شناسهٔ خبر: 25729066 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس برنامه و بودجه استان قزوین:

اعتبارات عمرانی استان قزوین در سال جاری کاهش یافت

قزوین- رئیس برنامه و بودجه استان قزوین گفت: اعتبارات عمرانی دربودجه با ۳۷ درصد کاهش به ۱۳۷ میلیارد تومان رسیده و مدیران باید برای تکمیل طرح های نیمه تمام از بخش خصوصی استفاده کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل یاری در جلسه شورای برنامه ریزی استان که روز پنجشنبه برگزار شد اظهارداشت: بودجه امسال ویژگی های خاصی دارد و مدیران باید ضمن اشراف کامل بر موضوع نسبت به هزینه کرد اعتبارات و اجرای بموقع طرح ها اقدام کنند.

وی بیان کرد: اعتبارات عمرانی سال گذشته ۲۲۰ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود که امسال با کاهش ۳۷ درصدی این میزان به ۱۳۷ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان رسیده است.

یاری تصریح کرد: اعتبارات جاری در سال گذشته ۱۷۶ میلیارد بود که امسال به ۲۰۰ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان افزایش یافته که رشد ۱۳.۷ درصدی دارد.

رئیس برنامه و بودجه استان قزوین بیان کرد: طرحهای اولویت دار با تشکیل جلسات تخصصی با استاندار، شورای معاونان و مجمع نمایندگان استان مشخص شده که حمایت لازم را برای اجرای آنها صورت خواهیم داد.

وی بیان کرد: طرح گردشگری یله گنبد، بازسازی دولتخانه صفوی، تقویت پوشش ایستگاه های صدا و سیما، مستند سازی آثار فاخر، نصب کنتورهای هوشمند آب، طرح شتابگر ملی و ساماندهی اردوگاه های آموزش و پرورش در سال جاری در اولویت است.

یاری در خصوص احداث استخر در آوج گفت: در این شهرستان هیچ استخری نداریم که باید با تامین اعتبار برای اجرای آن اقدام کنیم.

وی گفت: ۹۰ درصد اعتبارات طرح های ملی استان تخصیص یافته و در بودجه ریزی امسال که مبتنی بر عملکرد است تغییراتی صورت گرفته و مدیران نیز می توانند دیدگاههای خود را اعمال کنند.

یاری افزود: با کمک نمایندگان مجلس و مسئولان استان برای اجرای پروژه انتقال آب از سد طالقان اتفاق خوبی رخ داد و سهم دولت تا ۳۰ درصد افزایش یافت و در کنار آن ۱۴ میلیارد تومان برای اجرای فاضلاب شهرهای شال، تاکستان و آوج به استان ابلاغ شد که کار تسریع می شود.

وی اضافه کرد:سال گذشته دراعتبارات هزینه ای استان رتبه اول کشور را کسب کردیم وامسال هم  باحداقل اضافه کاری و میزان پاداش کارمندان ۵۰ ساعت با رقم ۳۰۰ هزار تومان موافقت شده است.

یاری بیان کرد: هر مدیر اجرایی که با واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی مشارکت بیشتری داشته باشد تشویق می شود و اگر در اعتبارات صرفه جویی کند می تواند ۵۰ درصد هزینه ها را به عنوان پاداش کارمندان هزینه کند.

وی همچنین جذب نیرو و احداث و خرید ساختمان برای دستگاههای اجرایی را ممنوع اعلام کرد.

یاری گفت: سهم سه درصدی نفت و گاز ویژه مناطق محروم برای استان ناچیز است که از نمایندگان انتظار داریم در این زمینه پیگیری لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: اعتبارات ابتدای امسال از مصوب سال قبل بیشتر است و حدود ۳ تا ۴ میلیارد تومان هم برای مانده مرخصی کارمندان و برگزاری کنگره سه هزار شهید استان پیش بینی شده که در صورت موافقت شورا اختصاص خواهد یافت.

نظر شما