شناسهٔ خبر: 25728987 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کامیون داران خواستار مطالبات بیمه ای خود شدند

استانها- ایرنا- جمعی از کامیون داران روز پنجشنبه برای سومین روز متوالی با اجتماع در برخی از شهرهای مختلف خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی ، بیمه ای و تطابق نداشتن هزینه های حمل بار با میزان تورم موجود شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، تجمع کامیون داران از سه روز گذشته به دلیل افزایش قیمت لوازم یدکی ، پایین بودن نرخ کرایه ،حق بیمه رانندگان ، در نظر نگرفتن سختی کار و سنوات بیمه ، وضعیت حمل و نقل ، رسیدگی به مطالبات صنفی آغاز شده است.
کامیون داران علاوه بر مطالبات عمومی رانندگان، رسیدگی به مشکلاتی مانند کاهش مبلغ حق بیمه رانندگان، عدالت در توزیع بار در بنادر و مجمتع های بزرگ تولیدی را از خواسته های خود ذکر کردند.
کامیون داران عنوان کردند که کرایه حمل و نقل در چند سال اخیر برغم تورم و گرانی لوازم خودرو هیچ تغییری نکرده اما تورم باعث افزایش هزینه ها شده و وضعیت معیشتی آنان با مشکل روبرو شده است.

** کامیون داران استان مرکزی روز پنجشنبه با تجمع در مقابل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پالایشگاه شازند خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.
علت این حرکت اعتراضی را افزایش 2 تا سه برابری قیمت لوازم یدکی و پرداخت نشدن سهم دولت در زمینه حق بیمه رانندگان عنوان شده است.
علی زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در این خصوص گفت: در پی تجمع روز گذشته کمپرسی داران استان در اراک مطالبات و خواسته های این قشر جمع بندی شد و قرار بود که مسئولان این مباحث را در اسرع وقت پیگیری و نتایج را اعلام کنند.

**جمعی از کامیون داران در استان اصفهان طی هفته جاری در تجمعاتی خواهان رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.
دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور با اشاره به پیگیری ها و اقدام های مسئولان در چند روز اخیر برای حل مشکلات صنف کامیون داران تاکید کرد: از این پس هیچگونه رفتار خودسرانه مورد تایید نیست و خواسته ها باید در فضای آرام بیان شود.
احمد کریمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن دعوت این افراد به آرامش افزود: با اطلاع رسانی گسترده ای که از مشکلات صنف کامیون داران در چند روز اخیر در کشور صورت گرفت، مسئولان صدای فعالان این صنف را شنیدند و در تلاشند تا این مشکلات را حل کنند.
وی با بیان اینکه فعالان این صنف باید خواسته های خود را در فضای آرام و بدور از هرگونه تنش یا خسارت بیان کنند، یادآوری کرد: در چند روز اخیر شاهد بودیم که جمع محدودی از کامیون داران اقدام به رفتارهای خودسرانه از جمله ممانعت از فعالیت هم صنفان خود کردند که این کار منجر به ایجاد خسارت به اعتبار خودشان می شود.
کریمی تصریح کرد: فعالان صنف کامیون داران در هفته گذشته صدای خود را به گوش مسئولان رساندند و آنها این ندا را شنیدند اما از امروز هر گونه رفتار خودسرانه، آب به آسیاب دشمن ریختن است.
دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیون‌داران کشور اضافه کرد: مسائل و مشکلات این صنف در سال های اخیر بر روی هم انباشته شده بود و بدون شک حل این مشکلات کار یک روز نیست بلکه نیاز به فرایند و برنامه ریزی دارد.
وی با اشاره به وعده مسئولان برای افزایش 20 درصدی نرخ کرایه ها افزود: برخی فعالان صنف، این میزان افزایش را ناکافی می دانند که رایزنی های لازم در این خصوص در حال انجام است.
کریمی با بیان اینکه مشکل مربوط به تانکرداران سوخت نیز تا حد زیادی حل شد ه اضافه کرد: در زمان حاضر مشکل خاصی از نظر سوخت رسانی در استان اصفهان وجود ندارد.


**راننده کامیونی در پی پرتاب سنگ توسط افراد ناشناس و انحراف و واژگونی کامیون در منطقه صنعتی 'سفید دشت' بروجن استان چهارمحال و بختیاری کشته شد.
بر اساس اعلام منابع محلی و شاهدان عینی راننده کامیون در واژگونی خودرو سنگین در دم جان باخت و دیگر سرنشین آن در بیمارستان بستری است.
یک منبع آگاه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با تایید این خبر از جزئیات حادثه فوت راننده کامیون در مجاورت مجتمع فولاد و سیمان سفید دشت بروجن ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: علت این حادثه در دست بررسی است.
اعتصاب 2 روزه برخی از رانندگان خودروهای سنگین موجب بروز نارضایتی در استانهای کشور از جمله در فولاد مبارکه اصفهان شده است، بگونه ای که کارفرمایان از تحویل بار به برخی از رانندگان غیر بومی خودداری می کنند.
همچنین شماری از کامیون داران در استان چهارمحال و بختیاری روز پنجشنبه نسبت به آنچه که 'کم بودن نرخ کرایه ها' عنوان کردند، با اجتماع در منطقه تره بار شهرکرد و نیز سفید دشت بروجن این استان، رسیدگی به مشکلات صنفی خود را خواستار شدند.
کامیون داران عنوان کردند که کرایه حمل و نقل در چند سال اخیر برغم تورم و گرانی لوازم خودرو هیچ تغییری نکرده است.

