شناسهٔ خبر: 25729052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امیر پوردستان:

دکترین نیروهای مسلح، دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است

شهرری - ایرنا - رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه دکترین نیروهای مسلح، دفاعی و مبتنی بر بازدارندگی است، گفت: ما هیچگاه شروع کننده تهاجم نبوده ایم و تنها از استقلال، تمامیت ارضی و ارزش های انقلاب دفاع کرده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان روز پنجشنبه در مراسم تجدید میثاق فرماندهان نیروهای مسلح با آرمان های امام راحل به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: اگر تهدید ارزش های انقلاب، استقلال و تمامیت ارضی ما چهره عملی به خود گیرد، در هر جغرافیایی با آن مقابله می کنیم.
وی عنوان کرد: ما هیچگاه به دنبال جنگ افروزی و تسلط بر جغرافیایی خارج از مرزها نبوده ایم و این راهبرد به این معنا نیست که در ارتقای توانمندی های دفاعی کوتاهی کنیم.
وی تصریح کرد: در گذشته وقتی عرصه و فضاهای مختلف را رصد می کردیم، رد و پای دشمن مشخص بود، ولی امروزه با وجود فضای نرم و سایبر مشخص نیست.
وی با بیان اینکه تمامی حرکت های دشمنان توسط نیروهای مسلح رصد می شود، گفت: ما آمادگی لازم را برای برخورد با هر نوع ترفند و تجاوزی داریم.
امیر سرتیپ پوردستان با بیان اینکه نیروهای مسلح از اشراف اطلاعاتی خوبی برخوردار هستند، گفت: نوع هواپیماها و تحرکات دشمنان در پایگاه های عربستان، امارات، بحرین و کویت رصد می شود، حتی شناورهای آنها در خلیج فارس، مدیترانه و دریای سیاه رصد و رفتارشناسی آنها را بررسی می کنیم.
وی ادامه داد: ما متناسب با حرکت های دشمنان ظرفیت هایی دفاعی خود را نیز افزایش می دهیم و امروز با برکت وجود جوانان دانشمند و صنایع دفاعی کارآمد سلاح های مورد نیاز با تعداد زیادی ساخته می شود.

** آزاد سازی خرمشهر یکی از برکات خداوند در دوران دفاع مقدس بود
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: عملیات بیت المقدس در سال 61 برای آزادسازی خرمشهر یکی از برکات و عنایت های خداوند در طول دوران دفاع مقدس بود.
امیر سرتیپ پوردستان اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران شوک سیاسی و ژئوپلتیکی بزرگی را به آمریکایی ها وارد کرد و تمامی معادلات آنها را در منطقه بر هم زد.
وی پیروزی انقلاب ایران را مرگ سیاست های آمریکا در منطقه عنوان کرد و افزود: ایران قبل از انقلاب مهمترین قمر آمریکا محسوب می شد، چرا که موقعیت اقلیمی و ژئوپلتیکی ایران به عنوان شاهراه تنگه هرمز و دریای عمان بسیار مهم بود و آمریکا بواسطه این موقعیت به کشورهای منطقه فشار وارد می کرد.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: آمریکا به واسطه سه هزار کیلومتر مرز مشترک ایران با شوروی تمامی مکالمات و پروازها و شرایط امنیتی روسها را رصد می کردند.
امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به اینکه کشور ایران قبل از انقلاب در خط مقدم ناتو بود، گفت: منابع زیرزمینی و بازار ما قبل از انقلاب در اختیار آمریکا قرار می گرفت.
وی تصریح کرد: با وجود انقلاب اسلامی ایران ادبیات و مکتب جدید به جهانیان عرضه شد و این ادبیات جدید مرزهای خارج از کشور را هم فرا گرفت که موجب نگرانی آمریکایی ها شد.
امیر پوردستان اضافه کرد: ادبیات انقلاب؛ نفی سلطه، ولایت فقیه، مبارزه با استکبار توسط انقلاب ایران در تمامی جهان اشاعه پیدا کرد.
وی گفت: آمریکائی ها ترس از ترویج ادبیات انقلاب را در سراسر جهان احساس کردند و با تروفندهای زیاد شروع به تحریم و جنگ تحمیلی کردند که ملت فرهیخته ما با صبر و شکیبایی این خطرات را پشت سر گذاشتند.
امیرسرتیپ پوردستان ادامه داد: جوانان ما باید شرایط ابتدای جنگ را درک کنند و بدانند که زمانی این جنگ به ما تحمیل شد کشور در شرایط تحریم قرارداشت و تمامی کریدورها بر ما بسته و موج ترور و بمب گذاری نیز تمامی کشور را فرا گرفته بود.
وی با بیان اینکه آمریکا و شوروی در تمامی جنگ های تاریخ در مقابل یکدیگر قرار داشتند، گفت: جنگ ایران و عراق تنها جنگی بود که این 2 کشور با همدیگر هم سو بودند.
رئیس مرکز مطالعات راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: ملت ما با تدابیر پیامبرگونه امام خمینی (ره) و سازماندهی درست نیروهای مسلح توانست بر دشمن تا دندان مسلح پیروز شود.
وی با بیان اینکه خرمشهر با یک آرایش نظامی مستحکم توسط دشمنان اشغال شده بود، گفت: این عملیات سخت و طاقت فرسا 22 روز زمان برد تا پشت دروازه های این شهر رسیدم و در نهایت این مشیت و اقبال الهی بود که این شهر آزاد شد.
وی ادامه داد: اینکه امام (ره) می فرماید؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد، کاملا صحیح است چرا که توان نظامی ما در آن شرایط نمی توانست آن ارتش مسلح عراق را شکست دهد.
امیرسرتیپ پوردستان ادامه داد: رزمندگان ما خرمشهر را با ایمان به خداوند، تبعیت از ولایت، اعتماد به نفس، صبر و پایداری و نترسیدن از مشکلات فتح کردند.
فرماندهان نیروهای مسلح و جمعی از کارکنان این نهادها امروز- پنجشنبه - همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با آرمان های والای بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.
6003 /

نظر شما