شناسهٔ خبر: 25728601 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان خبر داد

مسمومیت 4 نفر در رزن با قارچ سمی

مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از مسمومیت چهار نفر از اعضای یک خانواده در اثر مصرف قارچ سمی در شهرستان رزن خبر داد و گفت: یک نفر از آنها در اثر مسمومیت شدید با قارچ سمی فوت کرد.

صاحب‌خبر -

عباس اولیا‌سمیع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، از فوت یک زن 57 ساله در اثر مصرف قارچ سمی در همدان خبر داد و اظهار کرد: این زن به همراه سه فرد از اعضای خانواده‌اش در اثر مصرف قارچ سمی دچار مسمومیت شده بود.

وی با بیان اینکه شدت مسمومیت بقیه اعضای خانواده جدی نبوده و خوشبختانه آنها زنده هستند، گفت: طبق گزارش‌های اعلام شده تا صبح دیروز یک‌هزار و 151 نفر در کشور به علت مصرف قارچ سمی به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

مدیر روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان با بیان اینکه از این تعداد 96 نفر در بیمارستان بستری شده‌اند، گفت: متاسفانه 18 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هفت نفر در استان کرمانشاه فوت کرده‌اند، افزود: 4 نفر در استان لرستان، 3 نفر در استان کردستان، 2 نفر در آذربایجان غربی، یک نفر در استان مرکزی و یک نفر در استان همدان امسال در اثر مسمویت با قارچ سمی فوت کرده‌اند.

اولیاسمیع بیان کرد: توصیه ما این است که مردم از مصرف قارچ‌های کوهی و قارچ‌های موجود در زمین‌های کشاورزی خودداری کرده و تنها قارچ‌های بسته‌بندی استاندارد و دارای لیبل مصرف کنند.

انتهای پیام/خ

نظر شما