**تجمع صنفی رانندگان در خراسان رضوی اختلالی در چرخه حمل و نقل بار ایجاد نکرد
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان رضوی گفت: تجمع صنفی رانندگان که در برخی شهرستان های استان صورت گرفت چشمگیر نیست و هیچ اختلالی در چرخه حمل و نقل بار ایجاد نکرده است.
ابراهیم نصری، روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در دو روز اخیر شماری از رانندگان در مشهد، تربت جام، تربت حیدریه، نیشابور و بجستان در انتقاد از افزایش دو برابری بیمه رانندگان و در مقابل پایین بودن کرایه حمل، تجمع کرده و خواستار حل این مشکل شدند.
وی با بیان اینکه کرایه حمل بار از چهار سال پیش تغییری نداشته، گفت: حرکت صنفی رانندگان برای افزایش کرایه کاملا بحق است اما این اقدام به شکل اعتصاب و یا تعطیلی بارگیری در استان بروز نداشته است.
مدیرکل راهداری خراسان رضوی از اصلاح مصوبه کشوری افزایش حق بیمه رانندگان خبر داد و گفت: طبق توافقات صورت گرفته بین صاحبان بار و رانندگان استان، به صورت میانگین کرایه حمل بار در استان حدود 15 درصد افزایش یافته اما در بخشهایی مانند فولاد و سیمان رشد نرخ مذکور زیر 15 درصد است.

**حدود 50 تن از رانندگان کامیون نیشابور خواستار رسیدگی به مشکلات خود شدند
معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی نیز با اشاره به تجمع حدود 50 تن از رانندگان کامیون در نیشابور، گفت: اداره راهداری نیشابور برای رسیدگی به مشکل صنفی رانندگان این شهرستان وارد عمل شده و در عین حال کار بارگیری در این شهرستان بدون وقفه ادامه دارد.
جواد وحدتی فرد اظهار داشت : در پایانه بار مشهد همیشه 400 تا 500 کامیون و راننده برای بارگیری حضور دارند اما آمار تجمع کنندگان که روز سه شنبه با آنان مذاکره داشتیم حدود 40 نفر بود و بارگیری بار نیز همچنان انجام می شود.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای گناباد نیز گفت: این شهرستان با سه هزار کامیون، از مناطق شاخص خراسان رضوی در این بخش است، که تنها کمتر از 2 درصد مالکان کامیون گنابادی روز چهارشنبه در این شهرستان تجمع کردند.
یونس ارشادی با بیان اینکه تجمع رانندگان هیچ خللی در روند ارسال کالا و خدمات از گناباد ایجاد نکرد، افزود: با پیگیری انجام شده تعرفه های حمل و نقل بار توسط انجمن صنفی حمل و نقل بار گناباد از روز پنجشنبه 15 الی 20 درصد افزایش یافته است.

** جمعی از کامیون داران بیرجند روز پنجشنبه با تجمع در میدان شهدای عبادی این شهر خواستار رفع مشکلات صنفی خود در حوزه حمل و نقل خودروهای سنگین شدند.
در این تجمع اعتراض آمیز حدود 200 نفر از رانندگان و 100 دستگاه خودروی سنگین به اعتراض وضعیت بیمه، پایانه ها، سوخت، کرایه و ... حضور داشتند.
یکی کامیون داران معترض نسبت به گرانی لوازم یدکی ماشین های سنگین اعتراض کرد و گفت: با همه گرانی ها کرایه ماشین های سنگین از پنج سال گذشته تاکنون افزایش نیافته است.
این تجمع پس از ساعاتی به دلیل حضور نمایندگان رانندگان در پایانه بار بیرجند کمرنگ شد و راننده ها بیشتر با خودروهایشان به پایانه رفتند.

** جمعی از رانندگان کامیون و تریلی ها از صبح روز پنجشنبه روبروی درب ورودی شماره 18 پالایشگاه آبادان اعتصاب کردند.
اعتصاب کامیون‌های تانکر سوخت سبب اختلال در توزیع بنزین و گازوئیل دراین شهرستان شده است.
رانندگان کامیون تجدیدنظر در دستمزد ثابت خود و برخی مطالبات صنفی و حمل و نقل را علت اعتصاب خود اعلام کردند.
با اعتصاب رانندگان کامیون در آبادان صف های طویل در جایگاه عرضه سوخت در این شهر تشکل شده و برخی از جایگاه ها به دلیل اتمام سوخت تعطیل شدند و هم اکنون فقط چند جایگاه در آبادان فعال است.
سوخت شهرستان های آبادان، خرمشهر، شادگان ماهشهر و امیدیه از پالایشگاه آبادان تامین می شود و اعتصاب رانندگان مقابل در شماره 18 شرکت پخش فرآوردهای نفتی آبادان باعث شده تا سوختی به این شهرستان ها ارسال نشود.
اعتصاب کامیون‌داران که از روز سه‌شنبه اول خرداد در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ کشور آغاز شد منجر به اختلال در چرخه توزیع بنزین و گازوئیل در کشور شده است.

1354/

نظر شما