شناسهٔ خبر: 25729051 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس انجمن نجات از حلقه:

ضعف مبانی عقلی باعث ترویج جریانات نوظهور در جامعه/ ماهیت عرفان حلقه را عوام با عنوان «انرژی درمانی» می شناسند

رئیس انجمن نجات از حلقه گفت: امروز ریشه این جریانات منحرف در وادی معنویت از غرب است، باید بدانیم نباید عرفان را در سطح عمومی جامعه تبلیغ کرد، عرفان مراحل و پیش‌زمینه‌هایی دارد که بدون در نظر گرفتن آنها باعث انحراف می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ حجت‌الاسلام امین شمشیری امروز در جمع روحانیون حوزه علمیه اصفهان پیرامون آسیب‌ها و خطرات جریانات نوظهور و خاصه عرفان حلقه در جامعه اظهار کرد: یکی از عرصه هایی که نفوذ در حال وقوع است، نفوذ در عرصه معنویت در کشور است.

وی با بیان اینکه متأسفانه اغلب کسانی که در دام فریب جریانات نوظهور و عرفان حلقه گرفتار می‌شوند، تشنگان معنویت هستند، گفت: جریانات نوظهور و عرفان حلقه متأثر از مبانی یکسری از جریانات غربی و جهانی سعی در برانگیختن احساسات و درگیر کردن عواطف افراد با اصول خود هستند.

رئیس انجمن نجات از حلقه افزود: بسیاری از مطالب امروز جریانات حلقه متأثر از نظریات پُلِس یهودی اصل که ضد مسیحیت بود و در عصر ظلمت کلیساها باعث ایجاد مسیحیت تحریف شد.

وی بیان کرد: امروز ریشه این جریانات منحرف در وادی معنویت از غرب است، باید بدانیم نباید عرفان را در سطح عمومی جامعه تبلیغ کرد، عرفان مراحل و پیش‌زمینه‌هایی دارد که بدون در نظر گرفتن آنها باعث انحراف می‌شود.

حجت‌الاسلام شمشیری اذعان کرد: در غرب و دوران ظلمت کلیساها، خدا را کنار گذاشتند ولی بعد به دلیل احتیاج مردم به معنویت، مسیحت تحریف‌شده سعی در معنویت ساختگی کرد که مولد جریانات نوظهور در جهان شدند.

وی ابراز کرد: معنویت در بین جوانان بسیار کم رنگ شده لذا جوانان به سمت شهودات رفته است، براین اساس به سوی مسائل جن سوق پیدا می کنند، حقیقتا نیاز است کسانی که در علم کلام و تبلیغ دین هستند کمک حال باشند و مردم را آگاه کنند.

رئیس انجمن نجات از حلقه تصریح کرد: متأسفانه عده‌ای ناخواسته در کشور مروج عرفان حلقه شدند و قطعا پشت صحنه سیاسی در عرفان حلقه وجود دارد که روشنگری و تبیین مسائل برای عامه مردم باعث خنثی سازی آسیب‌های متأثر از این جریانات می‌شود.

وی ادامه داد: ماهیت عرفان حلقه را عوام با عنوان انرژی درمانی می شناسند و افراد این حلقه با هزینه اندک یا عمدتا رایگان به درمان افراد می‌پردازند که در اکثر موارد شخص بیمار درمان نمی‌شود بلکه در اثر تلقین احساس می کند بیماریش بهبود یافته است.

حجت الاسلام شمشیری در بیان یکی دیگر از رویکردهای عرفان حلفه عنوان کرد: بخشی از درمان ها توسط ارتباط با جن صورت می گیرد چراکه اجنه هم خاصیت بیمارکننده دارند و هم در مواردی می توانند درمان کنند لکن این امر به بخشی از بیماری ها اختصاص دارد و در همه موارد صدق نمی کند کما اینکه در بسیاری از موارد این افراد عاجز از درمان هستند.

وی در بیان ردیه ای بر این ادعاها اظهار کرد: اگر واقعا بیماری لاعلاج نبود و همه مسترهای این فرقه توان درمان داشتند رکسانا حقیقت طلب که یکی از مسترها در خارج کشور است خود اقرار به ناتوانی در درمان نمی کرد و حال آنکه بسیاری از مسترها توان علاج و درمان ندارند.

رئیس انجمن نجات از حلقه در تبیین یکی از عوامل گسترش این تفکر انحرافی عنوان کرد: غلو در این فرقه بسیار است از طرفی ۸۹ شبکه مرجع دارند و از طریق تبلیغات مردم را فریب می‌دهند چراکه متأسفانه مردم در اثر تکرار چیزی را می ‌پذیرند و تبدیل به باور می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از عقاید این گروه، از کثرت به وحدت گرویدن (نزدیک شدن به همه و دوست داشتن همه اعم از ظالمان) است در حالی که طاهری زمانی با یکی از اشخاص درباره ساخت بمب و سلاح جلساتی داشته و حال آنکه اگر با همه باید دوست بود چه نیازی به این امر بوده است؟!

انتهای پیام/

نظر شما