شناسهٔ خبر: 25728514 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا | لینک خبر

روحانیان اهل تسنن لبنان انتخاب مجدد نبیه بری به عنوان رئیس پارلمان را تبریک گفتند

ابنا

دو تن از روحانیون اهل تسنن لبنان در پیامی انتخاب مجدد نبیه بری به عنوان رئیس پارلمان این کشور را تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اهل بیت(ع) ـ ابنا ـ شیخ ماهر عبدالرزاق رئیس جنبش اصلاح و وحدت لبنان در پیامی انتخاب مجدد میشل عون به عنوان رئیس پارلمان این کشور را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: لبنان به چنین بزرگمردی نیازمند است و نبیه بری این ویژگی ها را دارد زیرا از جایگاه ملی بزرگی برخوردار بوده که به لبنان ارزش می دهد.

وی با اشاره به مواضع ملی جامع نبیه بری افزود: انتخاب مجدد و ششمین بار نبیه بری به عنوان رئیس پارلمان به معنای تجدید اعتماد همه لبنانی به کسی است که کشور را حفظ کرده و درس های ملی گرایی می دهد.

این روحانی اهل تسنن تأکید کرد که نبیه بری دژی در برابر فتنه بوده و هنگامی که همه درهای کشور بر اساس پروژه های فتنه انگیزانه تجزیه بسته شدند، وی به حمایت از لبنان پرداخت.

شیخ بلال شعبان دبیرکل جنبش توحید لبنان هم انتخاب نبیه بری را به ریاست پارلمان این کشور تبریک گفت.

وی اظهار داشت: آرای بالای بدست آمده در انتخاب نبیه بری به عنوان رئیس پارلمان بر اعتماد گسترده به او دلالت دارد.

بلال شعبان تصریح کرد: نبیه بری مرد همه دوران هاست و این را عملکرد و تجربه تاریخی به اثبات می رساند. او توانست نقش مرکزی را برای ارتباط میان گروه های مختلف ایفا کرده و ضامن امنیت و پل همبستگی و گفت وگو محسوب می شود.

دبیرکل جنبش توحید لبنان ابراز امیدواری کرد که نبیه بری بتواند در خدمت به ملت و برآورده کردن خواسته های آنان موفق باشد.

گفتنی است نبیه بری روز گذشته برای ششمین بار به عنوان رئیس مجلس لبنان انتخاب شد.

وي با به دست آوردن نود و هشت رای مثبت به عنوان رئیس مجلس لبنان انتخاب شد. سی نفر از نمایندگان لبنانی هم به نبیه بری رای سفید دادند.

نبیه بری در صورتی که این دوره ریاست خود بر پارلمان را پشت سر بگذارد، سه دهه متوالی این سمت را در اختیار گرفته است. طبق قوانین لبنان ریاست پارلمان این کشور باید در اختیار یک فرد شیعه باشد.

وی پس از انتخاب مجدد در سخنانی گفت: از ملت لبنان به خاطر مشارکت در انتخابات اخیر تشکر می‌کنم. انتخاب مجدد من، مسئولیت مرا را بیشتر از قبل می‌کند تا پارلمان و لبنان را حفظ کنم.

نبیه بری افزود: مجلس ما باید به رایزنی‌های پارلمانی برای تحقق سومین دستاورد یعنی انتخاب نخست‌وزیر تا کسب رای اعتماد کابینه در اسرع وقت پایبند باشد.

............

پایان پیام / 326

نظر شما