شناسهٔ خبر: 25728571 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در حاشیه کلنگ زنی پروژه آب و فاضلاب شهری در آستارا مطرح شد؛

آستارا، شهر پرتنش فاضلابی در کشور/اعتبار ۱۸ میلیاردی برای حل معضل

آستارا- کلنگ دو پروژه جمع آوری فاضلاب و طرح آب رسانی شهری آستارا درحالی برگزار شد که مسئولان آن را در ردیف شهرهای پرتنش فاضلابی کشور عنوان و ازتخصیص اعتبار ۱۸ میلیاردی برای حل معضل خبردادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، با حضور سید محسن حسینی رئیس هئیت مدیره و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری گیلان، نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مردم شهرستان مرزنشین آستارا، ظهر پنجشنبه اجرای قسمتی از شبکه جمع آوری فاضلاب محله پرجمعیت عباس آباد شهر آستارا به وسعت ۳۲ هکتار و همچنین اجرای پروژه بخشی از رینگ آبرسانی شهر آستارا با هدف طرح تامین آب آشامیدنی این شهر و بالا بردن کمیت و کیفیت آب شهری، کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن رسما آغاز شد.

ضرورت تقویت آبرسانی به شهر آستارا

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اشاره به مشکل کمبود آب در آستارا از روستای ونه بین تا قره سوی این شهرستان، اظهار کرد : مردم از کمبود آب گلایه مند بوده و حق هم دارند.

ولی داداشی با بیان اینکه آستارا در ردیف شهرهای پرتنش فاضلابی کشور قرار گرفته است، افزود: شهرستان آستارا با توجه به اینکه درحاشیه دریای خزر قرار دارد، با مشکل فاضلاب مواجه است و ۲۰ میلیارد تومان بودجه نیز در این رابطه در سال گذشته دریافت شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای سال جاری نیز ۸ میلیارد تومان از کمیسیون تلفیق مجلس تامین اعتبار شده و ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیز با توجه به قرار گرفتن آستارا در ردیف شهرهای پرتنش فاضلابی به این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی تقویت آب رسانی به شهر آستارا و به ویژه جنوب این شهر را مورد تاکید قرارداد و گفت: تا پایان سال بحث کمبود آب در جنوب آستارا رفع خواهد شد.

به گفته این مسئول در همین رابطه موافقت شفاهی با احداث سد جهت تامین آب شرب بخش لوندویل و همچنین بخشی از شهر آستارا بر روی رودخانه چلوند اخذ و پیگیری ها در این زمینه ادامه دارد.

لزوم مصرف بهینه آب از سوی مردم

فرماندار آستارا هم در این مراسم با بیان اینکه جبران عقب ماندگی های تاریخی این شهرستان مرزی، نیازمند تلاش همه جانبه است، اظهار کرد: خوشبختانه هم اکنون شاهد جهش توسعه خدمات زیر ساختی در آستارا هستیم و تمام تلاش دولت توسعه این شهرستان مرزنشین استان گیلان است.

یونس رنجکش با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در  کوتاه مدت در زمینه تامین آب شرب در آستارا، یادآوردشد: احداث سد یکی از اقدامات برای حل این معضل در دراز مدت است که انتظار می رود تا پایان سال ساخت سد لاستیکی و آبگیری آن آغاز شده تا مشکلات موجود آبی آستارا رفع شود.

وی در ادامه از مردم شهرستان آستارا خواست تا در زمینه مصرف آب صرفه جویی کرده و آب را بهینه مصرف کنند.

نظر شما