شناسهٔ خبر: 25728951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جمع آوری زکات فطریه نیازمند ساماندهی است

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در شورای زکات استان ایلام افزود: با توجه به اینکه موسسات خیریه زیادی متقاضی جمع آوری زکات فطریه هستند باید مجوز

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز چهارشنبه در شورای زکات استان ایلام افزود: با توجه به اینکه موسسات خیریه زیادی متقاضی جمع آوری زکات فطریه هستند باید مجوز فعالیت داشته باشند.
وی ادامه داد: مجوز فعالیت باید به موسساتی داده شده که عملکرد مالی مشخص داشته و مشروط به اهدا ایتام و نیازمندان باشد و در شهرستان ها نیز فرمانداران باید نظارت داشته باشند.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام نیز در این نشست گفت: 18 میلیارد و 320 میلیون ریال پارسال زکات در استان جمع آوری شده در حالی که هدف گذاری این نهاد 15 میلیارد ریال بود و این میزان به نسبت سال ماقبل آن 60 درصد افزایش داشته است.
ضیا رضایی افزود: بیشترین زکات پرداخت شده در استان در سال گذشته به مبلغ 2میلیارد و 844میلیون ریال زکات غلات بوده است.
وی با بیان اینکه 80 درصد زکات جمع آوری شده صرف کمک به نیازمندان شده، افزود: مابقی زکات جمع آوری شده شامل احداث شش مسجد و 2 حسینیه شده است.
به گفته رضایی، کمک نیازمندان از محل پرداخت زکات در سال گذشته شامل 70مورد کمک درمانی، 49مورد کمک به احداث مسکن، 105مورد کمک هزینه تحصیل و 17مورد جهیزیه بوده است.
رضایی با بیان اینکه بر اساس سیاست های ابلاغی به این نهاد حمایتی، سهم فقرا و نیازمندان از زکات در سال های اخیر افزایش یافته است، گفت: تا سال 93 بیشترین میزان زکات پرداختی برای اجرای طرح های عمرانی در مناطقی که زکات پرداخت کرده اند هزینه می شد اما در چند سال گذشته بیشتر سهم زکات جمع آوری شده برای کمک به فقرا هزینه می شود.
ایلام از استان های پیشرو در پرداخت زکات است.
21 هزار خانوار نیازمند در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.
7171/6034
انتهای پیام

نظر شما