تهیه هدایایی برای ساکنین خوابگاه­‌های دانشجویی دانشگاه بود. با توجه به نام­گذاری امسال به عنوان سال حمایت از کالای ایرانی توسط مقام معظم رهبری، دانشگاه علوم پزشکی یزد با هدف ارج نهادن و حمایت از تولیدات داخلی، برای 1800 نفر دانشجویان خوابگاهی خود، مجموعه لوازم تحریر و نوشت­ افزار ایرانی شامل کیف، دفتر کلاسوری تهیه کرد و هدیه داد.


انتهای پیام

نظر شما